Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
exoz
polderweggetje
Berichten: 29
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 9:52

Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door exoz » wo 10 jan 2018, 15:59

Goeiemiddag iedereen,

dit jaar gaan we terug naar Pula (viewtopic.php?t=20267).

We vertrekken op zondag 15/7, aankomst maandag 16/7 rond 15-16u gewenst. Vorige keer reden we via Luxemburg - Stuttgart - Munchen. Welke route zou er deze keer het best zijn? Op de A3 zie ik terug veel "baustellen". We vertrekken de zondag rond 13u en ik zou graag tot in München rijden om te overnachten. We moeten namelijk de maandag rond 15u-16u zeker in Pula zijn. Zal dit haalbaar zijn qua afstand/tijd of zijn er grote werkzaamheden gepland op de A3 of A8? Hoe zit het met de drukte de zondagnamiddag en maandagmorgen? Vignetten etc zullen terug op voorhand aangevraagd worden.

Bedankt!
Laatst gewijzigd door exoz op do 28 jun 2018, 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door duikgek89 » wo 10 jan 2018, 16:15

Het is nu wat te vroeg om te zeggen hoe de Baustellen precies gaan uitpakken maar ik denk dat via Stuttgart beter zal kunnen zijn.

Overnachting misschien liever iets verder plannen? Dan hoef je op maandag niet zo tegen de klok te rijden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door Chris » wo 10 jan 2018, 16:17

Het is moeilijk te zeggen waar zich knelpunten gaan voordoen door seizoensbaustellen. Vaak wordt dit pas in mei goed duidelijk.

Luxemburg - Stuttgart - München ligt wel het meest voor de hand, de A8 is oostelijk van Karlsruhe nu behoorlijk veel 2x3 en je mijdt er zo lang mogelijk de drukke noord-zuidverbindingen mee. De grootste langdurige werkzaamheden zijn op de A8 ten westen van Ulm en de A99 rond München.

De A3 zou ik gewoon niet nemen als er betere alternatieven zijn.

exoz
polderweggetje
Berichten: 29
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 9:52

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door exoz » wo 10 jan 2018, 16:33

duikgek89 schreef: wo 10 jan 2018, 16:15 Het is nu wat te vroeg om te zeggen hoe de Baustellen precies gaan uitpakken maar ik denk dat via Stuttgart beter zal kunnen zijn.

Overnachting misschien liever iets verder plannen? Dan hoef je op maandag niet zo tegen de klok te rijden.
Chris schreef: wo 10 jan 2018, 16:17 Het is moeilijk te zeggen waar zich knelpunten gaan voordoen door seizoensbaustellen. Vaak wordt dit pas in mei goed duidelijk.

Luxemburg - Stuttgart - München ligt wel het meest voor de hand, de A8 is oostelijk van Karlsruhe nu behoorlijk veel 2x3 en je mijdt er zo lang mogelijk de drukke noord-zuidverbindingen mee. De grootste langdurige werkzaamheden zijn op de A8 ten westen van Ulm en de A99 rond München.

De A3 zou ik gewoon niet nemen als er betere alternatieven zijn.
Beide bedankt voor het snelle antwoord, zal inderdaad nog wat afwachten zijn, alhoewel het 99% zeker via de A8 wordt.

Overnachting nog iets verder inplannen is wat te riskant denk ik. Vertrekken pas rond 13u, zal al vlug 22u-23u zijn tegen dat we in München zijn. Ideaal zou zijn om in regio Salzburg te overnachten, maar zal dan al rond 1u middernacht zijn.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door duikgek89 » wo 10 jan 2018, 16:39

Mijn idee is om München en het stuk A8 tot Rosenheim achter je te hebben zodat je op maandag relatief rustig kunt rijden en nog ruim op tijd gaat kunnen zijn. Op zo'n afstand in tijd gaan liggen stressen kan wel, maar is niet erg prettig naar mijn mening.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door mvalkenburg » wo 10 jan 2018, 19:16

^^ temeer daar je ook nog een soms flinke vertraging kunt oplopen aan de Sloveens/Kroatische grens

exoz
polderweggetje
Berichten: 29
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 9:52

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door exoz » ma 22 jan 2018, 8:53

Het nog eens bekeken met de vriendin. Waarschijnlijk vertrekken we een uurtje vroeger en hebben dan ook een hotel geboekt rond Salzburg. Zo hebben we inderdaad meer tijd op maandag om rustig naar Pula te rijden.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door Peter » ma 22 jan 2018, 13:30

Je auto parkeren in Pula heeft het risico van het krijgen van een naheffing van honderden euro's van de geprivatiseerde parkeercontroleur via een Nederlands, Duits of Belgisch incassobedrijf (zonder perse een perkeerbon gehad te hebben). Ik vermoed dat de juridische basis wankel is, maar "the jury is still out".

PS Dit is geen boete via justitie maar een civiele claim, alsof je je hotel niet betaald hebt bij verlaten. Nederlandse "parkeerbelastingen" zijn meestal niet verhaalbaar via de buitenlandse justitie, maar de Kroaten proberen het nu via de civiele weg.
https://www.anwb.nl/experts/Vakantie/vr ... la-kroatie
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

exoz
polderweggetje
Berichten: 29
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 9:52

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door exoz » do 28 jun 2018, 9:10

Vignetten (Oostenrijk & Slovenië) zijn besteld & tunnels (A10 Tauern en A11 Karawanken) zijn geboekt. Hotel heen is geboekt dichtbij luchthaven van Salzburg.
Route zal dus via Luxemburg - Stuttgart gaan. Vorige keer ging het vlot + nog eens goedkoper tanken in Luxemburg. Zie op adac.be eigenlijk maar 2 "baustelles" op de A8 richting Munchen voor die periode. Ik heb hier ooit ergens gelezen dat er nog een betere website is ivm de wegenwerken in Duitsland, weet iemand deze?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door duikgek89 » do 28 jun 2018, 9:45

Voor heel Duitsland:
https://www.bast.de/BASt_2017/DE/Fahrze ... _node.html


Er zijn ook overzichten van deelstaten, bijvoorbeeld:
Baden-Württemberg: https://baustellen.strassen.baden-wuert ... _internet/

exoz
polderweggetje
Berichten: 29
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 9:52

Re: Route West-Vlaanderen naar Pula (Kroatië)

Bericht door exoz » ma 02 jul 2018, 12:52

Bedankt! Ik zie dat de B10 ter hoogte van Landau volledig afgesloten is ivm werken (zowel heen als terug). Iemand ervaring met de plaatselijke omleiding of is het beter om in Hinterweidenthal de 427 te nemen tot in Kandel (https://goo.gl/maps/vKv7gT99nKw). Ofwel de B48 blijven volgen: https://goo.gl/maps/KqYbMUXsRkz

Plaats reactie