Hilversum - Enschede op een donderdagavondspits

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Hilversum - Enschede op een donderdagavondspits

Bericht door RSK » zo 27 aug 2017, 8:29

Aanstaande donderdag hebben wij een barbecue bij vrienden in Enschede. Hoewel nog niet alles is ingekleurd, ziet het er naar uit dat ik rond 17:30 in Hilversum (zeg maar afrit 33) word opgehaald. Wat kunnen we dan verwachten qua knelpunten en mogelijke alternatieve routes? Ik heb wel een globaal idee, maar wellicht dat meer ter plaatse bekenden net even wat meer weten. :)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Hilversum - Enschede op een donderdagavondspits

Bericht door Lekkere Kwal » zo 27 aug 2017, 8:59

De standaardfile op de A1 bij Bunschoten kan dan nog pittig zijn, maar ook slechts een vertraging van bijvoorbeeld 5 of 10 minuten. In dat geval kan je net zo goed daar aansluiten, waarna de rest van de A1 in principe geen grote problemen hoort te geven. Mocht het wel echt vast staan dan kan je overwegen om te gaan sluipen via de N415 en N221 naar Leusden of N199 terug naar de A1. Ik laat meestal Waze of Google Maps voor mij vertellen wat de snelste route is, ik ga niet op voorhand al een omweg kiezen bijvoorbeeld.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Hilversum - Enschede op een donderdagavondspits

Bericht door boe! » di 29 aug 2017, 18:37

De standaardfile op de A28 tussen Utrecht en Amersfoort is sinds de zomervakantie nog niet teruggekeerd, dus misschien is de route via de A27 en A28 ook een optie. Kwestie van vooraf even de verkeersinformatie checken.

Plaats reactie