Ede - Kopenhagen Airport via de Grote Beltbrug vr 20 oktober

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Ede - Kopenhagen Airport via de Grote Beltbrug vr 20 oktober

Bericht door IQ[] » za 14 okt 2017, 10:45

Ik zou graag een reisadvies willen voor de route Ede - Grote Beltbrug - Kopenhagen Airport op vrijdag 20 oktober. De route via de bruggen dus. De meest logische route door Duitsland is via de A30(D)-A1(D)-A261-A7.

Twee vragen:
  • Aangezien er redelijk veel te doen is qua werkzaamheden op die route naar Denemarken, zijn er nog alternatieven/uitwijkroutes?
  • Aankomsttijd op de luchthaven is 17u30, wat is de beste vertrektijd vanuit Ede?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ede - Kopenhagen Airport via de Grote Beltbrug vr 20 oktober

Bericht door Chris » za 14 okt 2017, 10:51

Bij Hamburg zijn veel werkzaamheden. Forummer EtienneM heeft gisteren 5 uur gedaan over Rendsburg - Bremen (200 km). Vrijdag is de slechtste dag qua verkeersdrukte, en dat weekend begint ook nog eens in enkele staten de herfstvakantie (waaronder Nordrhein-Westfalen).

Ik zou dus proberen om zo vroeg mogelijk te gaan, om in elk geval Hamburg voor de middag gepasseerd te zijn. Ik zie op zich geen reden om een andere route te kiezen dan Osnabrück - Bremen - Hamburg. Veel alternatieven zijn er ook niet. De A7 Hannover - Hamburg loopt overdag nog meer vast dan de A1 bij Bremen, maar met het begin van de vakanties in NRW denk ik dat er al vroeg een sterk verhoogd verkeersaanbod is op de A1.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Ede - Kopenhagen Airport via de Grote Beltbrug vr 20 oktober

Bericht door IQ[] » za 14 okt 2017, 12:50

Dank je. Gewoon erg vroeg weg dus en het beste hopen ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ede - Kopenhagen Airport via de Grote Beltbrug vr 20 oktober

Bericht door Chris » vr 20 okt 2017, 19:11

ANWB had dit beeld rond 16 uur:
Afbeelding

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Ede - Kopenhagen Airport via de Grote Beltbrug vr 20 oktober

Bericht door IQ[] » ma 23 okt 2017, 9:33

Waren om 5u 's ochtends vertrokken, dus waren prima op tijd. Wel een lichte late ochtendspitsfile gehad bij Hamburg. Maar dat viel goed mee, gezien je screenshot van 16u ;)

Plaats reactie