Naar Kharkiv en terug

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » wo 20 feb 2019, 0:26

Dag allemaal.

Het is de bedoeling dat ik over een tijdje naar Kharkiv ga met de auto. Hoe het aan de EU grens er aan toe gaat weet ik, maar welke weg van Lviv naar Kiev en wellicht naar Kharkiv het beste wegdek heeft, weet ik niet.
Wat zijn jullie adviezen?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Coen Tunnel » wo 20 feb 2019, 8:47

Ik ben zelf niet via Lviv gegaan, maar over de M07 vanaf Jagodin naar Kiev. Die weg is rond 2012 helemaal opgeknapt voor het EK en lag er in mei 2017 nog prima bij. Kwalitatief een goede weg. Rustige weg ook, waar je vlot kunt doorrijden en behalve Kovel, Sarny en Korosten ook geen andere plaatsen onderweg tegenkomt.

Ik ken de M06 vanaf Lviv naar Kiev zelf niet, maar weet uit verhalen op dit forum wel dat die een stuk drukker is.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » wo 20 feb 2019, 23:44

Bedankt voor je antwoord. Dan zal ik het jullie over een tijdje vertellen. 2 hotels zijn al geboekt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door duikgek89 » do 21 feb 2019, 22:22

De weg van Lviv naar Kyiv (M06) is v.w.b. wegdek ongeveer net zo goed als de M07, dat scheelt weinig. In principe goed wegdek, maar niet te gek doen want garantie dat je geen enkel gat tegen komt heb je niet. Aansluitingen zijn ook niet bepaald op West-Europese standaard en je kunt langzame barrels en trage voertuigen zoals tractoren tegenkomen die vrolijk op de rechterstrook tuffen. Als je er op bedacht bent, een beetje oplet en niet al te gek doet is dat echter geen groot probleem.

Vanaf Lviv tot Rivne heb je grotendeels drukke 1x2 met soms veel vrachtverkeer, hier en daar stukken 2x2 maar ook dorpspassages. Vanaf Rivne heb je tot Zhytomer een goede 2x2 weg waar je best lekker kunt doorrijden. De rondweg van Zhytomer is dan weer een stukje 1x2 (let op, er kunnen smerissen in de bosjes verstopt staan) maar het 2x2 stuk tot Kyiv daarna is gewoon goed. Kun je in principe probleemloos 140 vasthouden, al moet je tegenwoordig weer een beetje op de politie letten (de laatste paar jaar had je er geen last van).
Bij sommige plaatjes, zoals bv Novograd Volinsky en Korostyshiv heb je wel wat bochten waar een betuttel-wegbeheerder een bordje bij zou planten.

Let wel op, soms heb je 90 - 70 - 50 met DAI op het bordje, daar moet je even op de snelheid letten want dat zijn politie posten.

Verder heb je, als je Kyiv nadert, vrijwel vanuit het niks gewoon een nogal matig zichtbaar verkeerslicht (en iets verderop nog één) zonder goede voorwaarschuwing.

Als je bij Kyiv de ring wilt hebben, bordjes zijn nogal schaars en de afritten soms niet heel makkelijk vroeg te herkennen. Geen ramp, maar je maakt het jezelf iets makkelijker als je van tevoren even op streetview kijkt. Waze werkt ook goed. Tip: Koop even een lokaal kaartje van Lifecell ofzo, dan heb je voor een paar euro een hele bak internet en met een bundel die waarschijnlijk groot genoeg is om met Whatsapp naar NL te bellen. Of als je wat geld op de kaart zet (kun je zelf doen bij automaten die bij veel winkels staan, of online met creditcard) kun je ook vrij goedkoop internationaal bellen. Gebruik als je het kunt vermijden niet je Nederlandse telefoon, voor het geld wat je Nederlandse provider je voor 2 minuten bellen afhandig maakt, ben je met een UA provider waarschijnlijk je hele trip voorzien...

Als je in het centrum van Kyiv slaapt kun je komende vanuit Lviv gewoon rechtdoor blijven rijden, dan rij je zo naar het centrum richting de Bessarabsky markt, een paar blokken van Maidan. Let wel op dat Khreshatyk op o.a. zondagen autovrij is, net als sommige andere wegen in het centrum. Dat kan wat zoekwerk betekenen.
Slaap je niet in Kyiv dan hangt het van het tijdstip af wat je het beste kunt doen. Overdag is de ringweg naar mijn mening iets fijner. In de avond of juist vroeg in de ochtend zou ik door de stad rijden want daar is het wegdek wat beter en het is in afstand veel korter. De ringweg is geen snelweg, heeft De Jura een 50km/h Vmax en lijkt De Facto een 80km/h Vmax te hebben. Al rijden er genoeg mensen harder en echt een probleem hoeft dat niet te zijn. Maar YMMV...

Kyiv - Kharkiv: Tot Boryspil autosnelweg, al begrijpen niet alle bestuurders het concept daarvan. Bij Boryspil moet je door de stad (wel, je kunt er omheen, maar ik heb niet de indruk dat dat echt helpt...). De M03 is dan tot Lubny ook een goede weg, vergelijkbaar met M06 Kiev - Rivne of zelfs iets beter met iets minder draaipunten. Daarna heb ik tot Khorol gezien dat het een bouwput is en naar wat ik recentelijk gehoord heb, heb je tot Poltava nog vrij veel bouwputten en drukke 1x2 stukken.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 21 feb 2019, 23:48

Goed om te weten, dat van die verstopte agenten. Lviv- Kiyv gaat het worden.
Een snelweg Lodz-Lublin zou wel wat zijn, voor zo een reis.
Ik heb een hotel in hartje Kiyv geboekt. Er staat maar 1 huizenblok tussen het hotel en het Maidanplein. Op maps zag ik dat je langs het water naar de aansluiting van de M3 kan rijden. Dat ga ik i.d.d. nog even goed bekijken. Ook zag ik dat er veel aan de weg gewerkt werd/word bij Khorol, zoals je zei. Vorige keer heb ik al gemerkt dat je aandacht behoorlijk naar het wegdek wordt getrokken. Al met al is het dus goed te doen, blijkbaar.
Je telefoonkaart tip is ook welkom.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door duikgek89 » za 23 feb 2019, 15:06

Gerhard schreef: do 21 feb 2019, 23:48 Een snelweg Lodz-Lublin zou wel wat zijn, voor zo een reis.
Absoluut. Nu kost het stuk vanaf de grens tot de A2 je gewoon enorm veel tijd. Of je nu om Warschau heen gaat (met een paar stukjes expressweg) of de route via Warschau neemt, het schiet allemaal voor geen meter op. Het mag dan 100km korter zijn vanaf Dortmund (waar ik dan moet kiezen tussen A2 of A44), maar je verliest in tijd meer.
En dan heb je in Oekraïne op de M07 ook nog grotendeels 1x2. Nu is die weg lekker rustig en overzichtelijk, en op zondagochtend zelfs zo rustig dat je nog makkelijk 120 of meer kunt rijden op grote stukken, maar als je al een heel stuk gereden hebt en niet al te bekend bent lokaal is het maar de vraag of je dat moet gaan proberen want dan moet je wel echt scherp zijn.

Bij Lviv even goed opletten, je kunt door de stad, of langs de zuidkant een roteind om de stad heen. Door de stad is het wegdek niet bepaald prettig en het kan er erg druk zijn, maar om de stad heen is best ver om. De bordjes Kyiv sturen je om de stad heen. Je kunt daar in de stad overigens goed en goedkoop eten en het is best een leuk stadje om eens te zien. Of om chocolade te kopen: https://www.chocolate.lviv.ua/en/ (tentjes zitten ook in Kyiv, ook leuk om even koffie te gaan drinken, maar in Lviv kun je zien hoe ze het maken.) Ik weet alleen niet zeker of je het op de terugweg mee mag nemen de EU in, maar ik heb ook niet de indruk dat men zich heel druk maakt om iets anders dan wodka en sigaretten...
Ik heb een hotel in hartje Kiyv geboekt. Er staat maar 1 huizenblok tussen het hotel en het Maidanplein. Op maps zag ik dat je langs het water naar de aansluiting van de M3 kan rijden. Dat ga ik i.d.d. nog even goed bekijken. Ook zag ik dat er veel aan de weg gewerkt werd/word bij Khorol, zoals je zei. Vorige keer heb ik al gemerkt dat je aandacht behoorlijk naar het wegdek wordt getrokken. Al met al is het dus goed te doen, blijkbaar.
Je telefoonkaart tip is ook welkom.
Dan kun je, als er geen redenen qua verkeer zijn om dat anders te doen (maar je gaat tegen de avondspits in), komende vanaf Zhytomer gewoon het beste rechtdoor blijven rijden de stad in. Heeft het hotel een parkeerplaats? Parkeren in Kyiv is een rampenfonds. Als je je binnen de stad wilt verplaatsen en je auto staat op de plek kun je beter de metro met de benenwagen combineren. De metro kost bijna niks (ordegrootte 20 eurocent per ritje...).

Naar de M03 het makkelijkste rijden is inderdaad langs het water over de grote weg. Je kunt dan bijvoorbeeld achter het Dinamo stadion langs rijden en dan naar beneden. Kijk van tevoren even goed hoe de afslagen naar de M03 zitten, als je lokaal niet bekend bent is dat niet super overzichtelijk en de schaarse bordjes helpen ook vrij weinig. De makkelijkste bordjes om te volgen zijn de bordjes naar het vliegveld Boryspil.

Wat ik verder nog vergeten was vorige keer:
De viaducten/bruggen in de ringweg van Zhytomer hadden wat nare voegovergangen. Daar kun je beter niet al te hard overheen stuiteren.

Brandstof tanken wij vrijwel altijd bij WOG of OKKO, dat is niet de goedkoopste pomp maar die lijkt het spul gewoon netjes voor elkaar te hebben. Bij de goedkoopste pompen is het maar de vraag wat voor een troep je krijgt. Je kunt bij WOG en OKKO ook goed stoppen voor een koffie ofzo. Ze zijn allebei te herkennen aan een groene kleur.
*Echt in de rimboe wel opletten, daar is zelfs WOG/OKKO niet per definitie fantastisch, maar langs de hoofdassen waar je langs gaat komen zal dat geen probleem zijn.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » za 23 feb 2019, 23:06

Dit was het antwoord van het hotel in Kiyv;
Sorry for late answering!!! Our hotel is located in a quiet and cozy courtyard. The hotel has its own parking and 24-hour security.
Dus dat zit snor :)
Het is de bedoeling dat ik via Görlitz rijd. Daar wil ik ook overnachten. De volgende dag naar Radymno bij de P/UA grens. Met de route via Warschau doelde ik op de route waar Coen Tunnel het over had.
Ik wil niet door Lviv. Teveel kans op opstoppingen. Ik ga er omheen. Het is inderdaad een lang stuk. Ik heb het half rond gereden van noord naar zuid.
Van chocolade houd ik wel dus in Kiyv of kharkiv zal ik zo een winkel opzoeken.
Dat van dat tanken weet ik ook. Het tanken is zo goedkoop daar dat je net zo goed meteen goede benzine kan kopen. Ik zal oppassen bij de bruggen rond Zhytomer :top:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door duikgek89 » di 26 feb 2019, 15:43

Gerhard schreef: za 23 feb 2019, 23:06 Dit was het antwoord van het hotel in Kiyv;
Sorry for late answering!!! Our hotel is located in a quiet and cozy courtyard. The hotel has its own parking and 24-hour security.
Dus dat zit snor :)
Dan hoef je je inderdaad nergens zorgen over te maken.
Het is de bedoeling dat ik via Görlitz rijd. Daar wil ik ook overnachten. De volgende dag naar Radymno bij de P/UA grens. Met de route via Warschau doelde ik op de route waar Coen Tunnel het over had.
Dat had ik ook niet anders verwacht. Ik ging puur nog even op de discussie in uit volledigheid.
Ik wil niet door Lviv. Teveel kans op opstoppingen. Ik ga er omheen. Het is inderdaad een lang stuk. Ik heb het half rond gereden van noord naar zuid.
Tsja, ik zou het van de tijd van de dag af laten hangen. Als je in Görlitz overnacht dan zul je wel in de middag bij Lviv zijn (hou wel rekening met de grens...) en kan de route via de ringweg inderdaad de beste keus zijn.
Van de andere kant, als je buiten de spitstijden bent dan is Lviv een prima gelegenheid om even het stadje in te rijden, een hapje te eten en door te rijden. Bovendien loont zich dan de omweg niet.
Van chocolade houd ik wel dus in Kiyv of kharkiv zal ik zo een winkel opzoeken.
Of ze in Kharkiv zitten weet ik niet. Als je tijd hebt, in Kyiv zitten ze onderaan de Andriivski Uzviz (als ik de naam goed schrijf, langs de Andriivska kerk/cathedraal naar beneden en dan zo ongeveer onderaan aan de linkerkant). Mooie maar flinke wandeling vanuit je hotel Desalniettemin is het buiten Lviv niks wat je in België niet ook ongeveer kunt zien. Anderzijds, als je trek hebt in koffie dan is het een aardige optie.

Er zit er overigens nog één een stukje de andere kant op van je hotel gezien, maar ik weet even niet meer precies in welke straat.

Als je in Kyiv nog iets te eten zoekt, wij gaan ook graag naar Life of Wunderfull people, ook goed eten voor een goede prijs: http://firstline.in.ua/kiev/restaurant/ ... ykhlyudey/ en op loopafstand van je hotel. Al zijn er in Kyiv ook nog veel meer goede opties. Honger hoef je er niet te hebben.
Als je een snelle hap wilt, dan is er in Oekraïne een keten met vrij simpel lokaal eten in een soort kantine atmosfeer: Puzata Hata. Eten aan het buffet halen, dus het is super snel, bovendien is het best goed te eten en kost het bijna niks.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 28 feb 2019, 19:39

Nu pas lees ik je reactie :zzz:
Ik heb op de chocolade site gekeken en is ook zo een tent in Kharkiv.
Aan de grens verwacht ik wel wat oponthoud, ja. Dus als dat te lang duurt rijd ik om Lviv heen.
Goed dat je al die eet- en drinkplekken weet te vinden :top:
Ik verwacht niet veel tijd te hebben om van alles te bekijken.
Op de terugweg ga ik bij de familie in Kamenz langs. Meteen wat hobbyspullen ophalen.
Onderweg zal ik wat foto's maken. De dashcam gaat ook mee.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Bongo » wo 06 mar 2019, 9:19

Zie nu pas deze thread, en Duikgek heeft al het gras al voor mijn voeten weggemaaid ;)
M6 Lviv-Kiev is idd een goede weg, maar ook op het 'snelweg' gedeelte tussen Rivne en Kiev zijn nogal wat dorpspassages, waar je officieel 60 mag. Niemand hodt zich daaraan, maar je kunt nog wel eens een politiesnelheidscontrole tegenkomen. Vaak word je wel gewaarschuwd met lichtsignalen door tegenliggers (soms al erg lang vantevoren).
In Kiev kun je eerst nog een heel eind rechtdoor, maar het verkeer is redelijk chaotisch dus een goede navigator is dan wel aan te raden.

Vanuit het centrum naar Kharkiv is het handigst om idd via de autoweg langs de Dnipro (Naberezhne Shosé) naar de Pivdennyi (Oekr.) / Yuzniy (Rus.) brug te rijden. Daarna immer gerade aus naar Kharkiv! Tot voorbij het vliegveld snelweg, dan dwars door de stad Boryspol. en dan begint weer een (redelijk rustige) autoweg tot aan Lubny, Vorig jaar waren ze bij Lubny bezig aan een vierbaans rondweg, op Skyscraper city zag ik behoorlijk wat vorderingen, maar weet niet of het al klaar is. Op het stuk tussen Lubny en Khorol meestal tweebaans, met werkzaamheden. Verder ben ik nog nooit geweest.

Als je in de (vroege) lente gaat, moet je extra rekening houden met gaten in de wegen die in de winter zijn ontstaan en nog niet gedicht. In principe moet dat altijd, maar in de lente nog ff extra opletten.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door duikgek89 » do 07 mar 2019, 23:00

Bongo schreef: wo 06 mar 2019, 9:19M6 Lviv-Kiev is idd een goede weg, maar ook op het 'snelweg' gedeelte tussen Rivne en Kiev zijn nogal wat dorpspassages, waar je officieel 60 mag.
De limiet is toch verlaagd naar 50km/h, korte tijd na die horror crash in Kharkiv met die trut die 6 mensen dood gereden heeft?

De meeste dorpspassages vallen wel mee mijns inziens en je gaat zeker niet constant door dorpjes. Maar je moet er inderdaad even opletten dat je niet te hard doorknalt.
Niemand hodt zich daaraan, maar je kunt nog wel eens een politiesnelheidscontrole tegenkomen. Vaak word je wel gewaarschuwd met lichtsignalen door tegenliggers (soms al erg lang vantevoren).
En daarbij de locals in de gaten houden. Die weten vaak vrij goed in welke plaatsjes je politie moet verwachten en waar niet. Als de locals niet afremmen is de kans op politie klein. Remmen ze wel af, dan is het een goed idee om dat zelf ook te doen...

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » di 30 apr 2019, 19:02

Zo, de reis is gedaan. In totaal heb ik 5630 km gereden in 8 rijdagen en 1 recreatiedag.
Vrijwel alles is vlot verlopen. We hebben dus in de buurt van Görlitz overnacht na een rit via Magdeburg, Leipzig. De volgende dag naar Radymno gereden. Het was toen rustig op de Poolse A4. 's Avonds nog in het hotelzwembad gezwommen nadat we bij het tankstation wat hadden gegeten. Alle restaurants in de buurt waren dicht. Ik ben dus naar 2 dorpen gereden om de restaurants te bezoeken. Het was natuurlijk Pasen en we zagen dan ook vele mensen naar de kerk lopen en in gaan.
De volgende dag naar de grens gereden. Het was rustig en we waren de derde in rij. Na 3 hokjes aangedaan te hebben en naar de kelder in het grote gebouw te zijn gestuurd voor een kopie van een formulier en mijn kentekenbewijs moest ik 1 euro afrekenen. Dat werd dus 5 Zloty. Daarna kon ik doorrijden. Via de ringweg om Lviv naar Kiev gereden. Op dat stuk al verschillende idioten op de weg gezien.
De weg naar het hotel was erg makkelijk want; tot aan de Bessarabskymarkt rechtdoor, waar een auto op z'n kant lag door een aanrijding, dan links en de eerste, vlak voor het Maidanplein, rechts. Iedereen dringt voor en gunt de ander weinig in het verkeer. Het was in de stad gezellig druk met mensen :)

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » di 30 apr 2019, 19:32

Ik post het in delen want ik wil de tekst niet kwijtraken.
We hebben ingecheckt en zijn toen naar een Puzata Hata restaurant gegaan onder het Onafhankelijkheidsplein. Daar bevinden zich tientallen winkels in 2 verdiepingen onder de grond. Een aanrader. Daarna nog wat op straatgelopen en toen weer naar het hotel gegaan. De volgende dag via de weg langs de Dnjepr naar de M03 gereden. Ik heb rustig gereden om de afslag naar de M03 niet te missen. De tip van het Vliegveld Boryspil bord heeft geholpen.
In Boryspil was het super druk met verkeer omdat er ook aan de weg werd gewerkt. Het stuk snelweg gereden op de linkerbaan, soms naar recht voor een gehaaste zwarte auto, en daarna richting Kharkiv gereden. De M03 was erg goed te doen met weing gaten. Het schoot lekker op. Inderdaad de keerpunten en zebrapaden ''meegemaakt''. Onderweg een totaal afgefikte vrachtwagen gezien met hulpdiensten erbij. Af en toe gestopt voor wat rust. In de buurt van Khorol wordt aan een bypass gewerkt. Tussen Khorol en Valky wordt er gewerkt om de M03 4 baans te maken. Dual carriageway. Met de keerpunten en zebrapaden. Ook daar heb ik foto's van. In Poltava leek er geen wegdek te bestaan :sadley: echt diep triest...maar er wordt aan gewerkt :top:
Meestal heb ik op de linker rijstrook gereden omdat de rechter rijstrook te slecht was. Het was nergens echt druk.
Het laatste stuk naar Kharkiv was ook goed te doen met wel een lang deel met 50km/h vanwege wegwerkzaamheden. Niet veel bestuurders hielden zich daar aan. Ze zijn goed bezig in dat gebied met het verbeteren van de wegen. In Kharkiv was het dus drukker en in de binnenstad nog wat straten met kinderhoofdjes. Vooral in de Sumska straat, en zeker tot en met het Derzhprom gebouw.
Na wat zoeken het hotel gevonden en ingecheckt. Ook daar was parkeren een zooitje. Gelukkig tegenover het hotel kunnen parkeren.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » wo 01 mei 2019, 22:58

Hier dan wat foto's

Afbeelding
Tussen Lviv en Kiev.

Afbeelding

Afbeelding
In Kiev, Volodymyrs'kyi descent

Afbeelding
Volodymyrs'kyi descent, waar ik bijna mijn linker voorwiel in puin reed. Een gat..

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » wo 01 mei 2019, 23:22

Afbeelding


Afbeelding
Een bypass.


Afbeelding
Even een pauze.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » wo 01 mei 2019, 23:40

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Een nieuwe brug in aanbouw.


Afbeelding


Afbeelding
De M03. Er was weinig verkeer en de weg was goed te rijden.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » wo 01 mei 2019, 23:51

Afbeelding
De weg in Poltava.


Afbeelding
Er wordt wat aan gedaan, gelukkig.


Afbeelding
Kilometers lang. Op sommige stukken waren arbeiders bomen aan het kappen en snoeien. Op veel plekken was dat al gedaan. Tot in het rayon Kharkiv zijn ze er mee bezig. Op deze foto is dat niet te zien.


Afbeelding
Soms waren de werkzaamheden aan de andere kant van de weg. Er werd vol op aan gewerkt.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 02 mei 2019, 0:22

Afbeelding
Hartje Kharkiv. Beetje onscherp. In ieder geval liggen er kinderhoofdjes als wegdek.


Afbeelding
Op de terugweg richting Kiev.


Afbeelding
Het knooppunt bij de T1707 naar Sumy.
Volgende keer meer foto's van de terugweg.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 02 mei 2019, 21:47

Afbeelding
Een aanrijding in ik dacht Valky.

Afbeelding
Nieuwe barakken en een bouwterrein t.b.v. de kilometers lange werkzaamheden aan de weg.

Afbeelding
Een bespreking.

Afbeelding


Afbeelding

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 02 mei 2019, 21:50

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 02 mei 2019, 21:55

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 02 mei 2019, 22:04

Afbeelding
Dit is nog bij Poltava.

Afbeelding
Veel Toyota Landcruisers gezien.

Afbeelding


Afbeelding
Een lapjes-/plakweg. Vaak mocht je op zulke stukken 50 maar soms ook 70 km/u.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 02 mei 2019, 22:11

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Verderop werd ik gelaserd en kreeg ik een boete; 9 euro.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 02 mei 2019, 22:15

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 02 mei 2019, 22:23

Afbeelding
Het wordt nog 's wat daar : )

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Dnjepr

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » do 02 mei 2019, 22:47

Op de terugweg naar Kiev dus de bovenstaande foto's genomen. De staat van de wegen viel dus erg mee. De reis ging dan ook voorspoedig. Omdat het zo vlot ging ging ik harder rijden. Toen ik ergens 160 reed zag ik een stel agenten staan. Ik werd gelaserd.. snel wat geremd maar ik moest toch naar de kant. Daar werd mij door de agente gezegd dat ik de Oekraïnse wegregels heb overtreden. Ik kreeg een boete van 9 Euro, 245 Hrivna. Kontant mocht niet, moest met een kaart. Dat ging niet. Dus kreeg ik een A3-tje vol met tekst. Na uitleg van een agente aan een telefoon bleek dat ik het bedrag bij een bank moest voldoen. Dat heb ik de volgende dag gedaan bij een Ochatzbank op het Maidanplein in Kiev.
Mocht iemand binnenkort dus ook naar oostelijk Oekraïne gaan dan rijdt hij op vele stukken nieuw wegdek.
Vanuit Kiev weer naar Polen gereden met het (on)nodige speurwerk aan mijn auto bij de grens in Polen, wat 3 uur heeft geduurd.. :geenlach:
Zaterdag van Radymno naar Görlitz gereden. De volgende dag via Kamenz, Ottendorf-Okrilla naar Quedlinburg en via de B81 naar Nordhausen. Daar in de buurt op visite geweest en 's avonds tussen 18u en 22u de 497 km naar huis gereden. Dus tussen de 180 en 230 km/u.
Ik heb veel gezien maar het was ook vermoeiend, zoveel rijden. De auto heeft zich goed gehouden en heeft 0 liter olie en o liter koelvloeistof verbruikt. Wel aardig wat benzine is er doorheen gegaan. De auto heeft een 3 liter motorblok. :woop:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Wesso » vr 03 mei 2019, 0:10

Dat is weer een aardig reisverslag. ;)

Ik heb alleen één tip: zorg voor een statiefje of, nog beter, een combinatie met afstandsbediening om foto's te maken met je camera van achter het stuur. Met één hand sturen en de andere hand fotograferen uit de losse pols heb ik een keer gedaan, maar daarna nooit meer. Te gevaarlijk en de foto's worden er niet mooier van.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Bongo » ma 06 mei 2019, 15:26

Mooi verslag Gerhard.
Aan de hand van je verslag lijkt het dat men druk bezig is om het stuk tussen Lubny en Poltava (of zelfs Kharkiv) ook 4-baans te maken. Klopt dat?
Dat verbod op niet contant kunnen betalen van boetes, is om corruptie tegen te gaan. Je mag geen geld meer overhandigen aan een agent.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door jelger » ma 06 mei 2019, 16:32

Leuk verslag! En ja, anti-corruptie maatregelen snijden aan twee kanten. ;)
(en worden door Brussel geëist :hap: )

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Naar Kharkiv en terug

Bericht door Gerhard » ma 06 mei 2019, 21:37

Bedankt voor de statief tip.
Ja, tot in oblast Kharkiv zijn ze daar mee bezig. Maar tot aan Valky. Tussen de oblast grens en Valky werden er bomen gerooid. Er is al een gereserveerde ruimte.
Dat van dat contante geld en corruptie dacht ik al maar het was te proberen. Kennelijk werkt een pinpas niet overal. Dus de oplossing was een A3 formaat bekeuring, te voldoen bij een bank die met het politiesysteem werkt om de boete te kunnen innen. De eerste bank waar we de boete wilden voldoen stuurde ons dus naar een andere bank. Eind goed, al goed.

Plaats reactie