Geldermalsen - Rosenheim 22-02-2019

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Geldermalsen - Rosenheim 22-02-2019

Bericht door T-hijs » di 25 dec 2018, 18:35

Hallo,

Vrijdag 22 februari (begin krokusvakantie regio midden) rij ik met de kleine man naar München, en de volgende dag door naar Maishofen in Oostenrijk. De bedoeling is om rond 15.00 te vertrekken, zodra de school uit is.

Vraag: wat zijn argumenten om A3/A9 te rijden, of juist A61/A8? Maken de weersomstandigheden nog wat uit, of zijn er andere argumenten om links of rechts te gaan?
Laatst gewijzigd door T-hijs op di 29 jan 2019, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Chris » di 25 dec 2018, 20:40

A3-A9 ligt het meeste voor de hand denk ik. Veel 2x3 en nog niet veel werkzaamheden.

Om om 15 uur nog 'even' naar München te rijden is wel een opgave. Als het droog is zou dat nog kunnen (aankomst rond 23-24 uur) maar als het bijvoorbeeld sneeuwt dan kan het wel behoorlijk tegenvallen. Dat is nu uiteraard nog niet te voorspellen, met wel iets om rekening mee te houden.

Vanwege de vrijdagmiddagspits zou ik zeggen om pas via de A4 of zelfs A48 naar de A3 over te steken en zo de drukte in het Rhein-Ruhrgebied mijden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Pino » di 25 dec 2018, 23:05

^^ Dat laatste lijkt me het belangrijkste. Betekent dus bij Venlo de grens over en dan op de A61 maar zien hoe het verder gaat. Ik zou verwachten dat doorsteken over de A4 normaal gesproken wel volstaat, maar die keuze laat je afhangen van de actuele verkeersinformatie. Je kunt altijd nog op de A61 blijven hangen.

Ik heb daar met vrijdagavond-ritten richting wintersport eigenlijk best goede ervaringen mee; het vrachtverkeer sterft op dat tijdstip wel zo'n beetje uit en het is in het algemeen vrij rustig. Van Venlo naar overnachtingsadres bij Stuttgart hoge snelheden kunnen maken. Maar goed, dat waren geen krokusvakantie-weekends en slecht weer kan ook alles omgooien.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » wo 26 dec 2018, 8:41

Dank aan jullie beiden!

Het voelt niet als "even" naar München rijden. Ik mik op aankomst rond 02.00 uur. En inderdaad had ik ook al bedacht om in ieder geval bij Venlo de A61 op te gaan en Köln weiträumig zu umfahren.

Het grote voordeel is (hoop ik) dat alleen Midden-Nederland dat weekend krokusvakantie krijgt. Noord-Nederland gaat al een week eerder en carnaval begint pas een weekend later. Daarmee hoop ik ook een flink stuk Duitse drukke te ontlopen.

En ja, het weer is in potentie de grootste stoorzender. Maar dat weet ik een paar dagen van tevoren en dan kan ik altijd nog besluiten de plannen om te gooien...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Pino » wo 26 dec 2018, 13:16

^^ Rheinland-Pfalz, het Saarland en Sachsen krijgen dat weekend ook krokusvakantie, maar dat lijkt wel te behappen.

11 uur voor Geldermalsen-München (ca. 770 km) voelt ruim. Als je meestal 120 à 130 rijdt, kun je het met een eetpauze van drie kwartier en een paar kleinere stops makkelijk in een 7.30 uur doen. Tel er voor het gemak een uur verlies vanwege vrijdagmiddagspits bij op en je komt uit op de aankomsttijd die Chris noemde. Maar goed, veel hangt af van rijstijl, voorkeuren voor je eet-stop en pauzes. Weet niet hoe oud jouw kleine man is, maar als die ergens na het eten achterin in slaap valt, ga je vanzelf geen al te uitgebreide stops maken.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » wo 26 dec 2018, 13:52

^^
Gevoelsmatig denk ik dat dus ook. Hij is dan bijna 9; ik verwacht dat hij rond 10 uur echt z'n ogen niet meer open kan houden. En als ik 120/130 weet vol te houden (zal vooral van de drukte afhangen, denk ik) ben ik allang blij...

Oh well, we'll see about that!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Pino » wo 26 dec 2018, 22:55

^^ Haal hem rond negenen van het beeldscherm af en knappe jongen als hij dan nog wakker blijft in het donker bij monotone beweging ;) Op de aanname dat je dan ver genoeg gevorderd bent, is er wel iets voor te zeggen om rond 20.45 uur een laatste stop te houden: behalve dat beeldscherm even ontspannen, zonodig tanken en wat koffie erin. En een flesje cola oid naast je neerzetten. Dat breekt als alles goed gaat het avond-deel tussen eetstop (vermoedelijk ergens tussen Köln en :KP: Dernbach) en München ook mooi in tweeën. Als je rond die tijd tenminste rond Würzburg zit, moet je München vrij makkelijk kunnen halen zonder verdere stops.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » do 27 dec 2018, 7:49

^^ :top:
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door sven_engelen » zo 30 dec 2018, 22:27

Uit mijn ervaring vanuit Venlo kan ik zeggen dat het via de A61, A6, A5 en A8 wel lekker doorrijdt. Alleen bij Pforzheim, Stuttgart en de Albaufstieg kan je enorm last van files krijgen.
Svenlo

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Coen Tunnel » zo 30 dec 2018, 22:33

^^ Op het tijdstip dat T-hijs daar langs komt zullen er onder normale omstandigheden geen files meer staan. Hij vertrekt om 15:00 uur vanuit Geldermalsen, als je de A61 gewoon afrijdt en dan de A6 en A5 neemt, en onderweg een keer hebt gestopt voor avondeten en een kortere pauze kom je op z'n vroegst rond een uur of 21:00 's avonds bij Pforzheim. Bij Stuttgart en de Albaufstieg nog later. Dat zijn op een vrijdagavond, vooropgesteld dat de weersomstandigheden oké zijn (geen sneeuw e.d.) geen echte knelpunten, zelfs niet met wat wintersportverkeer er bij.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » wo 09 jan 2019, 21:48

Ondertussen loop ik te spelen met het plan om vrijdagochtend al te gaan rijden (en voor junior een dag vrij te vragen). Zijn er dan nog speciale aandachtspunten, do's en don'ts?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Pino » wo 09 jan 2019, 22:25

Vroeg vertrekken zodat je de vrijdagmiddagspits voor bent. Zou je rond tweeën echt wel voorbij Stuttgart dan wel Nürnberg willen zijn. Denk dat je met vertrek rond achten uit Geldermalsen wel een sweet spot te pakken hebt waar de ochtendspits je niet al te veel hinder meer zal geven en je in de middagspits alleen nog maar München voorbij hoeft (afhankelijk van waar je overnacht natuurlijk).

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » wo 09 jan 2019, 22:42

Goeie tip om voor 8 uur te vertrekken, dank! Ik overnacht in Haar, aan de oostkant van München. Expres, zodat ik niet de volgende dag nog München voorbij moet, met duizenden andere wintersporters... :?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Pino » wo 09 jan 2019, 23:04

Wellicht is dat een reden om over de A3-A9 aan te rijden, want dat verkort je vrijdagmiddagpassage van München (uiteraard alleen wanneer elders op due route geen problemen zijn gemeld).

Voor je zaterdag scheelt het iets, maar uiteindelijk is de A99 tegenwoordig een minder groot probleem dan het eerste stuk A8 ten zuidoosten van de stad, zodat de files ontstaan voor :KP: München-Süd - op hun hoogtepunt met terugslag tot ongeveer Haar. Je vermijdt de ellende dus nooit echt, ook in de zin dat je bij vroeger vertrek op vrijdag zou kunnen overwegen om, na een stop met maaltijd in München Centrum, vroeg in de avond nog tot ongeveer Rosenheim door te rijden. De vrijdagmiddagspits eindigt niet heel laat en daarmee heb je in ieder geval Irschenberg maar achter je. Maar natuurlijk biedt een overnachting aan de oostkant van München hoe dan ook voorsprong tegenover overnachtingen verder westelijk of noordelijk.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » wo 09 jan 2019, 23:20

^^
Ook dat is een goeie tip, waarvoor dank! Ik ga dat laten afhangen van gemoed en weersverwachting. Hoe het ook zij, vanaf Haar is het nog minder dan 200 km naar Maishofen, dus daar zal ik in de loop van zaterdagochtend toch wel geraken, verwacht ik...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Pino » wo 09 jan 2019, 23:33

Ik hoorde van afgelopen zaterdag dat mensen daar zeven uur over hadden gedaan vanaf München. Maar het weer van toen is wel een redelijke uitzondering, en wanneer men dat nog eens voorspelt, zou ik eerder plannen omgooien dan aansluiten in onvermijdelijke files die dan met gemak je hele zaterdag opslokken.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » wo 09 jan 2019, 23:40

^^
Eensch... Reden te meer om nu nog niks te boeken dat ik niet kosteloos kan annuleren...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » vr 11 jan 2019, 10:08

Pino schreef: wo 09 jan 2019, 23:04 Wellicht is dat een reden om over de A3-A9 aan te rijden, want dat verkort je vrijdagmiddagpassage van München (uiteraard alleen wanneer elders op due route geen problemen zijn gemeld).

Voor je zaterdag scheelt het iets, maar uiteindelijk is de A99 tegenwoordig een minder groot probleem dan het eerste stuk A8 ten zuidoosten van de stad, zodat de files ontstaan voor :KP: München-Süd - op hun hoogtepunt met terugslag tot ongeveer Haar. Je vermijdt de ellende dus nooit echt, ook in de zin dat je bij vroeger vertrek op vrijdag zou kunnen overwegen om, na een stop met maaltijd in München Centrum, vroeg in de avond nog tot ongeveer Rosenheim door te rijden. De vrijdagmiddagspits eindigt niet heel laat en daarmee heb je in ieder geval Irschenberg maar achter je. Maar natuurlijk biedt een overnachting aan de oostkant van München hoe dan ook voorsprong tegenover overnachtingen verder westelijk of noordelijk.
Nu ook een overnachting in Rosenheim geboekt, die ik tot 19.00 uur die avond nog mag annuleren. Nogmaals dank voor de tip! Als ik München die dag kan halen, kan ik Rosenheim immers ook halen.

En ik overweeg nu inderdaad om München over de A9 aan te rijden. Ik twijfel echter nog over de route tot Nürnberg. Ik vind de route via de A3 altijd erg onrustig en via de A61 een stuk rustiger, qua verkeersbeeld. Daarom overweeg ik via A61-A6 te rijden; dat is maar een kleine 30 km om. Heeft iemand zicht op de huidige staat en drukte van de A6?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » di 29 jan 2019, 11:56

T-hijs schreef: vr 11 jan 2019, 10:08 Heeft iemand zicht op de huidige staat en drukte van de A6?
Niemand? Ik ben vooral benieuwd of de route A61-A6-A9 een mooi en vooral rustig(er) alternatief zou kunnen zijn voor de route A61-A5-A8... Er zijn vast wel mensen die die route(s) recent hebben gereden, toch?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Chris » di 29 jan 2019, 12:01

Ik neem aan dat je de A6 dan helemaal van Mannheim tot Nürnberg wil rijden. Tussen Mannheim en Heilbronn zijn grote wegwerkzaamheden voor de verbreding en brugvervanging, daar staat quasi altijd file. En Heilbronn - Nürnberg is grotendeels 2x2 met heel veel vrachtverkeer, dan is de A8 wellicht beter, op dit moment weinig werkzaamheden en veel meer 2x3. Bij Pforzheim zijn ze nog niet echt begonnen en de verbreding ten westen van Ulm is bijna klaar. Tussen Ulm en München staat bijna nooit file behoudens ongevallen.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door T-hijs » di 29 jan 2019, 12:05

^^
Kijk, die tip is zeer welkom. Dank!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door Pino » di 29 jan 2019, 13:07

Niet helemaal de vraag, maar wel relevant voor de route: op de A99 zijn ze in de kilometers direct oostelijk van de A9 (Kreuz München-Nord) nu flink aan het werk. Hoewel 1x6 beschikbaar is, zie ik dat het zeker op tijdstippen met veel verkeer van of naar de A8 oost files oplevert. Die ook deels terugslaan naar de A9.

Er is niet echt een alternatief voor. Althans Mittlerer Ring zal ook niet snel sneller zijn op de genoemde tijdstippen. Hoogstens een excuus om op de vroege vrijdagavond dan toch te besluiten München nog even in te gaan voor een hap en wat ontspanning, en dan wel via Mittlerer Ring weg te rijden. Er zijn meerdere opties om te parkeren nabij het laatste stuk A9 of de Mittlerer Ring en dan met S-Bahn of U-Bahn de stad in.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - Rosenheim 22-02-2019

Bericht door T-hijs » di 29 jan 2019, 13:23

^^
Zeker relevant, en daarom des te meer gewaardeerd! Goed om rekening mee te houden, dank je wel!

Ik wil het echter de grote kleine man niet aandoen om nog met papa een grote stad in te gaan na een lange rit, maar ik ga die middag zeker de situatie in de gaten houden. Wie weet lukt het toch nog via de binnenring of vindt Waze een heel creatieve, snellere route; we gaan het zien!

Hoe dan ook vertrek ik die ochtend al rond een uur of 7; met een beetje mazzel (lees: weinig files onderweg) ben ik rond 14.00 uur al in de buurt van München... We gaan het zien!
Laatst gewijzigd door T-hijs op di 29 jan 2019, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

S3mv
woonerf
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 13:00

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door S3mv » di 29 jan 2019, 13:30

^^

Dat komt doordat er in de boog A9 > A99 een rijstrook afvalt. Die file daar is wel behoorlijk hardnekkig. Je loopt zelfs bij een korte file al snel minimaal een kwartier vertraging op.

Ik heb zelf de zondag voor Kerst de A3-A9 richting Oostenrijk gereden en de donderdag erna weer de andere kant op. Met de tijden die jij rijdt heb je op de A3 Köln-Frankfurt denk ik wel een relatief rustig moment te pakken. Het deel Frankfurt-Würzburg is op de verbrede stukken, wat verreweg het grootste deel is op dit moment, heerlijk om te rijden. Je bent als je om 8 uur vertrekt rond 1 uur bij Würzburg wat wel een gunstige tijd is. Het enige naardere stuk wat je dan nog hebt is Würzburg-Nürnberg waar je grote delen van de tijd niet boven de 110 km/h uitkomt. De A9 is daarna wel weer lekker doorrijden. Over het algemeen heb je denk ik op de route A3-A9 de minste nare punten waar het vast kan lopen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Geldermalsen - München 22-02-2019

Bericht door GuteFahrt » di 29 jan 2019, 13:34

Chris schreef: di 29 jan 2019, 12:01 Bij Pforzheim zijn ze nog niet echt begonnen
Ondanks dat is het wel de file hotspot van de A8 tussen Karlsruhe en München volgens mij.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - Rosenheim 22-02-2019

Bericht door T-hijs » di 29 jan 2019, 13:36

^^
Hoe laat begint het daar op vrijdagmiddag te dringen, verwacht je?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - Rosenheim 22-02-2019

Bericht door T-hijs » di 29 jan 2019, 13:38

S3mv schreef: di 29 jan 2019, 13:30 ^^

Dat komt doordat er in de boog A9 > A99 een rijstrook afvalt. Die file daar is wel behoorlijk hardnekkig. Je loopt zelfs bij een korte file al snel minimaal een kwartier vertraging op.

Ik heb zelf de zondag voor Kerst de A3-A9 richting Oostenrijk gereden en de donderdag erna weer de andere kant op. Met de tijden die jij rijdt heb je op de A3 Köln-Frankfurt denk ik wel een relatief rustig moment te pakken. Het deel Frankfurt-Würzburg is op de verbrede stukken, wat verreweg het grootste deel is op dit moment, heerlijk om te rijden. Je bent als je om 8 uur vertrekt rond 1 uur bij Würzburg wat wel een gunstige tijd is. Het enige naardere stuk wat je dan nog hebt is Würzburg-Nürnberg waar je grote delen van de tijd niet boven de 110 km/h uitkomt. De A9 is daarna wel weer lekker doorrijden. Over het algemeen heb je denk ik op de route A3-A9 de minste nare punten waar het vast kan lopen.
Ik neem waarschijnlijk toch de route via de A61 en de A8; ik wil liever niet in de staartjes ochtendspits van Köln terechtkomen op de A1/A3/A4 of zo... Heb verder erg goeie ervaringen met de A61; over het algemeen kun je daar prima 120/130 doorrijden en dat vind ik hard zat voor die dag, zeker met mijn zoontje aan boord.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Geldermalsen - Rosenheim 22-02-2019

Bericht door GuteFahrt » di 29 jan 2019, 13:40

Volgens mij staat daar doorgaans bijna de hele dag file. We hebben het over 't laatste stukje 2x2 tussen Karlsruhe en Stuttgart. Denk niet dat je daar aan kunt ontkomen, zeker niet op vrijdag, maar desondanks zal het waarschijnlijk nog wel een betere zet zijn dan de A6 "normaliter" denk ik.

Actueel beeld erbij: https://www.swr.de/verkehr#9/48.3708/9.3535
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Geldermalsen - Rosenheim 22-02-2019

Bericht door Pino » di 29 jan 2019, 13:40

^^ Het is of de file bij Pforzheim of bij Heilbronn. De A61 is in zoverre het probleem niet; het is wat daarna komt. Als doorsteken vanaf Kerpen naar de A3 dan niet gewenst is vanwege de mogelijke staart van de Keulse ochtendspits, wil ik maar even noemen dat doorsteken bij Kreuz Koblenz ook maar zeven kilometer extra is...
T-hijs schreef: di 29 jan 2019, 13:23Wie weet lukt het toch nog via de binnenring of vindt Waze een heel creatieve, snellere route; we gaan het zien!
Vanaf A9 afrit 71 even een stukje B471 pakken kan een oplossing zijn. Dan kom je bij oprit 14 of 15 van de A99 weer terug op de ring. Dan zit je nog in de werkzaamheden, maar dan heb je die file in de verbindingsboog achter je.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Geldermalsen - Rosenheim 22-02-2019

Bericht door T-hijs » di 29 jan 2019, 17:32

Oké. Duidelijk. Er is geen ideale route, althans niet op voorhand. Verkehrsinfo dus in de gaten houden, Waze erbij en "fingers crossed". ;)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie