4 en 12 maart: van en naar de Franse Alpen

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

4 en 12 maart: van en naar de Franse Alpen

Bericht door RSK » wo 01 mar 2017, 21:46

Komende zaterdag trek ik er op uit voor een weekje skiën, de terugrit staat op zondag gepland. Zaterdag keren de laatste Fransen terug van wintervakantie, dus die gaan de andere kant op. Volgens mij zijn er geen grote werkzaamheden, zijn er verder nog belangrijke zaken om rekening mee te houden?

Vooralsnog was mijn planning om via Maastricht naar Luxemburg te rijden, dan A31-A39-A40 en via Annecy en Albertville richting de eindbestemming Les Menuires. Terug vice versa.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: 4 en 12 maart: van en naar de Franse Alpen

Bericht door brytje008 » do 02 mar 2017, 0:17

^^ om welke reden verkies je de route via Maastricht ipv de route via E19 en E411 ?
Touren is rough so you got to be tough

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: 4 en 12 maart: van en naar de Franse Alpen

Bericht door RSK » do 02 mar 2017, 4:16

^^ Omdat ik de tunnel nog niet gehad heb. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: 4 en 12 maart: van en naar de Franse Alpen

Bericht door Egbert » do 02 mar 2017, 7:16

Wat ik mij uit het verleden kan herinneren is het op de autosnelweg soms wel druk maar nooit file, maar op de Péage is het rustig. Alleen het laatste stuk op de N90 is druk, maar dat is niet te vermijden (daar was 10 jaar geleden al verkeerslichtendosering op de autoweg). Wij gingen ook altijd binnendoor via Annecy en Albertville. Annecy is dan nog druk maar zo te zien is daar ook wat infrastructuur bijgekomen, de routeplanner stuurt je nu noordlangs het meer, wij gingen zuidlangs. En natuurlijk rijdt de RN niet altijd even goed door in de dorpjes.
A40 "Autoroute des Titans" is mooi.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: 4 en 12 maart: van en naar de Franse Alpen

Bericht door RSK » do 02 mar 2017, 8:01

^^ Het stuk N90 kan inderdaad druk zijn op wisseldagen. Maar zoals gezegd: de vakanties zijn afgelopen, dus ik zit niet in een grote aankomst-golf. Het enige minpunt aan de D1508 (er komt geen RN meer door dorpjes sinds de N508 en N212 gedeclasseerd zijn), is het enorme aantal rotondes. Dat zijn er wel een stuk of 40 tegenwoordig, waar het er 20 jaar terug nagenoeg 0 waren. Maar het scheelt toch zo'n €17 enkele reis aan tol en is daarnaast bijna 50km korter dan de route via Lyon. Dat kwartiertje extra dat het onder de streep kost, is daarmee dik terugverdiend. Het kan nog wel goedkoper via de N57/E23 en Genève, maar dat kost nog zo'n 40 minuten extra. Daarnaast ga je bij Jougne op pashoogte de grens over, wat ik probeer te vermijden op dagen met sneeuwkans.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: 4 en 12 maart: van en naar de Franse Alpen

Bericht door brytje008 » do 02 mar 2017, 12:35

RSK schreef:^^ Omdat ik de tunnel nog niet gehad heb. ;)
AAh dat verklaard het :)
Touren is rough so you got to be tough

Plaats reactie