Roadtrips 2017

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Roadtrips 2017

Bericht door brytje008 » di 01 nov 2016, 14:07

Ik vroeg me af of jullie alweer plannen hebben gemaakt voor 2017? Welke routes zijn jullie van plan te gaan rijden?
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: trips 2017

Bericht door Chris » di 01 nov 2016, 14:17

Ik bedenk tijdens de winter allerlei plannen, die dan uitgefilterd worden tot een echt voornemen, maar de weersverwachting geeft vaak de definitieve doorslag naar welk gebied ik ga. Meestal is het dus pas een week van te voren echt concreet.

Ik ga altijd twee keer ver weg, in juni en eind augustus/begin september. Ik heb wel gedacht aan Slowakije / Hongarije in juni en dan weer het zuiden aan het einde van de zomer, wellicht weer Spanje, ik vind dat toch wel een fijn land waar veel te ontdekken is buiten de gebruikelijke toeristenbestemmingen. Alhoewel de Dalmatische kust me ook wel wat lijkt.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Roadtrips 2017

Bericht door brytje008 » di 01 nov 2016, 15:13

^^ Ja precies, als je nergens aan vast zit is het makkelijk om een week van te voren het definitief te beslissen, dit heb ik gelukkig ook. Ik zou ook wel eens keer willen rijden richting Slowakije en Hongarije, ik vraag me alleen af of Hongarije wel echt een leuk land is waar veel te beleven valt.

En voor mij staat volgend jaar zomer De Franse alpen op de planning. Om vervolgens door te rijden naar de Pyreneeën en Spanje. Ook wil ik of in het voorjaar of na jaar weer is richting Denemarken, dat is nu ook alweer een jaar geleden.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Willem » di 01 nov 2016, 15:21

brytje008 schreef: ik vraag me alleen af of Hongarije wel echt een leuk land is waar veel te beleven valt.
Het is een grotendeels vlak land met velden tot aan de horizon. De steden lijken op die in Oostenrijk, omdat beide landen bij het Habsburgse Rijk behoorden. De cultuur is wel heel eigen Hongaars en daar zijn de mensen ook trots op. Of je ervan houdt hangt van je persoonlijke smaak af. Als je echter meer van mooie natuur houdt kun je beter naar Slowakije gaan.

Voor 2017 (september) zit ik zelf momenteel aan twee dingen te denken: of naar het zuiden van Spanje (Andalusië), of een rondrit door Oost-Europa door de Oekraïne, Moldavië, Roemenië en Bulgarije.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Roadtrips 2017

Bericht door brytje008 » di 01 nov 2016, 15:26

^^ Dank voor de informatie over het land. Dan kan ik beter een keer naar Slowakije gaan. Ik denk dat dat mij veel meer aanspreekt.
Touren is rough so you got to be tough

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Roadtrips 2017

Bericht door jelger » di 01 nov 2016, 16:09

Winter ergens diep in Zweden. Een zomervakantie is nog niet gepland. Misschien weer een lange autoreis, maar dat hangt er ook vanaf of ik een week of 4 vrij kan zijn. Overigens zou dat dan eerder nazomer zijn, buiten het hoogseizoen. Niet concreet mee bezig.

Hongarije ken ik alleen van het er doorheen rijden en het spreekt me niet aan van wat ik zie. Boedapest is wel een mooie stad, maar dat kan je ook makkelijk met de buurlanden combineren door de ligging. Vakantie in Slowakije is lang geleden, midden jaren 90. Dat was erg leuk, vooral het Tatra gebergte. Bratislava is een leuke maar niet heel speciale stad.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Coen Tunnel » di 01 nov 2016, 16:15

Plannen genoeg. Indien de financiën het toelaten, en uiteraard ook de agenda's van mijn vriendin en ik, zit ik te denken aan een roadtrip van een paar dagen in de Alpen, en later in het jaar een langere roadtrip richting Oost-Europa/Balkan. Daar zijn nog wel wat landen waar ik graag wat van wil zien. Voorts hebben we het plan om een keer naar Libanon op vakantie te gaan, wellicht komend voorjaar. Uiteraard wil ik daar dan ook meer van het land zien dan enkel Beirut, dus als we gaan zullen we waarschijnlijk een auto huren en daar ook wel wat trips gaan maken.

Maar goed, we hebben nog niks definitief besloten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Palance » di 01 nov 2016, 16:25

Voorlopig staan er bij mij alleen nog 2 stedentripjes in de planning: Rome en Zagreb.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Roadtrips 2017

Bericht door brytje008 » di 01 nov 2016, 16:26

@Coentunnel Ik zou wel graag naar Kroatië en Slovenië willen, maar de rest trekt me toch niet echt aan. Ik zou bijvoorbeeld ook niet zo gauw richting Servië, Oekraïne, Roemenië,Bosnië gaan. Ik weet niet wat dat is, ik denk ook wel een beetje omdat deze landen wat achter lopen op west Europa. Met name Oekraïne, Roemenië dan. Waardoor dat me ook een beetje ervan weerhoudt om erheen te gaan.
Touren is rough so you got to be tough

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Roadtrips 2017

Bericht door jelger » di 01 nov 2016, 16:36

Zelf heb ik daar helemaal geen moeite mee. Heb de halve wereld rondgereisd met een rugzak - toen ik nog veel minder verplichtingen had - achterin pickup trucks, vrachtwagens, op banka's, dagen in bussen, treinen. Dat heeft me op veel unieke plaatsen gebracht, en veel aan goede herinneringen en momenten gegeven.

Roemenië is een mooi en verscheiden land waar voor de automobilist naast slechte wegen ook heel veel fraais te halen valt. Zou de staat van welvaart je niet laten weerhouden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Coen Tunnel » di 01 nov 2016, 16:50

brytje008 schreef:@Coentunnel Ik zou wel graag naar Kroatië en Slovenië willen, maar de rest trekt me toch niet echt aan. Ik zou bijvoorbeeld ook niet zo gauw richting Servië, Oekraïne, Roemenië,Bosnië gaan. Ik weet niet wat dat is, ik denk ook wel een beetje omdat deze landen wat achter lopen op west Europa. Met name Oekraïne, Roemenië dan. Waardoor dat me ook een beetje ervan weerhoudt om erheen te gaan.
Slovenië is klein maar mooi, een heel net land met mooie natuur. Kroatië is ook mooi, allerlei verschillende landschappen, betaalbaar en een aangenaam vakantieland. Bosnië ben ik alleen in 2013 even kort geweest, in Bihac, toen ik in Kroatië de Plitvice-meren had bezocht. Loopt inderdaad wat meer achter, wat in het straatbeeld duidelijk te zien was. De oude Zastava's waren daar nog alom vertegenwoordigd.

Servië en Macedonië heb ik in 2007 bezocht, op weg naar Griekenland, maar dat was met de trein. Die landen zijn nog volop bezig met een inhaalslag en lopen daarin zo'n 15-20 jaar achter op landen zoals Tsjechië. Maar het zijn landen waar best mooie dingen te zien zijn en waar het ook nog lekker goedkoop is.
jelger schreef:Roemenië is een mooi en verscheiden land waar voor de automobilist naast slechte wegen ook heel veel fraais te halen valt. Zou de staat van welvaart je niet laten weerhouden.
Transfagarasan wil ik graag nog een keer rijden! :woop:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Willem » di 01 nov 2016, 17:20

brytje008 schreef: Ik weet niet wat dat is, ik denk ook wel een beetje omdat deze landen wat achter lopen op west Europa. Met name Oekraïne, Roemenië dan. Waardoor dat me ook een beetje ervan weerhoudt om erheen te gaan.
Juist daarom hebben die landen een speciale aantrekkingskracht. Het klopt dat ze achterlopen maar de andere kant is dat je daardoor ook weer ontdekt wat we hier in het westen inmiddels zijn kwijtgeraakt.
Heel simpel gezegd, en daarmee veel nuances passerend, kun je stellen dat je dan weer terug gaat naar zeg even de jaren '80. En dat maakt die landen heel anders. Niet in negatieve zin, maar daar ontdek je dat menselijke verhoudingen, in al haar vormen, belangrijk zijn. En minder dat de supermarkt maar een soort vla verkoopt in plaats 15 verschillende soorten (vanillevla, hopjesvla etc.).

Hoe dan ook, juist de door jou genoemde argumenten (niet zonder reden) kunnen een reden zijn om die landen te bezoeken. Het kan zijn dat je het vervolgens helemaal niets vindt, en dan blijft het bij die ene keer. En misschien spreekt het je juist desondanks aan. Maar dat kun je alleen weten als je er een keer geweest bent.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Roadtrips 2017

Bericht door duikgek89 » di 01 nov 2016, 17:25

Oekraïne kun je ook goed heen. Goed, het is er wat armer als bij ons, maar echt last heb je er niet van. Je moet wel met wat dingen rekening houden, maar daar verblijven is geen probleem. Bovendien voor ons erg goedkoop. In Oekraïne diesel tanken aan 70 a 75 cent per liter bij de grote pomp langs de hoofdweg is toch wel fijn.
Je leert daar in ieder geval veel meer van, dan van angstig in West-Europa blijven en van alles te blijven roepen over landen waar je nog nooit geweest bent.

Sterker nog, ik vind het in het westen vaak overgecultiveerd en ik ben ook van mening dat de samenleving verworden is tot een bende egoïstische mietjes zonder diepgang.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Roadtrips 2017

Bericht door harry » di 01 nov 2016, 17:33

Chris schreef:Alhoewel de Dalmatische kust me ook wel wat lijkt.
Zeker aan te bevelen. Van Istrië tot en met Dubrovnik is veel moois te vinden tussen de toeristische plekken.
Willem schreef:Hongarije ... Het is een grotendeels vlak land met velden tot aan de horizon.
Naast Boedapest schijnt het Balaton-meer een attractie te zijn. Maar dat heb ik alleen van horen zeggen; wij hebben Hongarije vorige week rechts laten liggen.
Palance schreef:Zagreb.
Viel mij vorige week 200% mee! Voor een stad met hoofdstedelijke allures en een communistisch verleden heeft het verrassend veel monumenten en gezellige wijkjes.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Palance » di 01 nov 2016, 19:29

brytje008 schreef:@Coentunnel Ik zou wel graag naar Kroatië en Slovenië willen, maar de rest trekt me toch niet echt aan. Ik zou bijvoorbeeld ook niet zo gauw richting Servië, Oekraïne, Roemenië,Bosnië gaan. Ik weet niet wat dat is, ik denk ook wel een beetje omdat deze landen wat achter lopen op west Europa. Met name Oekraïne, Roemenië dan. Waardoor dat me ook een beetje ervan weerhoudt om erheen te gaan.
Dat zou ik zeker geen reden vinden. Ik zou Roemenie en Oekraine zelf zeker willen bezoeken. Van Bosnie weet ik uit eigen ervaring dat het een schitterend land is met een mooie natuur, daar valt nog veel te ontdekken voor de toerist die even iets verder dan de geijkte bestemmingen wil kijken.
harry schreef:
Chris schreef:Alhoewel de Dalmatische kust me ook wel wat lijkt.
Zeker aan te bevelen. Van Istrië tot en met Dubrovnik is veel moois te vinden tussen de toeristische plekken.
Ik zou dan ook zeker naar Montenegro doorrijden, dat heeft ook een mooie kustlijn en een mooi binnenland.
harry schreef:
Willem schreef:Hongarije ... Het is een grotendeels vlak land met velden tot aan de horizon.
Naast Boedapest schijnt het Balaton-meer een attractie te zijn. Maar dat heb ik alleen van horen zeggen; wij hebben Hongarije vorige week rechts laten liggen.
Ik was in 1992 aan het Balatonmeer, in een tijd dat Hongarije ook nog erg achterliep (vergelijk de discussie hierboven over oost-Europa), maar het had zijn charme dat het meer en het dorp waar wij waren (Balatonamaldi) nog niet zo verpest warn door massatoerisme. Niet alles was inderdaad verkrijgbaar in de winkels, maar daar kun je je op instellen door je daar gewoon bij neer te leggen.
harry schreef:
Palance schreef:Zagreb.
Viel mij vorige week 200% mee! Voor een stad met hoofdstedelijke allures en een communistisch verleden heeft het verrassend veel monumenten en gezellige wijkjes.
Ik kom vaker in Zagreb, en heb ook nog niet eens alles gezien. Het heeft inderdaad lelijke buitenwijken met hoge flats, maar het centrum is sfeervol met Habsburgse, maar ook middeleeuwse invloeden. En het ligt tegen een berg (Slijeme) aangebouwd waar je in de winter kunt skiën, zo dicht bij de stad.
Alleen ga ik er volgend jaar even heen voor een bruiloft (met het vliegtuig), dus zal ik niet heel veel tijd hebben om de stad in te gaan vrees ik.

Als je er vorige week was, verwacht ik trouwens wel foto's :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Roadtrips 2017

Bericht door harry » wo 02 nov 2016, 0:15

Palance schreef:Als je er vorige week was, verwacht ik trouwens wel foto's
Wordt aan gewerkt...
(Voor een ander topic, want het is nog geen 2017)
SPOILER: TOON

Afbeelding
Ik heb niet veel wegenfoto's uit Zagreb zelf. Het regende nogal toen wij er waren...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Japsuh
polderweggetje
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 10:22

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Japsuh » wo 02 nov 2016, 20:26

Heeft er iemand misschien een leuke tip voor een roadtrip in de kerstvakantie?

Vorig jaar heb ik tijdens de kerstvakantie Luxemburg en de Vogezen, Colmar en een stukje Duitsland verkend. In mei een roadtrip door Tsjechië. Het noorden van Italië en de Balkan + Griekenland heb ik het jaar daarvoor gehad. Schotland staat voor mei op de planning.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Willem » do 03 nov 2016, 10:44

^^ De Franse Ardennen?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Coen Tunnel » do 03 nov 2016, 10:45

Of Normandië en Bretagne? Ik ben geen francofiel maar ik vond het daar verrassend mooi.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Roadtrips 2017

Bericht door brytje008 » do 03 nov 2016, 11:12

Ik kan als tip in Normandië de krijtrotsen van Étretat meegeven. Ik ben daar 3 weken geleden geweest en dat is zeker een aanrader.
Touren is rough so you got to be tough

Japsuh
polderweggetje
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 10:22

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Japsuh » do 03 nov 2016, 18:29

Dank jullie wel voor de tips, ik ga even nader onderzoek doen!

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Roadtrips 2017

Bericht door SnarfFlevoland » ma 07 nov 2016, 19:07

duikgek89 schreef:Je leert daar in ieder geval veel meer van, dan van angstig in West-Europa blijven en van alles te blijven roepen over landen waar je nog nooit geweest bent.
Helemaal mee eens! Oekraïne zou ik best eens willen bezoeken, alhoewel Rusland me nog wat meer aantrekt. Dat zou ik graag eens met een roadtrip naar Georgië ofzo willen verbinden, hetgeen jelger al eens gedaan heeft. Maar ik denk dat het leven met een vliegbrevet er straks sowieso wat anders uit gaat zien. Financieel moet ik de zaakjes dan ook wat meer gaan plannen, want met het vliegtuig een midweekje naar bijv. Noorwegen is allemaal leuk en aardig, maar kost natuurlijk wel een paar centen.
jelger schreef:Roemenië is een mooi en verscheiden land waar voor de automobilist naast slechte wegen ook heel veel fraais te halen valt. Zou de staat van welvaart je niet laten weerhouden.
Dat geloof ik graag. Qua wegen door de Karpaten ziet Roemenië er zelfs nog wat interessanter uit dan Slowakije. Qua slechte wegen ben ik wel het één en ander wat gewend, zolang het maar geen horrorscenario's zijn zoals we dat van sommige plaatjes uit Oekraïne kennen. Slowakije heeft buiten haar hoofdwegen ook nog een hoop 'ellende'. Zelfs de hoofdwegen zijn regelmatig niet zo super. Daar is men in Polen of Tsjechië over het algemeen toch wel een stukje verder gevorderd.

Heb zelf verder geen concrete plannen voor de zomer. Eerst komt de winter en dan zal ik regelmatig in de Alpen te vinden zijn en eventueel weer een weekje in de Tatra. Opzich zou ik in de zomer graag de bergen in Roemenië eens bezoeken, maar Scandinavië trekt me ook weer heel erg. Na het behalen van m'n vliegbrevet moet ik sowieso wat ervaring opbouwen en dus daarvoor genoeg centjes aan de kant te schuiven. De Alpen zijn dan een mooie dagtour. 8-) Midweekje Scandinavië is echter ook een leuk idee! :)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Roadtrips 2017

Bericht door duikgek89 » ma 07 nov 2016, 22:33

Hobbys kosten nu eenmaal te veel...

Oekraïne moet je een beetje opletten, maar de hoofdwegen zijn best te doen. Duikers en viaducten kunnen soms verraderlijke gaten bij de voegovergangen hebben, de rest kun je aan de weg vrij goed aflezen en er rekening mee houden. De horrorverhalen zijn precies dat, horrorverhalen. Mensen berichten altijd over het ergste dat ze tegenkomen. Nu is het niet zo dat de wegen er als een biljartlaken bij liggen, maar zeker de hoofdwegen zijn best goed te rijden als je je een beetje aanpast aan de omstandigheden.
Dat laatste is wellicht nog het lastigste, tenminste dat vond ik toen ik met de auto daarheen ging. Na vliegreizen had ik al redelijk wat in Kazachstan en Oekraïne (en een klein beetje Azerbeidzjan) gereden, maar dan kom je uit het vliegtuig toch in een iets andere wereld uit en is de omschakeling makkelijk. Toen ik echter via de goede Poolse snelwegen Oekraïne in kwam, moest ik op de een of andere manier toch even omschakelen. Dat kostte mij maar een paar minuten, maar voor mensen zonder rijervaringen in het Oosten kan dat misschien wat lastiger zijn.

Maar om het dichter bij huis te zoeken, op de A57 net voor de Nederlandse grens kon je op de linkerrijstrook richting NL ook lelijk in een gat stuiteren bij een duiker. Ik weet niet of dat nu nog zo erg is, ik ga er al jaren alleen over de rechtse strook langs of ik ga terug naar ca 140 en zover mogelijk naar rechts zonder op de rechterstrook te komen. Een eind eerder staat wel een bordje oppassen voor slecht wegdek maar daar zat al een andere iets verzakte duiker waarna je zou kunnen denken dat het bord niet meer echt nodig zou zijn. Met hogere snelheden kun je de boel echter lelijk aan barrels rijden daar. In o.a. Düsseldorf-Benrath zijn wegen te vinden die erg slecht zijn en over de Eifel zeggen we beter maar niks denk ik...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Roadtrips 2017

Bericht door SnarfFlevoland » di 08 nov 2016, 0:39

^^
Er zijn inderdaad ook in Duitsland genoeg slechte wegen te vinden. In het Sauerland zijn ze gelukkig de laatste jaren met een flinke inhaalslag bezig. Hier worden steeds meer wegen compleet gerenoveerd. Iets dat ze van mij part ook in de Eifel eens dringend zouden moeten doen. Maar ook in steden kan het soms nogal rommelig zijn. In een stad als Dortmund zijn genoeg straten van vrij slechte kwaliteit.

Over gemene duikers op snelwegen gesproken... Daar ken ik op de A5 tussen Gießen en Frankfurt ook één van. Als je daar met een flinke snelheid overheen gaat vlieg je bijna een stukje door de lucht. In de andere rijrichting is die er gelukkig niet.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Roadtrips 2017

Bericht door brytje008 » do 19 jan 2017, 18:35

Ik wil binnenkort een stuk gaan rijden en dan wil ik graag naar Cap Blanc Nez een grote krijtrots net onder Calais. Daarna rijdt ik door naar Cap Gris Nez. Is iemand hier al wel eens geweest? En zo ja hoe was dat. En is de A16 in Frankrijk een fijne weg om te rijden? Zijn hier nog andere leuke plekken of wegen in de buurt?
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Coen Tunnel » do 19 jan 2017, 18:41

^^ A16 is een fijne en mooie weg om te rijden. Ik ken zelf alleen het deel tussen de Belgische grens en Abbeville (en een paar kilometer rond Amiens), maar het is één van de mooiere snelwegen in Noord-Frankrijk.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Roadtrips 2017

Bericht door brytje008 » do 19 jan 2017, 19:08

^^ dat is mooi dan ga ik hem zeker rijden. Het is het stuk vanaf de Belgische grens t/m de afslag bij Peuplingues. Als het goed is zit daar ook een klein beetje tol bij.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Roadtrips 2017

Bericht door Coen Tunnel » do 19 jan 2017, 22:22

^^ Nee, het toltraject begint pas ten zuiden van Boulogne-sur-Mer. Tot en met Boulogne is het tolvrij. :)

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Roadtrips 2017

Bericht door brytje008 » do 19 jan 2017, 22:28

^^ Ooh dat is mooi meegenomen dan. Dan zal ik wel een te ver punt hebben genomen om op michelinvia de tol kosten te berekenen.
Touren is rough so you got to be tough

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Roadtrips 2017

Bericht door petervdveen » do 19 jan 2017, 23:40

brytje008 schreef:@Coentunnel Ik zou wel graag naar Kroatië en Slovenië willen, maar de rest trekt me toch niet echt aan. Ik zou bijvoorbeeld ook niet zo gauw richting Servië, Oekraïne, Roemenië,Bosnië gaan. Ik weet niet wat dat is, ik denk ook wel een beetje omdat deze landen wat achter lopen op west Europa. Met name Oekraïne, Roemenië dan. Waardoor dat me ook een beetje ervan weerhoudt om erheen te gaan.
Ik zou zeggen, verdiep je je er eens in. Heb ik ruim een jaar terug ook gedaan en dat is één van de beste beslissingen uit m'n leven geweest en een vakantie die ik nooit meer ga vergeten.
Palance schreef:
harry schreef:
Chris schreef:Alhoewel de Dalmatische kust me ook wel wat lijkt.
Zeker aan te bevelen. Van Istrië tot en met Dubrovnik is veel moois te vinden tussen de toeristische plekken.
Ik zou dan ook zeker naar Montenegro doorrijden, dat heeft ook een mooie kustlijn en een mooi binnenland.
Wat mij betreft het mooiste land van Europa. (van de landen die ik tot nu toe gehad heb)
Kroatië is mooi, maar wat mij betreft veel te toeristisch. Langs de kust rijd je enkel achter gele kentekenplaten in de file..
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Plaats reactie