Vakantie Mauterndorf (Lungau) 3 t/m 18 augustus

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

Vakantie Mauterndorf (Lungau) 3 t/m 18 augustus

Bericht door Boeing777 » za 07 jul 2018, 16:21

Hallo allen,

Ik ben net nieuw op dit forum, en wilde maar gelijk met de deur in huis vallen.
Na 10 jaar naar Vorarlberg te zijn geweest, gaan we nu eens ergens anders heen in Oostenrijk, dus totaal geen ervaring met deze nieuwe route.
Wij hopen op 3 augustus te vertrekken naar de Lungau, Mauterndorf om precies te zijn.
We rijden vanuit Veenendaal, vertrek gepland rond 10.00u, met 2 auto's achter elkaar aan, 1 auto hangt een aanhanger achter van <750 KG.
Overnachten doen we in Rüdenhausen, net na Würzburg, aan de BAB3.
4 augustus willen we verder rijden naar de Lungau, vertrek hotel rond 09.00u.

Na veel Googelen en de verkeerssituaties in Duitsland in de gaten gehouden te hebben, denk ik dat de beste route als volgt is, niet het meest logische, maargoed:
3 augustus: A12 - A50 - ,of N233 - A15 - A50, dan A73 - A77 - Landsgrens - BAB57 - BAB46 - BAB59 - BAB3 - BAB4 - BAB45 - BAB3.
4 augustus: BAB3 - B20 - B304 - Landsgrens - B155 - A1 - A10 - B99.

Heb dit zo bedacht, onder het motto, ook al is het langer dan de '' normale '' wegen, je rijd wel, ik denk zelf dat de B20 niet veel compenseert ten opzichte van de BAB9, BAB99 en BAB8, maar je rijd wel in plaats van filerijden/stilstaan. Ook op andere forums hebben mensen de B20 aangeraden, weinig bebouwde kommen, dus dat scheelt al.

De terugweg op 17/18 augustus willen we precies hetzelfde doen. Zelfde hotel weer in Rüdenhausen. Vertrek de 17e vanuit Oostenrijk rond 10.00u. Vetrek hotel de 18e rond 09.00u. Even kijken hoe het gaat met eventuele Grenzkontrollen vanaf Oostenrijk Duitsland in, als die er zijn nemen we denk ik de grensovergang Laufen. Daarna direct weer de B20 op richting Straubing.

Ohja en met de aanhanger de Radstädter Tauernpass over, degene die met de aanhanger rijd heeft al een aardige dosis ervaring daarmee, dus dat komt wel goed. Er geldt geen verbod met bate aanhangers daar denk ik? De B99 is handiger denk ik ten opzichte van de A10, omdat we naar Mauterndorf moeten.

We nemen de A73 omdat we meestal net nadat we zijn vertrokken gelijk vaststaan op de A12 tussen Arnhem en knooppunt Oud-Dijk, de afgelopen 10 jaar hebben we daar inmiddels ervaring mee, en dat zijn we een beetje zat. De BAB61 ligt te ver uit de route, vandaar de BAB57. En de BAB3 tussen Oberhausen en Franfurt tot aan Würzburg, daar zijn we allergisch voor.
Laatste stukje tussen AD Seligenstädter Dreieck en AK Biebelried over de BAB3, met de meest vervelende baustelles, ja dat moet maar, andere keuzes zijn er niet.

Heel verhaal, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen!

Bij voorbaat dank.


P.S. zelf ben ik ook een groot fan van Duitsland, en het snelwegennet, vooral Zuid-Duitsland, Bayern met name.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Vakantie Mauterndorf (Lungau) 3 t/m 18 augustus

Bericht door Coen Tunnel » za 07 jul 2018, 21:45

Boeing777 schreef: za 07 jul 2018, 16:21Ohja en met de aanhanger de Radstädter Tauernpass over, degene die met de aanhanger rijd heeft al een aardige dosis ervaring daarmee, dus dat komt wel goed. Er geldt geen verbod met bate aanhangers daar denk ik? De B99 is handiger denk ik ten opzichte van de A10, omdat we naar Mauterndorf moeten.
Er is inderdaad geen verbod, maar een makkelijke pas is het zeker niet met een aanhanger. Mijn atlas van de Alpen raadt het af. Het maximale stijgingspercentage is 15%. Ik heb er zelf alleen zonder aanhanger gereden, aan de noordzijde is het best bochtig en er zijn inderdaad aardig steile delen. Via de A10 door de Tauerntunnel is naar Mauterndorf sneller en maar 9 km langer, en is met een aanhanger toch wel duidelijk de meest verstandige optie, ook al kost het 6 euro aan tol.
En de BAB3 tussen Oberhausen en Franfurt tot aan Würzburg, daar zijn we allergisch voor.
Laatste stukje tussen AD Seligenstädter Dreieck en AK Biebelried over de BAB3, met de meest vervelende baustelles, ja dat moet maar, andere keuzes zijn er niet.
De A3 is momenteel echt niet zo'n groot probleem. Ik was er een paar weken geleden, het valt qua wegwerkzaamheden enorm mee en het lijkt dit jaar geen groot knelpunt te zijn. De A45 die jullie willen nemen is behalve een flinke omweg ook een drama met zeer veel wegwerkzaamheden, en eigenlijk al een aantal jaar geen serieus alternatief meer voor de A3.

Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

Re: Vakantie Mauterndorf (Lungau) 3 t/m 18 augustus

Bericht door Boeing777 » za 07 jul 2018, 22:47

Coen Tunnel schreef: za 07 jul 2018, 21:45
Boeing777 schreef: za 07 jul 2018, 16:21Ohja en met de aanhanger de Radstädter Tauernpass over, degene die met de aanhanger rijd heeft al een aardige dosis ervaring daarmee, dus dat komt wel goed. Er geldt geen verbod met bate aanhangers daar denk ik? De B99 is handiger denk ik ten opzichte van de A10, omdat we naar Mauterndorf moeten.
Er is inderdaad geen verbod, maar een makkelijke pas is het zeker niet met een aanhanger. Mijn atlas van de Alpen raadt het af. Het maximale stijgingspercentage is 15%. Ik heb er zelf alleen zonder aanhanger gereden, aan de noordzijde is het best bochtig en er zijn inderdaad aardig steile delen. Via de A10 door de Tauerntunnel is naar Mauterndorf sneller en maar 9 km langer, en is met een aanhanger toch wel duidelijk de meest verstandige optie, ook al kost het 6 euro aan tol.
Aha bedankt voor het antwoord. Op onze oude vakantiebestemming was de laatste weg naar ons huisje ook ongeveer dat hellingspercentage, dus de Tauernpass moet goedkomen denk ik.
Coen Tunnel schreef: za 07 jul 2018, 21:45
Boeing777 schreef: za 07 jul 2018, 16:21En de BAB3 tussen Oberhausen en Franfurt tot aan Würzburg, daar zijn we allergisch voor.
Laatste stukje tussen AD Seligenstädter Dreieck en AK Biebelried over de BAB3, met de meest vervelende baustelles, ja dat moet maar, andere keuzes zijn er niet.
De A3 is momenteel echt niet zo'n groot probleem. Ik was er een paar weken geleden, het valt qua wegwerkzaamheden enorm mee en het lijkt dit jaar geen groot knelpunt te zijn. De A45 die jullie willen nemen is behalve een flinke omweg ook een drama met zeer veel wegwerkzaamheden, en eigenlijk al een aantal jaar geen serieus alternatief meer voor de A3.
Toen ik de routes op Google maps berekende, viel het volgens mij wel mee met het kilometerverschil tussen de A45/A3. Maar ik kijk op de dag zelf wel even hoe het met het verkeer gesteld is. De A45 heeft inderdaad veel baustelles omdat er aan bruggen word gewerkt, maar zijn die baustelles ook echt filegevoelig, en is de A45 überhaupt een drukke/ filegevoelige snelweg? Want wij proberen baustelles te omzeilen waarvoor het verkeer van 2 naar 1 baan, of van 3 naar 2 banen moet. Als we de A3 pakken, hebben we rond Frankfurt dan geen last van de spits, aangezien die al erg vroeg op gang komt op de vrijdagen in Duitsland?
In ieder geval al bedankt voor dit antwoord, ik zal het thuis even voorleggen!
Laatst gewijzigd door Chris op zo 08 jul 2018, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quotefix

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Vakantie Mauterndorf (Lungau) 3 t/m 18 augustus

Bericht door duikgek89 » zo 08 jul 2018, 2:26

Het probleem is je vertrektijd: Je rijd precies met de massa mee. Probeer liever om 04:00 te gaan, dan heb je een kans dat je het een en ander voor bent.

De A46 afrijden naar de A59 is naar mijn mening niet de beste optie daar je door de irritant trage Werstener tunnel moet en het bovendien iets langer is. Dan kun je beter meteen na de Fleher Brücke (over de Rijn) de afslag Düsseldorf Bilk nemen en rechts aanhouden de Münchenerstraße op. Dat is grotendeels 2x2 snelweg profiel en niet druk, klein stukje 70km/h met twee verkeerslichten. Wel staat er bij één van de VRI's een flitskast net na de kruising en staat er ook nog één ergens onder een brug. Ik meen de 4e brug, maar dat durf ik niet meer helemaal zeker te zeggen daar ik hier tegenwoordig niet meer dagelijks langs kom. Een eindje verder kun je dan zo de A59 nog opdraaien.

Betere oplossing van de A57 naar de A3, als je dat zo laat mogelijk wil doen, is mogelijk de A1 bij Köln.
Zelf neem ik bij voorkeur de A42 om te wisselen, maar ik probeer dan ook altijd de vakantie-waanzin te vermijden. Dat zal niet jouw voorkeur hebben denk ik.

De A45 is een bouwput. Eén forumlid woont daar in de buurt en het schijnt nog steeds beter te zijn dat te vermijden. Ik ben er zelf, vooral daarom, telkens omheen gereden.
Dan zou ik eerder voor de A61 gaan, naar je eindbestemming is dat geen enkel probleem, de overnachting past alleen absoluut niet. Persoonlijk zou ik de overnachting, als ik hem al zou maken, een stuk verderop boeken. Nu moet je op de drukke zaterdag nog een heel eind, waaronder langs München en over het hobbelpad A8 van München langs Rosenheim naar Salzburg.
Boek je de overnachting na München, dan hoef je op zaterdag niet veel meer, kun je de drukte op zaterdag met een beetje mazzel voor zijn en heb je op vrijdag beduidend meer opties om bij calamiteiten en drukte je route aan te passen.


Edit: Denk er goed overna of het wel zinnig is met twee wagens te gaan rijden. De hele tijd achter een auto met kar aanhobbelen is m.M.n. nog vermoeiender dan gewoon achter elkaar rijden en opletten dat je elkaar niet kwijt raakt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Vakantie Mauterndorf (Lungau) 3 t/m 18 augustus

Bericht door Chris » zo 08 jul 2018, 10:08

Momenteel worden zo'n 13 Baustellen gemeld op het traject A45 Dortmund - Gießen. Dat is gemiddeld 1 elke 10 kilometer. Daar bovenop komen nog diverse versmallingen vanwege kapotte bruggen.

De A3 heeft 4 Baustellen tussen Köln en Frankfurt, waarvan er geen één voor structurele problemen zorgt.

Vrijdagmiddag is wel de drukste dag van de week, vooral vanwege recreatieverkeer. Echt spitsverkeer is er dan veel minder vanwege de zomervakantie. 3 augustus is vrij laat, de grote uittochten zijn dan al geweest.

Boeing777
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 15:12

Re: Vakantie Mauterndorf (Lungau) 3 t/m 18 augustus

Bericht door Boeing777 » ma 09 jul 2018, 19:32

duikgek89 schreef: zo 08 jul 2018, 2:26 Het probleem is je vertrektijd: Je rijd precies met de massa mee. Probeer liever om 04:00 te gaan, dan heb je een kans dat je het een en ander voor bent.

De A46 afrijden naar de A59 is naar mijn mening niet de beste optie daar je door de irritant trage Werstener tunnel moet en het bovendien iets langer is. Dan kun je beter meteen na de Fleher Brücke (over de Rijn) de afslag Düsseldorf Bilk nemen en rechts aanhouden de Münchenerstraße op. Dat is grotendeels 2x2 snelweg profiel en niet druk, klein stukje 70km/h met twee verkeerslichten. Wel staat er bij één van de VRI's een flitskast net na de kruising en staat er ook nog één ergens onder een brug. Ik meen de 4e brug, maar dat durf ik niet meer helemaal zeker te zeggen daar ik hier tegenwoordig niet meer dagelijks langs kom. Een eindje verder kun je dan zo de A59 nog opdraaien.

Betere oplossing van de A57 naar de A3, als je dat zo laat mogelijk wil doen, is mogelijk de A1 bij Köln.
Zelf neem ik bij voorkeur de A42 om te wisselen, maar ik probeer dan ook altijd de vakantie-waanzin te vermijden. Dat zal niet jouw voorkeur hebben denk ik.

De A45 is een bouwput. Eén forumlid woont daar in de buurt en het schijnt nog steeds beter te zijn dat te vermijden. Ik ben er zelf, vooral daarom, telkens omheen gereden.
Dan zou ik eerder voor de A61 gaan, naar je eindbestemming is dat geen enkel probleem, de overnachting past alleen absoluut niet. Persoonlijk zou ik de overnachting, als ik hem al zou maken, een stuk verderop boeken. Nu moet je op de drukke zaterdag nog een heel eind, waaronder langs München en over het hobbelpad A8 van München langs Rosenheim naar Salzburg.
Daarom nemen wij ook de B20, dat zal wel wat schelen denk ik. schijnt ook een erg mooie weg te zijn om te rijden.
Boek je de overnachting na München, dan hoef je op zaterdag niet veel meer, kun je de drukte op zaterdag met een beetje mazzel voor zijn en heb je op vrijdag beduidend meer opties om bij calamiteiten en drukte je route aan te passen.


Edit: Denk er goed overna of het wel zinnig is met twee wagens te gaan rijden. De hele tijd achter een auto met kar aanhobbelen is m.M.n. nog vermoeiender dan gewoon achter elkaar rijden en opletten dat je elkaar niet kwijt raakt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Vakantie Mauterndorf (Lungau) 3 t/m 18 augustus

Bericht door duikgek89 » di 10 jul 2018, 7:57

Dat had ik even over het hoofd gezien. Dat lijkt me in principe geen onaardige oplossing, maar het is natuurlijk mogelijk dat meer mensen dat proberen.

Verder de quote's gaan nog niet helemaal goed zie ik.
Als je gebruiker A wilt quoten, zodat het eruit ziet als volgt:
gebruiker A schreef: Tekst van gebruiker A
Moet de code er als volgt uit zien:

Code: Selecteer alles

[quote='gebruiker A']
Tekst van gebruiker A
[/quote]
Soms heeft de gebruiker die je quote, al iemand anders gequote, als volgt:
gebruiker A schreef: Wat tekst van gebruiker A.
gebruiker B schreef: Tekst van gebruiker B.
Reactie van gebruiker A op gebruiker B.
Dan ziet de code er als volgt uit:

Code: Selecteer alles

[quote='gebruiker A']
Wat tekst van gebruiker A.

[quote='gebruiker B']
Tekst van gebruiker B.
[/quote]

Reactie van gebruiker A op gebruiker B.
[/quote]

Het komt erop neer dat,

Code: Selecteer alles

elke quote geopend word met een: 
[quote]
tag en afgesloten word met een einde quote tag:
[/quote]

Je kunt meerdere "lagen" gebruiken, van een quote in een quote, maar net alsrekenen met haakjes horen de binnenste [quote] en [/quote] bij elkaar.

Ook kan de openingstag wat extra argumenten bevatten zoals de bron:
[quote='bron']

En je kunt van de bron een klikbare link maken door de [url=https://link.de] en [/url] tags te gebruiken:

[quote='[url=https://link.de]bron naam[/url]']

Er zijn ook nog andere argumenten die je toe kunt voegen, als je de 'quote' knop gebruikt gebeurt dat ook. De structuur van de begin en einde tags verandert daar echter niet door.

Edit: Je kunt ook een deel van een post quoten door de quote tags te verplaatsen, om het gewenste stuk tekst heen, en de rest ban de post te verwijderen. Bijvoorbeeld je laatste post waarin je mij citeert had je. Bijvoorbeeld zo kunnen doen:

Code: Selecteer alles

[quote=duikgek89 post_id=1014286 time=1531009580 user_id=893]
De A45 is een bouwput. Eén forumlid woont daar in de buurt en het schijnt nog steeds beter te zijn dat te vermijden. Ik ben er zelf, vooral daarom, telkens omheen gereden.
Dan zou ik eerder voor de A61 gaan, naar je eindbestemming is dat geen enkel probleem, de overnachting past alleen absoluut niet. Persoonlijk zou ik de overnachting, als ik hem al zou maken, een stuk verderop boeken. Nu moet je op de drukke zaterdag nog een heel eind, waaronder langs München en over het hobbelpad A8 van München langs Rosenheim naar Salzburg.[/quote] 

Daarom nemen wij ook de B20, dat zal wel wat schelen denk ik. schijnt ook een erg mooie weg te zijn om te rijden.

Plaats reactie