Apeldoorn - Cochem 27 december

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Pindaklaas
dorpsstraat
Berichten: 144
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 19:59

Apeldoorn - Cochem 27 december

Bericht door Pindaklaas » do 21 dec 2017, 14:46

Woensdagmorgen 27 december heb ik een rit van Apeldoorn naar Cochem op de planning staan. De route gaat via Nijmegen en Venlo naar de A61. Vanaf Bliesheim twijfel ik nog een beetje. Maakt het wat betreft reisduur en vertragingskansen veel uit of ik vanaf daar de A1 neem, of eerst nog een stuk verder over de A61 ga, om vervolgens de A48 te pakken?

En heeft iemand een idee over te verwachten vertragingen op een dag als deze?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Apeldoorn - Cochem 27 december

Bericht door Chris » do 21 dec 2017, 14:59

De meest voor de hand liggende route is de A61-B262-A48. Bij Mayen steek je dan een stuk binnendoor om de omweg via Koblenz af te snijden. De B262 is een grotendeels ongelijkvloerse 2+1 weg.

Verkeersdrukte zou ik niet op rekenen. De periode tussen kerst en nieuwjaar is één van de rustigste tijden van het jaar, met eigenlijk geen spits. Werkzaamheden zijn grotendeels opgeruimd nu, behalve langdurige Baustellen, waar vaak niet gewerkt wordt.

Het enige waar je misschien rekening mee moet houden is mogelijke sneeuwval op de hoger gelegen delen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Apeldoorn - Cochem 27 december

Bericht door duikgek89 » do 21 dec 2017, 19:48

Als je tijd hebt is de route via de A1, en B258 best leuk.

Pindaklaas
dorpsstraat
Berichten: 144
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 19:59

Re: Apeldoorn - Cochem 27 december

Bericht door Pindaklaas » zo 24 dec 2017, 12:17

Een jaar of vier geleden zijn we ook al eens in die omgeving geweest. Toen hebben we de route via Mayen genomen. We hebben de tijd, dus misschien dat het inderdaad wel de toeristische route via de B258 gaat worden. Bedankt voor de info!

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Apeldoorn - Cochem 27 december

Bericht door duikgek89 » zo 24 dec 2017, 13:20

Als je lekker rond wilt kijken kun je ook nog eens kijken naar Ahrhütte - Nohn - Brück; dat is mijn standaard route tussen de beide eindes van de A1.

Door verhuizing van de aan het einde van de A1 te bezoeken persoon naar het minst interessante stukje Hessen, de pittoreske betonwoestijn Frankfurt, zal ik ergens tegen nieuwjaar helaas niet meer die mooie route mogen rijden maar gewoon voor de zoveelste keer de A3 mogen afjakkeren... Goed, dan heb ik waarschijnlijk ook tijd zat, ik verzin er nog wel wat op. :mrgreen:

klik. Dat brengt je wel iets uit de richting.

Vanaf daar misschien Nohn - Bongard - Kelberg rijden en dan B259 - B257. Of via Gunderath - Laubach - Landkern lekker binnendoor eens proberen?


Als je van auto's houd is het misschien wel leuk een rondje langs Nürburg te rijden?

Plaats reactie