Winterswijk - Interlaken zondag 23 juli

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Winterswijk - Interlaken zondag 23 juli

Bericht door BABKay » zo 16 jul 2017, 21:23

Hallo,
Wij willen op zondag 23 juli van Winterswijk naar Interlaken rijden. Vertrek uit Winterswijk is rond 04:00. Ikzelf dacht aan de A61-A35 (door Frankrijk dus). Op de A3 tussen Köln en Frankfurt stikt het van de werkzaamheden en ook de A5 ten zuiden van Darmstadt is niet bepaald prettig te noemen met de werkzaamheden daar. Op papier kost de route door Frankrijk 19 minuten meer. Dit is het denk ik wel waard.
De vraag waar ik nu nog even mee zit: er zijn werkzaamheden op de A65. Ik meende gelezen te hebben dat hier maar één rijstrook open is, maar kan dit niet terugvinden. En is dit de Baustelle tussen Dannstadt en Neustadt (die erg lang is) of die bij Landau (die veel korter is)? Als het erg hinderlijk is, rijden we liever via de B9.
Dan heb ik nog een vraag: waarschijnlijk vind de ochtendstop plaats in Frankrijk. Onze auto lust graag Euro 95. Maar op de streetview bij het desbetreffende tankstation zie ik staan SP95-E10. Hoe zit dit? (E10 lust 'ie niet).
De streetview: https://www.google.nl/maps/@48.5388564, ... !1e1?hl=nl

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Winterswijk - Interlaken zondag 23 juli

Bericht door Chris » zo 16 jul 2017, 21:27

Die Baustellen op de A65 lijken geen echte files meer te veroorzaken. Ik denk dat het op een zondag wel meevalt, de A65 wordt niet massaal door vakantieverkeer gebruikt. Mocht er wel file staan dan kan je omrijden via de B9 tussen Speyer en Wörth, dat is een Gelbe Autobahn met 2x2 rijstroken.

In Frankrijk kan je bijna geen gewone 95 meer tanken. Je komt het nog wel eens tegen, maar je moet er echt naar op zoek gaan of geluk hebben. Als E10 echt niet kan, kan je gewoon 98 tanken. Dat is wel wat duurder.

Interlaken is een prachtige bestemming, ik ben er drie keer geweest (nouja, Lauterbrunnen).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Winterswijk - Interlaken zondag 23 juli

Bericht door Coen Tunnel » zo 16 jul 2017, 21:28

BABKay schreef:Dan heb ik nog een vraag: waarschijnlijk vind de ochtendstop plaats in Frankrijk. Onze auto lust graag Euro 95. Maar op de streetview bij het desbetreffende tankstation zie ik staan SP95-E10. Hoe zit dit? (E10 lust 'ie niet).
Gewone Euro 95 kun je nog maar mondjesmaat in Frankrijk krijgen. Dus dat wordt of in Duitsland tanken (bv. aan de A65 bij Raststätte Pfälzer Weinstraße), of Super Plus (98 octaan, bij dat tankstation V-Power SP 98) tanken.

Overigens zou ik als ik jou was niet bij Aire d'Ostwald stoppen, het is maar een kleine aire en ik vind 'm niet geweldig. Het voldoet, en daar is dan ook alles mee gezegd. Aire de Haut-Koenigsbourg bij Sélestat ligt maar iets verder en is een stuk mooier en ruimer, en de pomp aldaar is van E. Leclerc dus volgens mij ook iets goedkoper dan normaal langs de Franse autoroutes.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Interlaken zondag 23 juli

Bericht door BABKay » zo 16 jul 2017, 21:35

Bedankt! Dan weet ik genoeg. :top:

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Winterswijk - Interlaken zondag 23 juli

Bericht door brytje008 » zo 16 jul 2017, 21:38

Ik kan Aire de Haut-Koenigsbourg ook aanraden, ik vind dat een fijne Aire om een pauze te nemen. Ben er 2 keer gestopt en het sanitair vond ik wel redelijk schoon beide keren.

Ik ga zelf ook op 23 juli richting Zwitserland. :D
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Interlaken zondag 23 juli

Bericht door BABKay » wo 09 aug 2017, 21:13

Nu de vakantie helaas weer voorbij is een kleine terugkoppeling. Daarin kan ik heel kort zijn: heen en terug filevrij. En dat is iets wat ons al zeker 10 jaar niet meer gelukt is! Ook met de stopplaatsen is alles goedgekomen. De heenweg vond de stop 's ochtends plaats bij Rasthof Pfälzer Weinstraße. Echt een klein rotding, waar de benzine ook nog eens heel erg duur was. Gelukkig werd dit door de terugweg weer een beetje in evenwicht gebracht. Toen gestopt bij Rasthof Lorsch (ja, via A35-B9-A67-A3 teruggereden), waar de benzine juist heel goedkoop was.

Edit: nog even over de Baustelle bij Landau: hier staan nu geen files meer doordat deze een 4-0 systeem gekregen heeft.

Plaats reactie