Reisadvies vanuit Antwerpen (België) naar Camping San Vito Cisano in CISANO DI BARDOLINO Italië

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Cherifo
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 22:54

Reisadvies vanuit Antwerpen (België) naar Camping San Vito Cisano in CISANO DI BARDOLINO Italië

Bericht door Cherifo » ma 16 jul 2018, 21:27

Hoi,

Wij vertrekken met 3 kinderen op Zaterdag 4 Augustus naar Camping San Vito Cisano gelegen in CISANO DI BARDOLINO.
Ik heb drie verschillende routes gevonden,
Route 1 is via Keulen>>> Mannheim >>Stutgart>>Memmingen>>>Inssbruck naar Italië
Route 2: via Frankfurt>>Wurzburg>>>Rothenburg ob Der Tauber>>Memmingen>>Inssbruck naar Italië.
Route 3: via Brussel>>Luxemburg>>Metz (Frankrijk)>>Straatsburg>>Luzern(Zwitserland) >>Milaan( Italië)

Welke route is het goedkoopste, snelste en voor welke landen heb je een vignet nodig?

Wij zijn van plan om onderweg ergens te overnachten en weten dat Zwitserland blijkbaar heel duur is om een hotelletje te boeken.

Alvast hartelijke dank voor jullie moeite en tijd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reisadvies vanuit Antwerpen (België) naar Camping San Vito Cisano in CISANO DI BARDOLINO Italië

Bericht door Pino » ma 16 jul 2018, 21:54

Als je het in twee dagen wilt doen, zou ik zeggen route 3 met de volgende gebruiksaanwijzing. De Gotthardtunnel achter Luzern is een grote flessenhals met in de zomerweekends lange wachttijden. Die staan er (in de richting noord->zuid) bovenal van vrijdagmorgen tot zaterdagmiddag. Laat in de zaterdagmiddag gaat de wachttijd echter naar nul en dat blijft zo tot zondag laat in de ochtend. Dat geeft twee mogelijkheden:
  • zaterdag al een stukje voor de Gotthard stoppen en dan zondag vroeg vertrekken. Wil je niet in Zwitserland overnachten, dan zijn er kort voor de Zwitserse grens prima opties rond Mulhouse, zo'n twee uur voor de tunnel
  • zaterdag pas rond een uur of tien vertrekken, vroeg in de avond de Gotthard passeren en dan overnachten. De Italiaanse grens is vanaf het zuidportaal van de tunnel nog ruim een uur. Het zou zomaar een optie kunnen zijn om nog vóór de Gotthard te gaan eten, en dan dat laatste stuk te pakken. Het wegrestaurant Luzern-Neuenkirch vond ik best okee; dichterbij de tunnel heb je nog de Gotthard-Raststätte maar die ken ik alleen als sanitaire stop. Daarnaast zijn Luzern en Altdorf wellicht opties.
De andere twee routes zijn vanaf Antwerpen langer en ook behoorlijk filegevoelig. De files zijn doorgaans minder lang dan de vertraging die je op route 3 zou kunnen oplopen, maar als hierboven omschreven moet route 3 denk ik wel lukken.

Wat betreft kosten: op routes 1 en 2 heb je een Oostenrijks vignet nodig; op 3 een Zwitsers. Oostenrijk is wat goedkoper doordat je een vignet voor een korte periode kunt kopen waar Zwitserland alleen jaarvignetten heeft. Maar de tol van de Brenner-route (Oostenrijkse kant en Italiaanse A22) zal wel hoger zijn dan de tol van het Italiaanse deel van route 3. Het tientje tol in Frankrijk van optie 3 kun je in je hoofd verrekenen met een goedkope tankbeurt in Luxembourg en de bespaarde kilometers.

Plaats reactie