parkeerplaatsen A61 ri Munchen

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
jos1947
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 10:08

parkeerplaatsen A61 ri Munchen

Bericht door jos1947 » di 23 jan 2018, 13:56

Goede middag,
in mei gaan we op vakantie naar Kroatie,voorgaande jaren namen we altijd de A3 met de vele werkzaamheden. Dit jaar willen we de A61 nemen en dan willen graag vernemen of er mooie parkeerplaatsen zijn met de mogelijkheid om onze hond goed uit te laten. Liefst willen we een goede uitlaatstop maken tussen de 450 en 600 km.
In afwachting op reacties bedank ik jullie alvast.
Vriendelijke groet Jos Voogt

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: parkeerplaatsen A61 ri Munchen

Bericht door Willem » di 23 jan 2018, 14:15

Hoe het met de mogelijkheid om de hond uit te laten zit weet ik niet, maar bij de parkeerplaats Moseltal heb je een mooi uitzicht over het dal van de Moezel.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: parkeerplaatsen A61 ri Munchen

Bericht door Chris » di 23 jan 2018, 14:44

Moseltal is wel een aanrader, maar afhankelijk waar je vandaan komt in Nederland is dat niet tussen 450 en 600 km. Vanaf Utrecht ben je met 450 kilometer al zo'n beetje aan het einde van de A61.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: parkeerplaatsen A61 ri Munchen

Bericht door Pino » di 23 jan 2018, 15:06

^^ Jep. Ik zeg: Heidelberg in en een rondje Philosophenweg. Of de onderaan de Necker gelegen Neckarwiese. Parkeergelegenheid rondom beide is buitengewoon redelijk en het kost niet veel moeite de stad in en uit te komen.

Als je liever op de snelweg blijft: even ten zuiden van Heidelberg / Kreuz Walldorf kom je op de A5 langs de Rasthof Bruchsal. Die is wel vrij ruim aangelegd en ligt in een bos. Heb zelf geen hond, maar stel me zo voor dat dat is waar je zo ongeveer op uit bent, want de hond kan er goed uitrazen. Heb er zelf ook meer dan eens geluncht, op weg naar het zuiden. Als een Rasthof je iets te druk is, neem dan vooral een parkeerplaats langs dat stuk A5, want die zijn relatief ruim aangelegd en liggen in bosachtig gebied. Vrij kort na Kreuz Walldorf ligt Mönchberg (kilometerpaal 593) en een stukje na Bruchsal kom je bij Kreuzlach (km 615).

Rijd je liever naar München over de A6/A81, dan zijn er langs de A6 direct ten oosten van Kreuz Walldorf ongetwijfeld vergelijkbare oplossingen. Je kunt zoeken met een combinatie van autobahnatlas-online.de om te kijken wanneer je parkeerplaatsen tegenkomt, en dan met de Google Maps luchtfoto's kijken hoe het er ter plaatse uit ziet. Eerste parkeerplaats ná Walldorf ziet er okee uit; Raststätte en parkeerplaatsen daarná een stuk minder.
Laatst gewijzigd door Pino op di 23 jan 2018, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

jos1947
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 10:08

Re: parkeerplaatsen A61 ri Munchen

Bericht door jos1947 » di 23 jan 2018, 15:46

Alvast bedankt voor de tips,misschien mijn vraag wat verlengen met de A6 of A81. In iedergeval heb ik mosseeltal al genoteerd.

Groet Jos Voogt

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: parkeerplaatsen A61 ri Munchen

Bericht door Coen Tunnel » di 23 jan 2018, 17:20

Vanaf Rasthof Am Hockenheimring, aan de A6 direct na het einde van de A61, kun je ook wel een stukje wandelen. Dat is ook omgeven door bos en er ligt daar een wandelpad naar het F1-circuit (je zou ook naar de bebouwde kom van Hockenheim kunnen wandelen).

Moseltal is inderdaad ook een mooie plek, je kunt daar een stuk in westelijke richting wandelen naar een uitkijkpunt. Vanaf daar kun je naar de brug kijken, tussen de wijnranken.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: parkeerplaatsen A61 ri Munchen

Bericht door duikgek89 » di 23 jan 2018, 18:41

Als je voor de A61 - A65 - B10 - A8 optie gaat (prima oplossing om de A5 te mijden) dan zou je ook eens een leuk plekje aan de Weinstraße kunnen zoeken. Anderzijds, als je die dag nog helemaal naar Kroätie wilt rijden is het maar de vraag of je dat wel van de snelweg af moet willen rijden.

OF bij Kandel - Langenberg de auto ergens dumpen en het bos in lopen. Is vast ook een mogelijkheid en hopelijk niet zo'n enorme attractie.

Plaats reactie