Lauterbrunnen vrijdag 12/7

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
mhkamp
2x2 autosnelweg
Contacteer:

Lauterbrunnen vrijdag 12/7

Bericht door mhkamp » do 11 jul 2019, 17:56

Met gepaste spoed gevraagd:

Morgen (vrijdag 12/7) moet ik met mijn ouders naar Lauterbrunnen, Zwitserland. Het ligt net onder Interlaken. Van plan om 7h te vertrekken. Waar kan ik knelpunten verwachten?

Het kan zijn dat ik zaterdag (13/7) weer terug richting Nederland ga. Ik weet van Zwarte Zaterdag, maar hoe erg is het dan? Mocht het te erg zijn dab kan ik de zondag opteren.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Re: Lauterbrunnen vrijdag 12/7

Bericht door SnarfFlevoland » do 11 jul 2019, 18:15

Je moet met je ouders naar Lauterbrunnen?! Klinkt alsof je Zwitserland vreselijk vindt? ;)

Als je vrijdag optijd om 7 uur vertrekt moet je voor de ellende begint Karlsruhe voorbij zijn. Daarna is het een kwestie van de A5 uitzingen tot Basel, waar geen echte knelpunten meer te verwachten zijn (ongevallen en "Tagesbaustellen" voorbehouden). Vrijdagmiddag zou ik wel dringend aanraden om de omweg via Rheinfelden te nemen, de A2 door Basel wil makkelijk met woon-werkverkeer dichtslibben, alhoewel het 's middags richting Duitsland erger zal zijn als landinwaards.

Verder naar Interlaken is de A1 tussen Härkingen en Bern ook filegevoelig. Een beetje de verkeersinformatie afwachten. Als het enorm pet is op de A1 richting Bern en op de A6 door Bern kan je ook nog via Luzern (A2) en de Brünigpass (A8), maar verwacht ook rond Luzern iets vertraging (alhoewel ook daar de meeste vertraging vaak richting noorden is en niet richting zuiden) en wat stroperig verkeer over de Brünig.

Zaterdag terug lijkt me geen erge bedoeling, omdat het meeste verkeer naar het zuiden rijdt. De zondag zal hoe dan ook meer ontspannen zijn. Desalniettemin voor de zaterdag goed opletten rond de klassieke vertragingspunten in het Duitse wegennet en op basis van de verkeersinformatie flexibel je route kiezen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

mhkamp
2x2 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door mhkamp » do 11 jul 2019, 18:21

SnarfFlevoland schreef:
do 11 jul 2019, 18:15
Je moet met je ouders naar Lauterbrunnen?! Klinkt alsof je Zwitserland vreselijk vindt? ;)
Nee, moeten in de zin van : Er staat een camper met iets kapot in de versnelling (1 en 2 doen niet meer de rest wel). Kijken of we dat ding aan de gang krijgen en dan weer terug.

Ter overvloede : Vignet Zwitserland al opgehaald bij de ANWB.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 11 jul 2019, 18:42

Morgen zal het al wel vroeg druk worden, Nordrhein-Westfalen krijgt dit weekend vakantie. Ook hier geldt: hoe vroeger hoe beter. Het is wel zo dat de A5 dit jaar niet erg problematisch lijkt in vergelijking met de afgelopen jaren.

Lauterbrunnen is wat mij betreft één van de mooiste gebieden van Europa. Bijna jammer om er meteen weer van weg te rijden. ;)

Zaterdag zal het richting noorden wel meevallen.

Plaats reactie