Roadtrip tiendaagse juni

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Roadtrip tiendaagse juni

Bericht door nederland24 » za 17 nov 2018, 21:32

Hoe is deze reis tot stand gekomen
Zoals veel reisliefhebbers heeft iedereen wel een bucketlist welke plekken ze nog altijd willen bezoeken. Mijn doel voor deze reis om een aantal mooie bergpassen te rijden met de auto en een aantal landen te bezoeken, waar ik nog niet eerder geweest was. Tijdens de reis afgelopen juni heb ik Liechtenstein, Slovenië en Kroatië van mijn lijst kunnen afstrepen.

Dag 1: Eindelijk onderweg Nederland-Saint Die Des Vosges (650km)
De eerste dag van de reis heb ik vooral een verplaatsingstrip gemaakt. Om deze reis niet te saai te laten verlopen heb ik toch nog een paar binnendoor weggetjes opgezocht. Tot aan Roermond heb ik het hele stuk via de autosnelweg gedaan. Vanaf Roermond ben ik snelweg afgegaan om een korte route via het Limburgse land te laten verlopen. Het gebied ten zuidoosten van Roermond heeft nog wel een aantal verrassingen in petto met een afwisselend en glooiend landschap en mooie dorpjes. Via een klein stukje door Duitsland ben ik Zuid-Limburg terecht gekomen. Eerst door de oostelijke Mijnstreek, waar je soms verrassende vergezichten hebt over de verschillende steden. Eenmaal de Oostelijke Mijnstreek voorbij kom je in het prachtige zuidelijke gedeelte van Zuid-Limburg, waar de hoogteverschillen steeds groter worden. Uiteindelijk ben ik bij Slenaken/De Plank de grens van België overgestoken.



Het eerste gedeelte door België voer eerst nog door een stukje Nederlands gebied, de Voerstreek. Daarna liep de route verder over de N648 via Aubel. De N648 is erg mooie weg om te rijden met mooie bochten en vergezichten over de Ardennen. De eindigt uiteindelijk bij één van de fraaiste snelwegen van België, de E42. Op de E42 heb je een telkens weer fraaie uitzichten over de bossen en het prachtige landschap met af en toe een mooi dorpje in de verte. Bij Saint Vith heb ik de afslag genomen richting Luxemburg over de N62. De N62 is wederom een prachtige, bochtige weg door de Ardennen. Bosgebieden worden afgewisseld met weilanden en mooie dorpjes. In Luxemburg heb ik de belangrijkste noord-zuid route gepakt van het land. Luxemburg is een erg fijn land om te rijden. Alles is keurig onderhouden en de (brandstof)prijzen zijn lekker laag.



Het laatste land van deze dag was Frankrijk. Het eerste deel door Frankrijk is me ook erg goed bevallen. Rustige wegen, waarbij er over het algemeen op een relaxte manier wordt gereden. Vanaf Nancy krijg je steeds meer zicht op de Vogezen. Rond 17:30 kwam ik aan bij mijn hotel in Saint Die. Saint Die is een kleine stad aan de voet van de Vogezen, waarbij ik lekker heb gegeten.


https://www.flickr.com/photos/163352684 ... 2212732571
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=n ... 000063&z=7
Dit was mijn eerste verslag van de rondreis afgelopen juni. Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Laatst gewijzigd door nederland24 op wo 21 nov 2018, 18:11, 5 keer totaal gewijzigd.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Roadtrip tiendaagse juni

Bericht door waldo79 » zo 18 nov 2018, 1:38

Interessant leesvoer, maar de foto's komen niet goed door.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Roadtrip tiendaagse juni

Bericht door GuteFahrt » zo 18 nov 2018, 10:46

Ben ook wel benieuwd, maar ik zie evenmin iets..
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie