Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Nova
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 13:20

Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Bericht door Nova » ma 14 mei 2018, 13:37

Goedendag,

Ik heb een vraag over de A26 in Italië.
Ik kom met caravan vanuit frejus en wil naar het Gardameer.
Nu zie ik verschillende mogelijkheden. Bv via A26 of via A7.

Op de A26 zie ik op de anwb kaart onderin aangegeven dat het autotreintunneltraject is.
Begrijp ik dan goed dat ik alleen door/langs kan met de trein?
Zijn er mensen die er ervaring hebben of dit te doen is met een caravan van 8m lang?
Kan iemand mij een advies geven over de route?
Is bet slim te rijden over de A21 en Milaan te. Inde ?

Ik hoor graag van jullie!

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Bericht door Pino » ma 14 mei 2018, 13:48

Nee hoor, de A26 rijd je gewoon af met de auto. Weet niet helemaal wat er op die ANWB-kaart staat, maar het is niet meer dan een doodnormale snelweg. Wel eentje met veel tunnels, maar da’s minder op het stuk tussen A21 en A4 (meer op het zuidelijke deel tussen Voltri en Alessandria, maar daar kom je op weg naar het Gardameer normaal niet).

Op weg van Fréjus naar Gardameer zou ik zelf trouwens lekker de A21 afrijden. Is rustigste route.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76275
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Bericht door Chris » ma 14 mei 2018, 13:57

Ik heb de kaart niet bij de hand, maar ik vermoed dat dat gaat om de autoslaaptrein die vroeger (?) naar Genova / Alessandria ging. Noordelijker is er ook een autotrein tussen Iselle en Brig als alternatief voor de Simplonpas.

Komende vanaf Frankrijk richting Gardameer kan je het beste de A26 nemen, dan ten zuiden van Alessandria doorsteken naar de A7 en vervolgens de A21 op naar Brescia. De A26 is een moderne autosnelweg met 2x3 rijstroken door de Apennijnen, terwijl de A7 een veel oudere en bochtigere snelweg is.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Bericht door Pino » ma 14 mei 2018, 15:16

Ik begrijp nu pas dat Nova afkomstig is van Frejus aan de Middellandse Zee, niet de Frejustunnel ten westen van Turijn. Tegen die achtergrond kan mijn eerdere opmerking dat je tussen Frejus en het Gardameer niet zo snel op de A26 tussen Voltri en Alessandria komt dus genegeerd worden. Het is vanaf de Middellandse Zeekust om meerdere reden de meest logische route: niet alleen vanwege de staat van de A7, maar ook omdat je niet door Genova hoeft.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 mei 2018, 15:58

Van zuid naar noord valt de A7 overigens nog mee, die rijbaan is op een veel nieuwer tracé aangelegd en is lang niet zo bochtig. Van noord naar zuid is het een stuk bochtiger.

Maar desalniettemin sluit ik me bij Chris en Pino aan: vanaf de A10 via de A26 rijden, over de verbindingsweg ten zuiden van Alessandria doorsteken naar de A7 en daarna de A21 afrijden tot Brescia.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Bericht door Vahalis » ma 14 mei 2018, 17:07

Zoals hierboven aangegeven is de A26 een normale snelweg en de meest logische route.
Nova schreef: ma 14 mei 2018, 13:37 een caravan van 8m lang
Volgens mij heb je daarmee een flinke caravan. De A26 begint wel met een stevige klim direct vanaf de A10. Ik neem aan dat je een fatsoenlijke trekauto hebt?

Nova
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 13:20

Re: Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Bericht door Nova » ma 14 mei 2018, 21:25

Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie waardevolle bijdrage. Ik ga jullie advies opvolgen.

De klim moet wel lukken denk ik, de caravan wordt getrokken door een xc90 D5.

Nogmaaals allemaal erg bedankt.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Bericht door exroosje » di 15 mei 2018, 13:20

De A26 eindigt bij het begin van de treintunnel naar Brig / Kandersteg. Dus is onderdeel van een treintunneltraject als alpen passage met E nummer (E25). De treintunnel ligt er dus niet in, maar aan het eind. Daar kom je dus nooit richting Garda.

Zoals hier al gemeld neem je dan racc A26 A7 , stukje A7 en dan A21 richting Brescia. Op drukkere dagen vermijd je daarmee een gegarandeerde file bij Genua als je alleen de A7 neemt

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Vraag over A26, E25 tussen voltri en Alessandria

Bericht door Pino » di 15 mei 2018, 14:20

exroosje schreef: di 15 mei 2018, 13:20 De A26 eindigt bij het begin van de treintunnel naar Brig / Kandersteg. Dus is onderdeel van een treintunneltraject als alpen passage met E nummer (E25).
Voor wat het waard is: het begin van die treintunnel bij Iselle ligt nog een 45 kilometer verwijderd van het einde van de A26 bij Gravellona Toce. Op de E25 zit je dan allang niet meer, want die buigt in de buurt van Vercelli af naar Aosta en de Mont Blanctunnel.

De Simplon-treintunnel is wel onderdeel van een Europese treinroute met nummer E25 (onder de European Agreement on Main International Railway Lines), maar dat staat volkomen los van de autotrein die je daar kunt nemen of zelfs maar het tunneltraject alleen. De treinroute E25 loopt van Brussel naar Genova, via de Simplon.

Plaats reactie