Naar Zillertal

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
grijzepelgrim
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 aug 2018, 13:28

Naar Zillertal

Bericht door grijzepelgrim » za 11 aug 2018, 13:33

Hallo,

A.s. vrijdag 17 augustus wil ik met de auto naar Zillertal in Oostenrijk. Ik wil rond 4 uur 's nachts vertrekken vanuit omgeving Venlo. Het liefst zou ik deze keer niet via Munchen rijden. Is de Fernpass een goed alternatief? Zal de drukte meevallen op deze dag?

Ik heb al meerdere verhalen over andere jaren gelezen, maar kan nog geen beslissing maken.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76273
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Naar Zillertal

Bericht door Chris » za 11 aug 2018, 13:49

Als je om 4 uur vertrekt en niet al te vaak / lang stopt dan ben je voor de middag al op de Fernpass. De vrijdagmiddagspits is wel de drukste van de week, bijvoorbeeld gisteren was het veel drukker in Zuid-Duitsland dan vandaag op zaterdag. Dus hoe vroeger hoe beter.

Vanuit Venlo ligt vooral de A61 voor de hand. Check wel de verkeersinformatie voor de regio Stuttgart-Karlsruhe, je hebt daar meerdere opties om eventuele problemen te ontwijken, via de A5-A8, A6-A81-A8 of A6-A7.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Naar Zillertal

Bericht door hoevenpe » za 11 aug 2018, 16:06

Als je vooral de A99 en A93 wilt vermijden kan je ook onder München door rijden langs Bad Tolz en de Achensee (B181). Scheelt ook gelijk een autobahn vignet.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Naar Zillertal

Bericht door duikgek89 » za 11 aug 2018, 23:17

^^ Dat is best een leuke optie. Ik denk dat ik die zou nemen, die A12 in Oostenrijk in Tirol is ook een trage rotweg waarvoor ik niet graag een vignet aanschaf.

Via de Fernpass kan ook prima, is niet sneller dan via Kufstein (bij filevrije omstandigheden), maar toch aardig vlot en prettig.
Verder zou je ook nog de Scharnitzpass kunnen nemen.

Vertrek om 04:00 zou prima moeten gaan, dan ben je voor de middag Duitsland wel uit normaal gesproken.
Verder vanuit Venlo ligt de route via de A61 - A6 - A5 - A8 of een variant daarop bij verkeersdrukte (A61 - A65 - B10 - A8; A61 - A6 - A81 - A8) voor de hand.
Als je graag flink door wilt rijden kun je eventueel vanaf de A61 bij Kr. Kerpen via de A4 doorsteken naar de A3 en dan de A7 naar beneden nemen vanaf Kr. Biebelried; je hebt dan iets meer onbegrensde stukken en de A3 is met 2x3 ook net wat vlotter rijden. Mocht je daarvoor kiezen, let dan wel op met de flitser aan de Elzer Berg (tussen Montabaur en Limburg a.d. Lahn).

grijzepelgrim
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 aug 2018, 13:28

Re: Naar Zillertal

Bericht door grijzepelgrim » zo 12 aug 2018, 11:24

Bedankt voor de informatie. Ik heb nog een paar dagen en zal nadenken over de route via de Achensee of de Fernpass. Ik wil gewoon een keer een andere route dan de standaard route.

Plaats reactie