Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door Piles » di 15 aug 2017, 21:04

Geen exotisch advies nodig, maar een dagelijkse beslommering. Ik rij nu elke dag Utrecht-West - Amsterdam-Sloterdijk v.v. in de spits. Geen pretje in de drukke maanden. En behoorlijke zorgen om project Zuidasdok straks...

Mogelijk ga ik eind dit jaar wisselen, en dan moet ik naar Sliedrecht-Oost. Volgens mij rij ik dan redelijk tegen de spits in? Hoe schatten jullie de reistijd en verkeersdrukte in? Behalve de route over de A27 en het pontje bij Schoonhoven zie ik geen alternatieve routes bij extreme drukte.
Daarnaast komen ook de werkzaamheden aan de A27 er aan (op termijn).

Ik ben benieuwd naar jullie visie :top:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door waldo79 » di 15 aug 2017, 21:59

Mijn broertje reed aanvankelijk De Meern-Sliedrecht en nu Doorn-Sliedrecht.

Zijn routes:
A2-A27-A15 als standaardroute. Als je 's ochtends rond 7.00 uur bij Gorinchem komt, kun je nog redelijk probleemloos de A15 op rijden.
N214-N482 als alternatief. De kruising met de N216 levert regelmatig vertraging op, maar het kan lonen om die route bij drukte verderop te pakken.

Terug, heel afhankelijk van het tijdstip waarop je vertrekt. Over het algemeen gaat het niet supersnel op de A15, maar de echte problemen zitten westelijker. Wel heb je last van terugslag van de Merwedebrug op de parallelbaan bij knooppunt Gorinchem.

Route via Schoonhoven is af te raden. Veel te veel rotondes, plus dat je geld moet betalen om over te steken.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door Piles » di 15 aug 2017, 22:05

^^ ik zit pas om 8 uur in de auto over het algemeen, en zeg rond half 6 terug. Vroeger gaat 'm niet worden voor een avondmens als ik :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door captain007 » wo 16 aug 2017, 12:08

De A15 is wel echt bal tussen Gorinchem en Sliedrecht. Na 7 uur daar komen is gegarandeerd ellende. Vanaf de A27 heb je nog wat meer vertraging, omdat je dan mag sukkelen voor de afstreping van de rangeerbaan en daarna de invoeger. Ik rij er al meer dan een jaar niet meer langs dus weet niet hoe het nu is (vermoedelijk erger). Toen was het al voor 7 uur file rijden, maar was de vertraging nog acceptabel. In de middag heb je iets meer geluk, omdat dan de grootste vertraging westelijker is bij de afstreping bij Papendrecht.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door Piles » wo 16 aug 2017, 13:11

^^ niet echt het bericht waar ik op hoopte :|
Enig idee hoe erg het is? Ik rij nu naar Amsterdam, ook geen pretje uiteraard. Afstand is hetzelfde, als de reistijd minder wordt, is het al winst 8-)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door waldo79 » wo 16 aug 2017, 19:19

De route ten zuiden van Everdingen blijft behelpen totdat de A27 verbreed is. Maar dat biedt onvoldoende soelaas vanwege de A15.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door captain007 » do 17 aug 2017, 10:31

^^ Vanuit Utrecht naar het zuiden is in de ochtend wel tegen de spitsrichting in dus wel wat rustiger. Volgens mij nog niet zo dramatisch als de A2 bij Deil waar je richting Brabant ook al in de file mag staan in de ochtendspits.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door waldo79 » do 17 aug 2017, 19:47

Van Oudenrijn tot zeker Lexmond hoef je weinig hinder te verwachten.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door nickdh » do 17 aug 2017, 20:43

Hier kan ik je wellicht wel wat uit de voeten helpen. Het veer bij Schoonhoven is een kwestie van geluk. Absoluut niet nemen! Daarbij is de N216 bezaaid met vrachtwagens, waarbij serieus lange treintjes ontstaan omdat mensen niet in durven te halen. Als je deze route tóch neemt, adviseer ik je door Ottoland over de A, B, Damseweg, Molenweg en Broekseweg te rijden. Zo vermijd je de VRI met de N214, de N214 en de N482. Geen hond die daar komt.

N482 is niet zo druk, maar is wel een omweg om in Oost te geraken. Daarbij is er een irritante linksaffer aan het einde van die weg.

( :KP: ) Gorinchem zou ik absoluut mijden. Zeker in de ochtendspits is het meestal een drama. 's Ochtends rijdt het goed door over de N214 / N482, in beide richtingen. Het stuk A27-N216 is ook niet te druk, en biedt inhaalmogelijkheden. Het nadeel is echter de VRI. Daarna via de Damseweg, Molenweg en Broekseweg naar Sliedrecht.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Dagelijks Utrecht-West - Sliedrecht

Bericht door Piles » vr 18 aug 2017, 10:34

Bedankt voor alle reacties! Het is nog lang niet zo ver, maar geeft wel een beetje het beeld dat ik er qua reistijd niet op vooruit zou/zal gaan. Iets om mee te nemen in de overweging.

Plaats reactie