Parkeren kroatie

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Marcelvm
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 8:38

Parkeren kroatie

Bericht door Marcelvm » di 25 jul 2017, 8:49

Wie weet hoe het zit met parkeren in kroatie
Kan ik met bankkaart betalen
En kan ik mijn mijn gsm betalen

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Parkeren kroatie

Bericht door Hajo » di 25 jul 2017, 19:32

Geen idee. Toen ik er was, en dat is alweer vier jaar geleden, heb ik gewoon contant betaald. Lukt altijd en geen gedoe.

nicho32
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 23:16

Re: Parkeren kroatie

Bericht door nicho32 » do 03 aug 2017, 23:05

meestal cash, weet ik uit ervaring

Jablan
woonerf
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49

Re: Parkeren kroatie

Bericht door Jablan » vr 18 aug 2017, 12:59

Er zijn allerlei systemen door elkaar, maar ook in 2017 is elektronisch betalen eerder een uitzondering dan een regel. Met de telefoon? Ja, maar dan alleen als je een Kroatisch nummer hebt (en geen betalingsachterstand bij het telecombedrijf).

In de meeste toeristenplaatsen langs de kust is er wel betaald parkeren, maar dat is op afgesloten terreinen. Soms met een betaalautomaat voor munten en biljetten, vaker komt er iemand naar je toe om af te rekenen. Vaak in combinatie met een CarWash en Poetsservice :top:

In de grote steden is betaald parkeren op straat zeldzaam, hier en daar vind je zones voor gratis parkeren met een blauwe kaart en een tijdslimiet. Parkeergarages werken net zo. Meestal met een automaat, soms is het betalen bij de portier en soms is het gratis.

Munten en kleinere bankbiljetten (10, 20, 50 Kuna) bij je hebben, is voor het parkeren wel gangbaar.

In Zagreb zijn we gewoon lui geworden. Auto bij Zagreb Arena neerzetten en verder met de tram, wanneer we in het centrum (Ilica, Trg Markov) moeten zijn. De parkeergarages bij de Arena hebben grote vakken, in het centrum is het altijd persen.

Gebruikersavatar
Tarzan
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 3:37
Locatie: EU
Contacteer:

Re: Parkeren kroatie

Bericht door Tarzan » di 17 jul 2018, 0:15

Dat is heel erg divers in Kroatië, het verschilt dan ook per plaats.Veel parkeerplekken zijn geprivatiseerd etc. en worden dus ook beheerd door commerciële partijen en niet de gemeente.

Voorkom onnodige parkeerboetes en gezeur achteraf, bekijk ook dit filmpje van TROS Radar over Hoge parkeerboete uit Kroatië
...

Plaats reactie