Breda-Alpe d'huez

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
nederland24
2x2 autosnelweg

Breda-Alpe d'huez

Bericht door nederland24 » do 16 mei 2019, 23:02

Maandag 3 juni wou ik vertrekken richting om Alpe d'huez om mee te doen om geld in te zamelen voor kankerbestrijding. Volgens Google Maps is dit de beste route en heeft ook mijn voorkeur. Maar nu bestaat er ook de mogelijk om via A34, A26 en de A39 richting Alpe d'huez te rijden. Is dit volgens jullie een gelijkwaardige route met minder tolkosten of maakt het geen heel groot verschil.

https://www.google.nl/maps/dir/Breda/Al ... 923807!3e0

BTW: Doneren kan natuurlijk altijd nog via onderstaande link. Alvast bedankt.
Road to Alpe d'huzes: Doneer op https://www.opgevenisgeenoptie.nl/fundr ... pedhubress om mij te ondersteunen de berg op te lopen en alle patiëntjes te helpen.

Km357
expressweg

Re: Breda-Alpe d'huez

Bericht door Km357 » vr 17 mei 2019, 7:58

In plaats van over Brussel te rijden kan je nog altijd via Luik-Bastogne overwegen.

De A34-verbinding is nog niet af dus die kan ik nog niet echt serieus opnemen als alternatief. En tanken in Luxemburg is altijd leuk.
De grootste gevaren voor de Mensheid zijn religie, dogmatisch denken, repressie en egoïsme.

Basjuh1981
verkeersader

Bericht door Basjuh1981 » vr 17 mei 2019, 8:01

Je betaald alleen tol op de A26 (van de door jou genoemde wegen). Volgens mij is de tol op de A26 wel iets hoger dan andere snelwegen, maar ter compensatie kan je wel vlot doorrijden.

Ik heb vorig jaar de A26 de andere kant op gereden (Troyes - Cambrai). Heerlijk de ACC op 150 en maar 1 flitskast tegen gekomen ergens tussen Troyes en Reims.

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » vr 17 mei 2019, 8:50

Er staat tussen Reims en Troyes inderdaad 1 flitser per kant, maar niet op dezelfde plek.
De grootste gevaren voor de Mensheid zijn religie, dogmatisch denken, repressie en egoïsme.

Pino
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Pino » vr 17 mei 2019, 9:13

Basjuh1981 schreef:
vr 17 mei 2019, 8:01
Volgens mij is de tol op de A26 wel iets hoger dan andere snelwegen, maar ter compensatie kan je wel vlot doorrijden.
De kilometerprijs is niet hoger, maar je maakt gewoon meer kilometers op tolweg. Over Charleroi-Reims rijden kost een tientje meer dan over Luxembourg. Dat is puur het verschil tussen "al bij Reims" en "pas bij Toul" op de tolweg komen. En rijd je over Cambrai, dan wordt de tol nog eens 14 euro hoger. Het verlies van de mogelijkheid om goedkoop te tanken in Luxembourg komt daar nog bij. Nadeel van de route Luxembourg is het stuk 90-110 tussen Thionville en Nancy, mét flitspalen, en de spits-drukte in die regio (zou met vertrek maandagochtend echter geen probleem moeten zijn). Route Charleroi-Reims geeft meer gemak in Frankrijk, maar ik zou hem zelf pas gaan gebruiken als in België de N5 langs Couvin klaar is. Route Cambrai-Reims vind ik persoonlijk ietsje teveel extra kosten voor alleen het rijgemak dat het je oplevert.

Nog wat betreft de route tussen Dijon en de oostkant van Lyon: A6-A46 is iets directer en dus sneller dan A39-A42. Maar verschil is klein, dus kleine incidenten op de hoofdroute kunnen een verschil maken. En als je eens wilt variëren, is het een minieme extra (tijds- en benzine)investering.

Plaats reactie