Apeldoorn - Zillertal vv

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Pindaklaas
dorpsstraat
Berichten: 147
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 19:59

Apeldoorn - Zillertal vv

Bericht door Pindaklaas » di 23 jan 2018, 20:16

Het is nogal kort dag, maar niet geschoten is altijd mis. Toch nog maar proberen dus:

Morgenochtend rond 09:30 hoop ik te vertrekken vanuit Apeldoorn naar het Zillertal in Oostenrijk. Zijn er heftige baustelles te verwachten die we beter kunnen mijden? En wat kunnen we aan files verwachten op een doordeweekse dag?

Zondag rijden we rond het middaguur weer terug. Zijn er routes die je dan beter kan mijden?

Alvast weer mijn hartelijke dank voor jullie altijd kundige advies.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76525
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Apeldoorn - Zillertal vv

Bericht door Chris » di 23 jan 2018, 20:29

In Duitsland wordt in de winter nauwelijks aan de weg gewerkt. Seizoensbaustellen zijn er niet tot nauwelijks, en aan de langer durende Baustellen wordt maar weinig gewerkt. Ik zie op zich geen reden om op voorhand al een andere route te kiezen. De A3-A9 ligt het meest voor de hand. De A45 of A5/A8 kunnen ook en zijn niet heel veel langer, maar de A45 zou ik vanwege de vele langdurige brugvervangingen niet nemen.

Let er wel op dat je in Oostenrijk direct vanaf de grens een vignet nodig hebt. Rijden tot de eerste afrit wordt niet meer getolereerd. De wisselweekenddrukte is vaak op zaterdag en minder op zondag. Ik weet niet waar in het Zillertal je zit maar die route is min of meer vlak tot Mayrhofen dus erg lastig rijden zal dat niet zijn. Tenzij het heel hard sneeuwt maar dan is dat overal problematisch.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Apeldoorn - Zillertal vv

Bericht door Pino » di 23 jan 2018, 20:31

The usual suspects waar het al jaren bal is, geloof ik: op de aanname dat je de A3 zult afrijden kom je dan uit op de trajecten Düsseldorf-Köln en Frankfurt-Würzburg. De winter is niet echt de tijd voor heel veel Baustellen. Alleen langlopende projecten zoals een upgrade naar 2x3 tussen Frankfurt en Würzburg lopen onvermijdelijk de winter door.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Apeldoorn - Zillertal vv

Bericht door duikgek89 » di 23 jan 2018, 21:59

Tsja, doe je niks aan.

Zilltertal zelf valt heel erg mee, ook als je tot Hintertux gaat. Beetje gedraai maar niks moeilijks.

Pindaklaas
dorpsstraat
Berichten: 147
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 19:59

Re: Apeldoorn - Zillertal vv

Bericht door Pindaklaas » di 23 jan 2018, 22:44

Het Zillertal zelf ben ik niet zo bang voor. We rijden niet verder dan Kaltenbach, en zeker op een niet-wisselslag verwacht ik daar weinig problemen.
Vorig jaar zijn we van donderdag tot maandag geweest en toen hebben we alleen last gehad van de grenscontroles tussen Oostenrijk en Duitsland. Verder geen files toen.

Plaats reactie