Autohuur Japan

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Autohuur Japan

Bericht door mvalkenburg » di 28 aug 2018, 16:41

Het is nog even weg, maar wij gaan in 2019 op vakantie naar Japan. We komen aan en vertrekken vanaf Osaka Kansai, zullen een deel met het OV doen en voor een deel van de reis de auto willen huren. De internationale verhuurders zijn wat minder vertegenwoordigd dus ik ben geïnteresseerd in gebruikerservaring met specifieke autoverhuurders aldaar?

Bangmakerij verhalen waarom je het niet zou moeten willen doen zijn er zat te vinden online. Benodigdheden rondom rijbewijs zijn mij bekend.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Autohuur Japan

Bericht door Pino » di 28 aug 2018, 21:26

In 2015 een auto gehuurd daar. Opgehaald in Nikko, afgeleverd in Fuji-stad, mooi onderaan een Shinkansen-station. Niet in de grote steden gereden, maar een auto is ideaal om het minder bekende (maar niet minder interessante) binnenland te verkennen. En moeilijk is het rijden daar bepaald niet. Tip: hoewel de bewegwijzering volledig tweetalig Japans-Engels is, vonden wij navigatie toch wel erg handig. Hebben dat gewoon met Google Maps gedaan, maar dan wel in combinatie met een mifi zodat je gewoon tegen laag tarief op lokaal mobiel netwerk kunt internetten.

Als ik het zo vlug zie, hebben we gehuurd bij Nippon Rent-a-Car, maar ben op dit moment niet op een plek waar ik dat zo vlug kan nagaan. PB me gerust als je meer wilt weten! Verder heb ik indertijd wat ervaringen gepost in de algemene Japan-draad.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Autohuur Japan

Bericht door mvalkenburg » wo 29 aug 2018, 11:38

Bedankt. Voor het rijden en de navigatie ben ik ook niet bang. Heb voldoende linksrij ervaring + rijervaring in Azië en ben al een paar keer in Japan geweest. Alleen daar dus nog niet zelf gereden vandaar. Het plan is nu inderdaad ook wat meer buiten de grote steden te komen en we reizen nu ook met 2 kinderen dus dan is een auto wat praktischer (meer rustmomenten) en wellicht ook voordeliger.

Plaats reactie