Brabant naar Berlijn

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
MINI
dorpsstraat
Berichten: 197
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 17:51

Brabant naar Berlijn

Bericht door MINI » za 04 nov 2017, 16:25

Via Google Maps heb ik een route uit laten rekenen die van Oost-Brabant naar Berlijn gaat voor eventueel in het voorjaar.

Ik heb vanuit hier diverse opties;

Bij De Lutte de grens over te gaan (A30/A2).
Via Arnhem de A3 te nemen om vervolgens via Duisburg, Essen, Dortmund (A40) zo naar de A2 te gaan.
Of via Goch te rijden (A77/A57) om via Duisburg verder te gaan (A3/A2).

Welke tracés ondervinden het minste aan wegwerkzaamheden in de periode maart/april?

De A2 moet ik hoe dan ook nemen ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Brabant naar Berlijn

Bericht door Chris » za 04 nov 2017, 16:53

In maart zullen er nog niet veel werkzaamheden op je route zijn, de meeste Baustellen worden in april-mei gestart. Aangezien de A2 momenteel geen grote reconstructies of verbredingen kent, zijn er geen meerjarige werkzaamheden. Alleen bij Recklinghausen zijn ze bezig aan het knooppunt met de A43, dat heeft echter vooral impact op de A43 zelf.

De grootste Baustelle op je route is denk ik de A10 bij Michendorf (bij Potsdam), waar de snelweg naar 2x4 rijstroken wordt verbreed.

De A2 kent veel ongevallen, maar die hoeveelheid ongevallen met grote impact (met vrachtwagens) vallen vaak samen met de hoeveelheid wegwerkzaamheden. Dat is in de winter / voorjaar dus minder. De A2 is normaal gezien niet zo heel filegevoelig behalve bij Hannover/Braunschweig. Er liggen overal 2x3 rijstroken, alleen bij Hannover is dat wat krap gezien de hoeveelheid verkeer. De A2 door het Ruhrgebied kent meestal niet veel congestie behalve door werkzaamheden.

MINI
dorpsstraat
Berichten: 197
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 17:51

Re: Brabant naar Berlijn

Bericht door MINI » za 04 nov 2017, 19:51

Dank Chris voor de info :top:

De route ken ik opzicht wel (A2) toen ik eens naar Polen ging. Destijds ook de A2 gepakt.
Bij Potsdam zijn Baustelle, daar moet ik ook nog waarschijnlijk zijn.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Brabant naar Berlijn

Bericht door duikgek89 » za 04 nov 2017, 23:51

De A2 kom je niet omheen. Via Arnhem is compleet zinloos, dan is via Goch toch echt veel zinniger.

Via De Lutte kan, maar dan zit je met Bad Oeynhausen. Daarvoor is de A2 vooral na Bad-Oeynhausen irritant....

Wel opletten voor de flitser bij Bielefeld!

Edit:
Veel belangrijker is de tijd waarop je rijdt.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Brabant naar Berlijn

Bericht door Matti » zo 05 nov 2017, 10:46

Chris schreef: De A2 door het Ruhrgebied kent meestal niet veel congestie behalve door werkzaamheden.
bij Dortmund is er vaak ook wel vertraging ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Brabant naar Berlijn

Bericht door Chris » zo 05 nov 2017, 11:17

Ja dat komt door de werkzaamheden de afgelopen tijd. Ze zijn daar de snelweg aan het renoveren. Maar als er geen werkzaamheden zijn kan je op de A2 vaak heel redelijk doorrijden.

MINI
dorpsstraat
Berichten: 197
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 17:51

Re: Brabant naar Berlijn

Bericht door MINI » di 12 dec 2017, 15:20

duikgek89 schreef: za 04 nov 2017, 23:51 De A2 kom je niet omheen. Via Arnhem is compleet zinloos, dan is via Goch toch echt veel zinniger.

Via De Lutte kan, maar dan zit je met Bad Oeynhausen. Daarvoor is de A2 vooral na Bad-Oeynhausen irritant....

Wel opletten voor de flitser bij Bielefeld!

Edit:
Veel belangrijker is de tijd waarop je rijdt.
Ik wil eigenlijk zo vroeg mogelijk weg.
De Lutte kan inderdaad ook, deze weg heb ik ook gereden toen ik naar Hamburg ging.
Is vanuit hier wel wat om denk ik. De A77/A57 (D) is misschien wel het meest gerichte vanuit deze kant.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Brabant naar Berlijn

Bericht door duikgek89 » di 12 dec 2017, 22:20

De A77/A57 is in principe de beste oplossing, maar hou even in de gaten wat er met de Rijnbruggen gebeurd. Als daar weer aan de zoveelste noodreparatie gebeund wordt...


Welke dag wil je rijden? Maandagochtend liefst vermijden of voor 06:00 a 06:30 aan Dortmund voorbij zijn en als het bij Hannover bal is even stoppen voor een ontbijt.

Vrijdagochtend is het rustigste, maar probeer om voor ca 14:00 bij Berlijn te zijn op vrijdag.

Plaats reactie