Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Kroatie2018
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 12:35

Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Kroatie2018 » wo 13 jun 2018, 13:18

Wij gaan half Juli met auto en caravan naar Kroatie, we rijden in 3 dagen naar de Plitvice meren via Nurnberg/Regensburg/Graz en Zagreb vanuit daar gaan we de A1 op en hopen in de loop van dag 3 bij de Plitvice meren aan te komen.
We willen daarna via het binnenland over de A1 verder rondreizen tot voorbij Split en eventueel Dubrovnik. Nu valt het ons op dat er langs de A1 "of in de omgeving van" geen of heel erg weinig campings te vinden zijn, de meeste campings vind je aan de kust. Wij willen dus echt in het binnenland reizen en kamperen en pas op de terugweg langs de kust gaan kamperen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de wegen en vooral campings in het binnenland van Kroatie, en dit met ons willen delen.
Alle tips en aanbevelingen zijn welkom, ook als u een prachtige plek onderweg heeft willen wij dit graag weten.
Wij hopen dat we veel leuke reacties krijgen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Chris » wo 13 jun 2018, 13:30

Ik ga zelf altijd kamperen, ik ben niet zo bekend met Kroatië, maar mijn ervaring is dat er veel meer campings zijn dan in de ANWB of ACSI gidsen staan aangegeven. Het beste is eigenlijk om met Google Maps in te zoomen op een gewenste regio en dan te zoeken op "camping" of "campsite". Vaak blijken er dan toch wel campings te zijn. Ik heb op prachtige campings gestaan die niet in de ANWB/ACSI gidsen stonden.

Kroatie2018
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 12:35

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Kroatie2018 » wo 13 jun 2018, 13:38

Chris schreef: wo 13 jun 2018, 13:30 Ik ga zelf altijd kamperen, ik ben niet zo bekend met Kroatië, maar mijn ervaring is dat er veel meer campings zijn dan in de ANWB of ACSI gidsen staan aangegeven. Het beste is eigenlijk om met Google Maps in te zoomen op een gewenste regio en dan te zoeken op "camping" of "campsite". Vaak blijken er dan toch wel campings te zijn. Ik heb op prachtige campings gestaan die niet in de ANWB/ACSI gidsen stonden.
Dat hebben we inderdaad ook geprobeerd, maar we krijgen geen resultaten. Echt vreemd, we kunnen ons ook niet voorstellen dat er helemaal niets is.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Palance » wo 13 jun 2018, 17:15

Kun je hier iets mee?
https://www.camping.hr/nl
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Ernst76 » do 14 jun 2018, 11:53

Campings kan ik je niets over vertellen, want ik verblijf in Kroatië in appartementen. Maar een algemene tip: als je ook nog de kustroute (D8) wil rijden kun je deze het beste rijden in zuidoostelijke richting. Je hebt dan bijna continu uitzicht op de zee.
Een andere optie om tussen Plitvice en Split te reizen is via de D1, de oude hoofdweg van Zagreb via Plitvice naar Split. Met een caravan is dat niet veel langzamer dan via de A1 en je spaart tol uit.

Gebruikersavatar
Tarzan
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 3:37
Locatie: EU
Contacteer:

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Tarzan » vr 29 jun 2018, 15:02

Als je toch naar Kroatië gaat en ergens onderweg wilt kamperen dan is denk ik Karlovac wel een prima locatie om even een rusmoment te houden. Neem dan de D1 dan kun je vanuit Karlovac rechtstreeks naar de Plitivce meren, hoef je ook niet de snelweg op, scheelt je toch wel wat aan tolbetalingen.

Wat de campings betreft, heb je al op AirBnb gekeken of ANWB?
...

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Ernst76 » vr 29 jun 2018, 16:40

Karlovac is een industriestad. Dan zou ik het eerder ietsje ten zuiden van die stad zoeken langs de D1. Of vlakbij Plitvice zelf, dan ben je s ochtends vlot in het park voor de drukte en de hitte aan.

Gebruikersavatar
Tarzan
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 3:37
Locatie: EU
Contacteer:

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Tarzan » wo 01 aug 2018, 11:02

Plitvice, hoe mooi ze ook zijn zou ik nu in deze periode toch echt overslaan, het is er veel en veel te druk.

Er zijn genoeg andere pareltjes die nog niet door massa toerisme ontdekt zijn, bijv. het plaatsje Rastoke met oude watermolens op watervallen (https://goo.gl/maps/afQ2R43GbBr).
...

Plaats reactie