Łódź met kerst

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Łódź met kerst

Bericht door mvalkenburg » wo 02 nov 2016, 10:58

Wij gaan vanuit de omgeving van Schagen naar Łódź met de kerstdagen.

Vertrek is op 25-12 in de middag en we gaan de route opknippen in tweeën, o.a. vanwege de kinderen.
We willen wel eens wat anders dan de standaard route over de BAB2 en zaten daarom te denken aan de route Bremen - Hamburg - Berlijn.
Dus A7 - BAB28 - BAB1 - BAB24 met een overnachting net vóór of bij Berlijn. En dan op 26-12 gewoon het logische vervolg BAB10-BAB12-A2.

Bremen en Hamburg zijn natuurlijk potentieel filegevaarlijk maar ik verwacht wat meer rust vanwege geen vrachtverkeer op eerste kerstdag?
Ik stel me zo voor dat de BAB24 rustig zal zijn?

Andere routesuggesties zijn uiteraard welkom. Het hoeft niet per se de kortste weg te zijn, maar geen file is zeker wat waard. En als iemand nog een overnachtingssuggestie weet ergens vóór of bij Berlijn dan houd ik me ook aanbevolen!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Łódź met kerst

Bericht door Chris » wo 02 nov 2016, 11:10

Het zal wel rustig zijn op de wegen dan. De Poolse gastarbeiders zijn dan al terug, er rijdt geen vrachtverkeer en er worden doorgaans geen Tagesbaustellen uitgevoerd, en bovendien is het aantal Dauerbaustellen vanaf december een stuk minder door de winterstop.

Er is 's middags wellicht een wat verhoogd verkeersaanbod van dagjesmensen die op familiebezoek gaan. De grote drukte is echter de vrijdag voor kerst.

Ik neem aan dat je auto is voorbereid op winter? Het kan 10 graden en regenachtig zijn, maar ook -10 en sneeuwjacht.

Plaats reactie