Utrecht oost - Keukenhof (Morgen)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Utrecht oost - Keukenhof (Morgen)

Bericht door Bongo » wo 03 mei 2017, 23:45

Hi allemaal, ff een spoedje.
Ik checkte de route van Utrecht oost naar de keukenhof of GM en hij gaaf als snelste route via amsterdam wat ik ook wel verwachtte, maar niet via de A9, maaar cia de A10. Is er een afsluiting op knp Badhoevedorp voor de verbinding van de A9 naar de A4 zuid?
Deandere mogelijkheid is via de A12 en de N11. iets korter in afstand, maar langer in tijd. WE vertrekken morgen rond 9 uur dus rijden hopelijk achter de spits aan, al zal het in de buurt van de Keukenhof zelf sowieso wel druk zijn.
alvat dank voor jullie tips!

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8664
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Utrecht oost - Keukenhof (Morgen)

Bericht door keokiracer » wo 03 mei 2017, 23:49

Volgens mij is dat Google Maps die maar de helft van de nieuwe situatie op het knooppunt heeft ingetekend. Openstreetmap is wat dat betreft een stuk sneller.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Utrecht oost - Keukenhof (Morgen)

Bericht door Coen Tunnel » wo 03 mei 2017, 23:52

^^ Google Maps geeft daar inderdaad een wegafsluiting aan, maar hun kaart klopt ook niet meer. De nieuwe verbindingsweg staat daar nog niet ingetekend.

De verbindingsweg van de A9 naar de A4 in :KP: Badhoevedorp is gewoon open. Ik zou dus gewoon via de A9 en niet via de A10 rijden.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Utrecht oost - Keukenhof (Morgen)

Bericht door Rein » do 04 mei 2017, 0:02

Op drukke dagen staat het rond de Keukenhof vanuit alle richtingen vast.

Als het morgen goed weer is (en het druk wordt) kan je het grootste deel van de file op de N207 vermijden door vanaf KP Badhoevedorp te rijden via A9 - N205. Op dit stuk staat geen file en dan pak je alleen de kop van de N207 file nog mee.

Als het aan het eind van de N207 druk is richting N208, dan kan je bij de kruising N207xN208 ook rechtdoor een klein weggetje de Hyacintenlaan op. Als je daarna een eindje verderop links de Veenenburgerlaan op gaat, benader je de Keukenhof via de spreekwoordelijke achterkant en kan je (denk ik) vlot de parkeerplaats op.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: Utrecht oost - Keukenhof (Morgen)

Bericht door Bongo » do 04 mei 2017, 0:11

dank jevoor de snelle reaacties! Gewoon de A9 dus.
@Rein is dat kleine weggetje de Hyacinthenlaan en de Veenenbergerlaan?
edit - huh, volgens mij stonden die straatnamener net nog niet bij ;)

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Utrecht oost - Keukenhof (Morgen)

Bericht door Rein » do 04 mei 2017, 0:20

Yep, dat heb ik later in het bericht aangevuld ;)

Als het morgen redelijk doorstroomt kan je ook wel de normale route nemen. Maar als blijkt dat het muurvast staat richting Lisse, dan is dit een raadzaam alternatief.

Overigens zag ik een paar weken terug dat wanneer je via de N208 rijdt je tegenwoordig al vrij snel (bij de rotonde met de Heereweg) een parkeerplaats (op een grasland) wordt opgeleid. Je hoeft tegenwoordig niet meer helemaal te rijden via de Stationsweg en dat maakt de file wel weer wat korter.

Plaats reactie