Amersfoort - Berlijn op vrijdag 7 juni

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Amersfoort - Berlijn op vrijdag 7 juni

Bericht door Lekkere Kwal » zo 19 mei 2019, 10:04

Op 7 juni wil ik van Amersfoort naar Berlijn reizen, vertrek rond 8:00. De bijna kaarsrechte route over de E30 ligt natuurlijk voor de hand, maar ik zag bij Google Maps ook nog de route over A1 en A24 langs Bremen en Hamburg. Zijn er nog redenen om die route te overwegen, of is die net zo goed onderhevig aan de drukte voor het pinksterweekend? https://maps.adac.de/ laat voor de E30 weinig baustellen zien en voor de noordelijke route juist wat meer (vooral bij Hamburg en de noordring van Berlijn).

Umweltplakkete zit al onder de voorruit. Parkeren doe ik bij het Ostbahnhof (verblijf is in Friedrichshain), die kwam zover ik kon vinden als goedkoopste parkeergarage uit de bus (6,50 per 24h) die nog redelijk in de buurt ligt. Verder nog tips? Die uit Gouda - Berlijn staan al genoteerd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Amersfoort - Berlijn op vrijdag 7 juni

Bericht door Chris » zo 19 mei 2019, 10:17

Ik zou voor de A30-A2 kiezen, in rechte lijn naar Berlijn. Via Bremen / Hamburg heb je een stuk meer werkzaamheden met hinder. De A2 lijkt momenteel daar niet echt last van te hebben. Wel is dit een snelweg waar nogal eens grote ongevallen gebeuren dus de verkeersinfo volgen is wel aan te bevelen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Amersfoort - Berlijn op vrijdag 7 juni

Bericht door Pino » zo 19 mei 2019, 10:32

Uiteindelijk is de omweg over Hamburg een 90 kilometer. Zelfs als die perfect doorrijdt, kun je jezelf op de E30 een vertraging van een drie kwartier veroorloven en dan maakt het nog geen verschil.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Amersfoort - Berlijn op vrijdag 7 juni

Bericht door Lekkere Kwal » di 11 jun 2019, 11:42

De reis ging uitermate voorspoedig over de A30 en A2. Wel wat kleine files gehad, met name bij de baustellen tussen de A10 en de A115, maar dat was opgeteld niet meer dan zo'n 20 minuten vertraging. Op de terugweg gisteren was het wel duidelijk drukker tot aan Hannover, maar ook geen bijzondere dingen meegemaakt. Bedankt voor de adviezen :top:

Plaats reactie