Morgen naar München

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Nipst
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 18:37

Morgen naar München

Bericht door Nipst » za 12 aug 2017, 18:40

Ik moet morgen (zondag 13 aug) om 17 uur in Parsdorf (bij Munchen) zijn. Raden jullie aan om gewoon de "default" route via de 3 / 9 te rijden of zal ik de 61 / 8 nemen via Venlo en Stuttgart?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Morgen naar München

Bericht door Chris » za 12 aug 2017, 18:54

Ik zou de A3-A9 nemen. De meeste drukte zal richting noorden zijn. Verwacht echter geen uitgestorven Autobahn.

Hou wel de verkeersinformatie goed in de gaten. Men heeft in Duitsland nogal eens de neiging om onaangekondigd ergens werkzaamheden uit te voeren die voor gigantische opstoppingen zorgen. Vorig weekend was er bij Leverkusen nauwelijks aangekondigde werkzaamheden die 3 uur (!) vertraging opleverden. Dat was overigens redelijk te vermijden door een alternatieve route te nemen, maar hou het in de gaten. Een mogelijk pijnpunt is de nieuwe Baustelle tussen Würzburg en Nürnberg bij Wiesentheid/Geiselwind. Het kan mee vallen maar er gebeuren zeer veel aanrijdingen daar. Kwestie van weten waar het is en de alternatieve routes kennen. In Zuid-Duitsland heb je vaak wel opties.

Plaats reactie