Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Ger81 » do 24 aug 2017, 20:21

Hallo allemaal,

2 september rijden met z'n tweeën deze route. De laatste drukke zaterdag is dan achter de rug, dus veel oponthoud verwacht ik niet.

Geplande route: Utrecht - Breda - Lille - Parijs - Orleans (tot hier bekend terrein) - Poitiers - Niort - La Rochelle.
Parijs via Peripherique, tenzij te druk, dan A3-A86.
Parijs - Orleans doen we via de N20/D2020, de rest via de Péage.

Iemand nog tips, adviezen, alternatieven?
Ubi volentia est, via est

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door waldo79 » do 24 aug 2017, 20:24

Parijs via Peripherique, tenzij te druk, dan A3-A86.
Aangezien je naar het zuidwesten gaat kun je de vaker geadviseerde route via de D910 - N118 volgen naar de A10. Périphérique neem je dan via de westkant en uitrit St. Cloud nemen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Chris » do 24 aug 2017, 20:33

Tot 11 september geldt nog het hoogseizoentarief op de brug naar Île de Ré. Dat is € 16 voor een personenauto. Ik weet niet of je van plan bent om veel te gaan toeren maar een paar keer over die brug loopt dan in de papieren. ;)

De weinige drukte die er nog is zal vooral richting noorden zijn.

Je komt nog langs de Aire de Poitou-Charentes langs de A10, dat is één van de top-aires van Frankrijk. Misschien waard om even te pauzeren.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Coen Tunnel » do 24 aug 2017, 20:55

waldo79 schreef:
Parijs via Peripherique, tenzij te druk, dan A3-A86.
Aangezien je naar het zuidwesten gaat kun je de vaker geadviseerde route via de D910 - N118 volgen naar de A10. Périphérique neem je dan via de westkant en uitrit St. Cloud nemen.
Als het wat drukker is zou ik het sowieso doen. Geen slechte route en veel minder filegevoelig dan de A3-A86. Maar 2 september zal het qua drukte vermoedelijk meevallen. Als A3-A86 filevrij is zou dat mijn voorkeur hebben.

Op de BP wel even opletten, de Vmax is :A1-70:, er staan flitspalen en het is bibeko wat inhoudt dat dat als je geflitst wordt met 76 km/u, het gecorrigeerd wordt naar 71 km/u je een bekeuring van € 90,00 krijgt voor 1 km/u te hard bibeko. Goed op de snelheid letten dus.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Ger81 » vr 25 aug 2017, 9:57

Die westroute over de BP lijkt me interessant om te proberen. Klopt het dat je dan een klein stukje over een stadsweg rijdt?

De genadeloze flitsers zijn me bekend daar, we zullen braaf zijn :dyn_hyp:
Chris schreef:Tot 11 september geldt nog het hoogseizoentarief op de brug naar Île de Ré. Dat is € 16 voor een personenauto. Ik weet niet of je van plan bent om veel te gaan toeren maar een paar keer over die brug loopt dan in de papieren. ;)
Goeiedag, dat is fors. Goed om te weten. Eenmaal ter plekke zullen we vooral op het eiland zelf zijn, voor dagje(s) La Rochelle wordt de fiets zo een aardig alternatief.

Dank voor jullie reacties :top:
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Km357 » vr 25 aug 2017, 11:35

^^ Zoals Coen al aangaf, de hele BP is een stadsweg én met voorrang van rechts.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Ger81 » vr 25 aug 2017, 12:01

^^
Jep, die hebben we al vaker gereden dus dat komt goed 8-)
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Coen Tunnel » vr 25 aug 2017, 12:09

Km357 schreef:^^ Zoals Coen al aangaf, de hele BP is een stadsweg én met voorrang van rechts.
Ik denk dat Ger doelt op de D910 door Boulogne-Billancourt. Dat is inderdaad een stukje door de bebouwde kom met een paar verkeerslichten, maar bij sommige kruispunten zijn tunneltjes onder het kruispunt door. Als je daar op de linker rijstrook blijft kun je gewoon doorrijden. Het is een stukje van zo'n 3 km tussen de Porte de Saint-Cloud en de Pont de Sèvres waar de N118 begint, en het rijdt normaal gesproken goed door, ook op zeer drukke dagen.

Bij de afrit Porte de Saint-Cloud staan Bordeaux en Nantes overigens al aangegeven, en die bestemmingen worden vanaf daar ook over de D910-N118 geleid.
Ger81 schreef:
Chris schreef:Tot 11 september geldt nog het hoogseizoentarief op de brug naar Île de Ré. Dat is € 16 voor een personenauto. Ik weet niet of je van plan bent om veel te gaan toeren maar een paar keer over die brug loopt dan in de papieren. ;)
Goeiedag, dat is fors. Goed om te weten. Eenmaal ter plekke zullen we vooral op het eiland zelf zijn, voor dagje(s) La Rochelle wordt de fiets zo een aardig alternatief.
Die tol is maar in één richting, je betaalt alleen om het eiland op te komen. Terug is gratis. Dus een dagtripje kost € 16 aan tol en gelukkig geen € 32. Nog steeds veel geld natuurlijk...

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Ger81 » vr 25 aug 2017, 17:57

Coen Tunnel schreef:Ik denk dat Ger doelt op de D910 door Boulogne-Billancourt.
Ah, nu snap ik hem. Hier doelde ik inderdaad op, maar mijn stukje kan ook anders worden gelezen, als in: de BP-west.

Coen Tunnel schreef:Dat is inderdaad een stukje door de bebouwde kom met een paar verkeerslichten, maar bij sommige kruispunten zijn tunneltjes onder het kruispunt door. Als je daar op de linker rijstrook blijft kun je gewoon doorrijden. Het is een stukje van zo'n 3 km tussen de Porte de Saint-Cloud en de Pont de Sèvres waar de N118 begint, en het rijdt normaal gesproken goed door, ook op zeer drukke dagen.

Bij de afrit Porte de Saint-Cloud staan Bordeaux en Nantes overigens al aangegeven, en die bestemmingen worden vanaf daar ook over de D910-N118 geleid.
Duidelijk :top:

Coen Tunnel schreef:Die tol is maar in één richting, je betaalt alleen om het eiland op te komen. Terug is gratis. Dus een dagtripje kost € 16 aan tol en gelukkig geen € 32. Nog steeds veel geld natuurlijk...
Ja, niet iets om dagelijks te doen. Dat was gelukkig ook niet het plan.
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Km357 » vr 25 aug 2017, 20:32

Coen Tunnel schreef:
Km357 schreef:^^ Zoals Coen al aangaf, de hele BP is een stadsweg én met voorrang van rechts.
Ik denk dat Ger doelt op de D910 door Boulogne-Billancourt. Dat is inderdaad een stukje door de bebouwde kom met een paar verkeerslichten, maar bij sommige kruispunten zijn tunneltjes onder het kruispunt door. Als je daar op de linker rijstrook blijft kun je gewoon doorrijden. Het is een stukje van zo'n 3 km tussen de Porte de Saint-Cloud en de Pont de Sèvres waar de N118 begint, en het rijdt normaal gesproken goed door, ook op zeer drukke dagen.

Bij de afrit Porte de Saint-Cloud staan Bordeaux en Nantes overigens al aangegeven, en die bestemmingen worden vanaf daar ook over de D910-N118 geleid.
.
Klopt, met teruglezen was dat inderdaad wat bedoeld werd, mijn fout.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Ger81 » vr 15 sep 2017, 0:53

Hierbij mijn ervaringen.

- BP-West/D910/N118 op de heenweg is uitermate goed bevallen. Terwijl de BP-Oost behoorlijk vast zat zijn we via deze route nagenoeg filevrij Parijs gepasseerd. Dit is wel een blijvertje dus 8-)
- Terug (dat was afgelopen dinsdag) was het een ander verhaal. Meer dan een uur vertraging op de BP-West (om 13.00), er zal wel een incident zijn geweest denk ik. Toen de A86/A3 gepakt, die was ook niet bepaald filvevrij, maar nog acceptabel.
- Aire de Poitou-Charentes ook nog even geprobeerd. Grote jongen onder de aires. Dat zal in het hoogseizoen wel nodig zijn. Allemaal compleet en goed verzorgd.

Overigens hebben we voor het tripje naar La Rochelle inderdaad de fiets gepakt. Met een gemiddelde Nederlandse fietsconditie was dat (30 km retour) op zich prima te doen, maar terug was het even goed afzien. Met een bulderende wind tegen, en p.p. een halve fles wijn op, de brug opfietsen. Dat leverde wel een ontmoeting met de man met de hamer op :lol:

Bedankt voor de adviezen!
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Utrecht - Île de Ré zaterdag 2 september

Bericht door Coen Tunnel » vr 15 sep 2017, 8:45

Dank voor de terukoppeling!

Plaats reactie