Beesd - Potsdam v.v.

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
T-hijs
verkeersader
Berichten: 977
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Beesd - Potsdam v.v.

Bericht door T-hijs » za 14 dec 2019, 16:35

Hoi,

Last-minute hebben we (meneer T-hijs, mevrouw T-hijs en T-hijs junior van bijna 10) besloten oud & nieuw in Berlijn door te brengen. We hebben een mooi onderkomen gevonden in Potsdam, dat ook nog zeer goed te betalen is. We gaan met de auto, want die leasebak is toch echt vele malen goedkoper (zelfs gratis, als ik vlak voor de grens de tank nog even volgooi en me niet laat verleiden harder dan 130/140 te rijden) dan nu nog de trein te boeken.

Heenreis is op maandag 30 december en terugreis op donderdag 2 januari; in beide gevallen gewoon overdag. De meest logische route is natuurlijk A15-A50-A1-A30-A2-A10-A115. Heeft iemand nu al weet van werkzaamheden of anderszins die een andere route comfortabeler zouden maken? En ja, ik weet van de vele LKW-Staus op de A2, maar ik hoop dat dat in de kerstvakantie toch enigszins mee zal vallen...

Alvast dank!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Beesd - Potsdam v.v.

Bericht door Chris » za 14 dec 2019, 16:42

Er is bijna geen periode met minder vrachtverkeer dan rond de kerstdagen en jaarwisseling. Het is één van de weinige periodes dat het internationaal transport behoorlijk stil komt te liggen. En aangezien de meeste seizoensbaustellen ook zijn opgeruimd is het te verwachten dat het een probleemloze reis zou moeten zijn.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 977
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Beesd - Potsdam v.v.

Bericht door T-hijs » za 14 dec 2019, 17:01

Dat zijn goede berichten. Dank, Chris! Nou maar hopen dat het niet ineens extravagant gaat sneeuwen of ijzelen...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Beesd - Potsdam v.v.

Bericht door Ernst76 » ma 16 dec 2019, 19:02

Inderdaad weinig bijzonders te verwachten op de E30 in die periode. Ik weet niet of ze nog steeds bezig zijn met de verbreding van de A10 tussen Dreieck Potsdam (A9) en Dreieck Nuthetal (A115) naar 2x4 stroken. Mocht het daar opstropen, dan kun je nog bij Michendorf eraf en vrij vlot binnendoor naar Potsdam rijden. Dat is sowieso de betere route als je accommodatie niet in de buurt van de A115 zit.
Potsdam zelf is ook het bezoeken waard. Slot Sanssouci en het centrum (Holländisches Viertel).
Rijden in Berlijn vond ik zelf prima te doen: brede boulevards, overzichtelijk en geen ruig verkeer. Met oud en nieuw is er meestal een groot feest in de Tiergarten.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 977
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Beesd - Potsdam v.v.

Bericht door T-hijs » zo 05 jan 2020, 9:12

Nou, hier was heen en terug inderdaad weinig bijzonders te melden. Wel nog wat werkzaamheden op de A10, vlak bij de aansluiting met de A115. Voor het overige op de heenweg wat vertraging op de A2, net voorbij Bad Oeynhausen, met een onbekende oorzaak, en op de terugweg op de A15 bij Andelst 20 minuten stilgestaan vanwege een losgebroken stier. En lekker 140/150 door kunnen rijden in Duitsland!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

JB81
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Beesd - Potsdam v.v.

Bericht door JB81 » ma 24 feb 2020, 14:03

Hier nagenoeg dezelfde vraag, maar dan met vertrek iets oostelijker in Bemmel, en aankomst aan de zuidoostkant van de stad (Warschauer Strasse). Tips uiteraard welkom... heenreis komende donderdag (vertrek rond 10.00 in de ochtend), terugreis zondag.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Beesd - Potsdam v.v.

Bericht door Coen Tunnel » di 25 feb 2020, 8:48

Je ontkomt niet aan de Duitse A2. Of je vanaf Arnhem over de A12 en vervolgens de Duitse A3 en A2, of over de A50, A1 en de Duitse A30 en A2 reist hangt af van de actuele situatie en je persoonlijke voorkeur. A3-A2 is iets langer, maar zal vermoedelijk wat prettiger doorrijden omdat je anders op de Nederlandse A1 en Duitse A30 te maken hebt met die enorme hoeveelheden vrachtwagens op 2x2 rijstroken. Onder de streep zal het in reistijd even snel zijn.

Plaats reactie