Afbeelding

Tolwegen Frankrijk

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
ronald-vd
zandpaadje

Tolwegen Frankrijk

Bericht door ronald-vd » wo 03 jul 2019, 21:36

Hoi,

Binnenkort gaan wij van brabant naar vieux boucau in Frankrijk, helaas komt mijn creditcard te laat geleverd waardoor ik gewoon cash de tol moet betalen, dit is echter geen probleem denk ik, alleen op de anwb site staat dat het rond bordeaux verplicht kan zijn om met creditcard te betalen?

Op een (nog) zeer beperkt aantal trajecten kan bij de automaten uitsluitend betaald worden met creditcard of via télépéage, dus niet contant of met een Nederlandse bankpas. Dat is bijvoorbeeld het geval op een stuk van de A63 van Irun richting Bordeaux. Mocht dit tot problemen leiden omdat bijvoorbeeld uitsluitend contant geld bij de hand is, dan kan assistentie worden gevraagd via de intercom.

Heeft iemand hier ervaring mee? lijkt me dat je toch wel gewoon contant kan betalen?

Alvast bedankt,

Ronald

Chris
Moderator

Re: Tolwegen Frankrijk

Bericht door Chris » wo 03 jul 2019, 21:45

Ik heb de A63 een paar keer gereden de afgelopen jaren, maar alleen met een télépéage badge.

Volgens de website van de concessionair kan je wel gewoon contant betalen, maar alleen met briefgeld van 5, 10 en 20 euro: https://www.a63-atlandes.fr/fr/moyens-de-paiement/

Km357
autoweg

Bericht door Km357 » wo 03 jul 2019, 21:50

Rij gewoon rond de barrières van de A63, kost je wat tijd maar wint je uiteindelijk wel een apero voor 2.
De grootste gevaren voor de Mensheid zijn religie, dogmatisch denken, repressie en egoïsme.

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » wo 03 jul 2019, 22:02

Daar is inderdaad vrij gemakkelijk omheen te rijden. Scheelt je op heel drukke (zwarte zater)dagen nog tijd ook omdat er voor de tolstations files kunnen staan. Ik heb wel eens uitgelegd hoe je er omheen kan rijden, er zijn omleidingsroutes met S-nummers die je kan volgen:

viewtopic.php?f=135&t=15310&p=757357&#p757357

Pino
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Pino » wo 03 jul 2019, 23:52

Chris schreef:
wo 03 jul 2019, 21:45
Ik heb de A63 een paar keer gereden de afgelopen jaren, maar alleen met een télépéage badge.
Het is natuurlijk nog niet te laat om nog tijdens de heenrit een Telepéage-badge te regelen, bijvoorbeeld bij het SANEF-kantoor bij het oprijden dan wel afrijden van het tolstuk richting Parijs. Telepeage is toch de toekomst, en makkelijker dan creditcard. Die SANEF-kantoren zijn trouwens wel dicht in het weekend; zie voor meer info hun website.

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » wo 03 jul 2019, 23:58

^^ Je kunt natuurlijk ook heel makkelijk even in Nederland naar een ANWB-winkel gaan, daar kun je de badge direct mee krijgen. Ik heb vorige week mijn badge voor Frankrijk gewisseld voor een badge voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië. :top:

Pino
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Pino » do 04 jul 2019, 0:35

Dat laatste zal zeker makkelijker zijn dan een bezoekje bij SANEF, op een reisdag dat je vooral kilometers wilt maken. En SANEF biedt meen ik ook nog niet de badges mét Italië aan.

Plaats reactie