Beltrum - St-Jorioz(meer van Annecy)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
mauricebeltrum
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 13:24

Beltrum - St-Jorioz(meer van Annecy)

Bericht door mauricebeltrum » wo 03 jul 2019, 15:03

Allen,

A.s. zondag ga ik op vakantie naar het meer van Annecy. Ik ga voor het eerst met de vouwwagen op vakantie
Ik twijfel om te rijden over NL - > DE - > CH - > Annecy of NL - > DE - > LU -> FR - > Annecy. Ik heb echter een aantal vragen.
Betaal je meer tol met een vouwwagen er achter?
Heb je 2 vignetten nodig voor de vouwagen en auto?
Hoeveel betaal ik ongeveer aan tol, alleen in FR? (heen en terug)

Mijn voorkeur gaat uit naar de weg via CH, puur omdat het de snelste route is. Ik wil hiervoor best wat meer betalen maar als het verschil echt groot ism dan is de andere route het overwegen waard.

Ik hoor graag van je.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Beltrum - St-Jorioz(meer van Annecy)

Bericht door Chris » wo 03 jul 2019, 15:11

In Zwitserland moeten aanhangers een eigen vignet hebben. Dat kost je dus twee keer 40 CHF = € 72. In Frankrijk vallen aanhangers onder klasse 1 zolang je aanhanger niet hoger is dan 2 meter (met caravan betaal je dus wel een hoger tarief). Echter heen en terug is het verschil aan tol zeer klein. Het Zwitserse vignet kun je immers in beide richtingen gebruiken.

Qua route is het afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. De A3-A5 van Oberhausen naar Basel is momenteel niet heel problematisch. Natuurlijk, het is Duitsland dus je komt onvermijdelijk veel werkzaamheden tegen, maar er zijn op dit moment geen wegwerkzaamheden met grote verkeershinder op die route.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Beltrum - St-Jorioz(meer van Annecy)

Bericht door Basjuh1981 » do 04 jul 2019, 7:30

mauricebeltrum schreef: wo 03 jul 2019, 15:03 Hoeveel betaal ik ongeveer aan tol, alleen in FR? (heen en terug)
Kijk even op deze site. Vul 2 plaatsnamen in van steden bij de snelweg waar je langs rijdt. Dan weet je wat je aan tol kan verwachten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Beltrum - St-Jorioz(meer van Annecy)

Bericht door Chris » vr 05 jul 2019, 19:03

Zondag is er op de A3 bij het Kreuz Hilden richting zuiden maar 1 van de 3 rijstroken open tussen 7 en 17 uur vanwege markeringswerkzaamheden voor een spitsstrook. Er is met serieuze hinder te rekenen. Wellicht kan je beter even doorsteken naar de A57.

Plaats reactie