tolltickets.com

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

tolltickets.com

Bericht door Coen Tunnel » zo 08 sep 2019, 0:33

Geen vraag, geen reclame, maar een ervaring. Hier op het forum heb ik meerdere malen tolltickets.com genoemd zien worden en ik heb zelf afgelopen week voor het eerst van hun services gebruik gemaakt om voor een roadtrip richting de Balkan de vignetten van Tsjechië, Slovenië en Oostenrijk aan te schaffen. Op maandagavond de bestelling geplaatst, dinsdag werden de vignetten verzonden vanuit Duitsland en vrijdag had ik ze in de brievenbus. tolltickets.com belooft 4-7 dagen levertijd dus dat viel me niks tegen.

Voor de fysieke vignetten betaal je de normale prijs + € 2,50 verzendkosten. Alle vignetten waren correct met de juiste ingangsdatum en netjes in een envelop verzonden. Prima service, en ook een eerlijker prijs dan wat de ANWB rekent, want die rekent al € 2,95 'servicekosten' per vignet, iets minder voor ANWB-leden. En natuurlijk het gemak dat ze alle vignetten aanbieden, daar waar de ANWB alleen die voor Zwitserland en Oostenrijk verkoopt.

Ik verwacht dat veel landen met fysieke vignetten in de komende jaren naar digitaal overgaan, maar ook de digitale vignetten verkoopt tolltickets.com (behalve voor Slowakije, mij is niet duidelijk waarom). Voor Hongarije is dat zonder extra kosten, voor Bulgarije en Roemenië met een klein bedrag aan servicekosten (3% van de vignetprijs, minimaal € 0,80). Digitale vignetten heb ik echter nog niet aangeschaft, mij ging het in eerste instantie er om om de fysieke vignetten tijdig binnen te hebben. Bovendien kan ik het digitale vignet van Slowakije dan weer niet via tolltickets.com kopen.

Tolbadges zijn eveneens verkrijgbaar/te huur voor Scandinavië, Frankrijk, Italië, Portugal en Spanje, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Maar al met al kan ik de service wel aanraden en kan het voor sommige reizigers die dit forum gebruiken wellicht nuttig zijn.

(Toevoeging: Ja, ik weet dat ik voor Oostenrijk ook een digitaal vignet kan kopen, maar ik kon het hier net zo makkelijk bestellen in dezelfde handeling, samen met de Tsjechische en Sloveense vignetten.)

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: tolltickets.com

Bericht door Jeff » zo 08 sep 2019, 10:19

^^ Ik moet zeggen dat de Oostenrijkse wegbeheerder het ons Nederlanders erg makkelijk maakt door een volledig Nederlandstalige bestelpagina te hebben voor het digitale vignette. Voor andere landen kan deze dienst zeker iets toevoegen :top:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: tolltickets.com

Bericht door Coen Tunnel » zo 08 sep 2019, 11:01

^^ Zelfs de Unterwegs app is in het Nederlands en de Digitale Streckenmaut is ook enorm handig te regelen. Dat doen de Oostenrijkers inderdaad goed.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: tolltickets.com

Bericht door Pino » zo 08 sep 2019, 14:41

Er maken natuurlijk veel Nederlandstaligen gebruik van Oostenrijkse snelwegen. Misschien is het, wanneer je naar de consumentenmarkt kijkt, wel de logische derde taal voor ASFINAG, na Duits en Engels. Desalniettemin goed van hen dat zij hun kop op die manier uitsteken naar hun gebruikers. Dat gaat met monopolisten vaak wel anders.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 09 sep 2019, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: tolltickets.com

Bericht door exroosje » ma 09 sep 2019, 12:14

Ik heb tolltickets vroeger wel gebruikt voor de telepass badge. Maar die is helaas een stuk duurder geworden (eerder betaalde ik ca 20 euro voor de eerste 3 weken, nu is het 1.75 /dag + 5 euro.)
Gelukkig kwam net op tijd de topeurop pas uit Frankrijk met Italie (en Spanje + Portugal).
Helaas daarmee wel een stukje exclusiviteit kwijt, in de afgelopen jaren was ik een hele hele grote uitzondering in de telepass poortjes als buitenlander. Nu zal dat ook veel gewoner worden, net als in Frankrijk.

BLijft over de vignetten. Daar zijn ze een stukje voordeliger in als bij de ANWB, zeker als je er meerdere nodig hebt. Ik heb echter nooit gesnapt waarom de ANWB daar zo veel voor denkt te moeten vragen. Het is toch een vereniging?

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5830
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: tolltickets.com

Bericht door Schelpenpaadje » ma 09 sep 2019, 12:47

^^ Ze maken ook kosten voor de verkoop (personeel, distributie, winkelgebouwen enz). Kennelijk kan het niet uit voor ze zonder deze toeslag te vragen. Dit geeft wel te denken over de overige "verdienmodellen" van deze club.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: tolltickets.com

Bericht door Bongo » ma 09 sep 2019, 12:56

Ik heb rond 2002-2005 in een ANWB winkel gewerkt (studentenbijbaan), en volgens mij werden er toen geen administratiekosten gerekend.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: tolltickets.com

Bericht door Lekkere Kwal » ma 09 sep 2019, 13:13

exroosje schreef: ma 09 sep 2019, 12:14 Blijft over de vignetten. Daar zijn ze een stukje voordeliger in als bij de ANWB, zeker als je er meerdere nodig hebt. Ik heb echter nooit gesnapt waarom de ANWB daar zo veel voor denkt te moeten vragen. Het is toch een vereniging?
Behalve hun verdienmodel willen ze wellicht niet voor het karretje van de zakelijke inkoper gespannen worden. Een organisator koopt dan even een stapeltje bulk in en verkoopt ze door met marge en eigen administratiekosten erbij. Die paar euro per artikel maakt de particulier niet uit (want fijne club die ANWB, kan je altijd bellen voor vragen etc), maar weert wel de handelaren.

goreme
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 14 jun 2006, 0:26
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: tolltickets.com

Bericht door goreme » vr 03 jun 2022, 13:55

Ik bestel hier sinds 2019 vignettes van Hongarije en Bulgarije.
Je kan met IDEAL betalen (op de bulgaarse bgtoll pakt ie mn credit card niet)

Datum kiezen en betalen en na 20 seconden ligt de mail in je box die je kan uitprinten omdat ze in Bulgarije aan de grens ernaar vragen. Ook handig als je inlogt staan al je gegevens klaar en hoef je alleen maar te betalen.

Oostenrijk doe ik wel via Asfinag. Waarom weet ik niet maar ook wel een beetje gemak omdat t nederlands is. Wel minimaal 18 dagen van te voren bestellen anders toch maar een sticker halen bijnde anwb.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: tolltickets.com

Bericht door Pino » vr 03 jun 2022, 14:51

ASFINAG kun je ook de dag van tevoren doen. Moet je alleen even aanklikken dat je een bedrijf vertegenwoordigt.

goreme
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 14 jun 2006, 0:26
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: tolltickets.com

Bericht door goreme » vr 03 jun 2022, 19:43

Ah handig om te weten voor een volgende keer. Vorig jaar was ik net te laat waardoor ik de heenweg weer ouderwets een sticker ging halen bij de ANWB.

Plaats reactie