Geldermalsen - Berlin Charlottenburg

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Geldermalsen - Berlin Charlottenburg

Bericht door T-hijs » do 10 aug 2017, 10:58

Op donderdag 14 september rijd ik vanuit de omgeving Geldermalsen naar Berlin Charlottenburg; zondag 17 september weer terug.

De geijkte route is A15-A50-A1-BAB30-BAB2. Nou heb ik vernomen dat op (o.a.) de Duitse A2 erg veel werkzaamheden zijn. Weet iemand goede andere routes met minder (verwachte) hinder?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32170
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Geldermalsen - Berlin Charlottenburg

Bericht door Coen Tunnel » do 10 aug 2017, 11:34

^^ Volgens mij hoef je geen extreme vertraging te verwachten door de werkzaamheden op de A2, daarnaast heb je nauwelijks logische alternatieven.

Ik ben eind mei over de A2 geweest van Bad Oeynhausen tot Berlijn en toen was er eigenlijk niks aan de hand. De enige echt vervelende Baustelle was op het deel langs Hannover, dat is een lange Baustelle, die is er nog steeds en die zal overdag wel wat vertraging geven. Maar die is nauwelijks te vermijden.

Vanuit Noord-Nederland is via Hamburg normaal ook wel een alternatief, maar dan krijg je ook veel werkzaamheden voor je kiezen die volgens mij erger zijn dan wat je op de A2 treft. En vanuit Geldermalsen is dat sowieso geen logische route.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Geldermalsen - Berlin Charlottenburg

Bericht door Rein » vr 11 aug 2017, 23:42

Die baustelle bij Hannover is ca 10 km lang. Ik reed daar gisteren rond 14:30 de andere kant op en hij was toen van beide kanten filevrij. Voor de rest waren er ook geen andere fileveroorzakende baustelles op BAB2 (van/tot Maagdenburg). Wel veel door matrixborden opgelegde snelheidsbeperkingen trouwens: erg veel gemaximeerd op 100 km/h, soms zelfs lager en de rest 120 of 130 km/h. Voor baustelles wordt de snelheid al zeker 5 tot 10 km van tevoren omlaag gebracht.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - Berlin Charlottenburg

Bericht door T-hijs » za 12 aug 2017, 0:23

Dank aan jullie beiden! Ik ga me geen zorgen maken; we gaan het wel zien!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76528
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Geldermalsen - Berlin Charlottenburg

Bericht door Chris » za 12 aug 2017, 8:52

Rein schreef:Voor baustelles wordt de snelheid al zeker 5 tot 10 km van tevoren omlaag gebracht.
Vorig jaar gebeurden er waanzinnig veel ongevallen voor de wegwerkzaamheden rond Hannover. Bijna elke dag reden er wel voertuigen op files in. Ze hebben toen als maatregel die 'signalering' gebruikt om de snelheid al tijdig te verlagen.

Plaats reactie