Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » do 08 apr 2021, 15:04

Door de nieuwe Duitse maatregelen mogen een aantal inwoners van het Nederlandse Spijk feitelijk hun huis niet meer uit (en zo zullen er nog wel meer situaties zijn).

https://www.ad.nl/binnenland/dit-huis-s ... ~ad3a0c52/
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 469
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door omNOMNOMNOM » do 08 apr 2021, 23:38

Palance schreef: do 08 apr 2021, 15:04 Door de nieuwe Duitse maatregelen mogen een aantal inwoners van het Nederlandse Spijk feitelijk hun huis niet meer uit (en zo zullen er nog wel meer situaties zijn).

https://www.ad.nl/binnenland/dit-huis-s ... ~ad3a0c52/
Op de Waldfeuchterbaan in het Limburgse dorp Maria Hoop liggen ook een aantal Nederlandse huizen aan een Duitse weg.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » do 08 apr 2021, 23:50

De test- en quarantaineverplichting voor terugkerende reizigers vanuit Portugal wordt per 9 april afgeschaft: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... t-portugal

Voor inreis naar Portugal is nog wel een maximaal 72 uur oude negatieve test nodig. Maar voor de terugreis hoef je geen test te regelen en hoef je bij thuiskomst in Nederland niet meer in quarantaine.

Portugal heeft na een strenge lockdown een tijdje terug nu zo ongeveer de beste cijfers van Europa. Terrassen zijn inmiddels open en meer versoepelingen staan op de planning in de komende weken.

De Nederlandse overheid heeft wel benadrukt dat het ondanks dat niet de bedoeling is om nu naar Portugal op vakantie te gaan (maar het kan natuurlijk wel!).

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door IQ[] » vr 09 apr 2021, 9:17

de_Aristocraat schreef: wo 07 apr 2021, 8:42 Dit is een belangrijke zin, want het gaat er niet alleen om dat je recreatief plezier over de grens moet missen. Door het beslechten van de grenzen hebben veel mensen - met name in de grensstreek - hebben mensen daar ook hun leven omheen gebouwd. Denk aan ondernemers die aan de ene kant van de grens wonen, maar hun bedrijf aan de andere kant van de grens hebben. Mensen die net over de grens zijn gaan wonen, maar aan de andere kant werken. Inderdaad families die aan beide kanten van de grens wonen.

En het is heel raar dat van Gronau naar Enschede reizen momenteel met allerlei obstakels verbonden is, terwijl van Enschede naar Groningen, Maastricht of Rotterdam allemaal geen probleem is.
Ik ben een van die mensen die eigenlijk al een jaar lang "gepest" wordt met formulieren en dergelijke. Voor het oversteken voor werk en andere dagdagelijkse zaken. Gelukkig staat er eigenlijk nu niemand meer aan de grens, maar toch iedere keer weer een formuliertje mee. Formeel heb ik m'n Nederlandse familie en vrienden al meer dan een jaar niet meer gezien, omdat dit feitelijk niet mag. Op een gegeven moment valt het je opa en oma van 87 niet meer uit te leggen...
MaartenE schreef: wo 07 apr 2021, 14:02Je zou zeggen dat er een soort bufferzone mogelijk zou moeten zijn. Mensen die in grensgebied wonen de mogelijkheid geven alsnog de grens over te gaan, binnen een afstand van, ik noem maar wat, 30 kilometer. Krijg je wel weer gedoe waarom een arbitrair getal als 30km, maar wat je zegt, in de grensgebieden zijn dingen zo verweven met elkaar. Zeker de grens met België is zo poreus als wat.
Zo een buffer bestaat al. Rond de Belgische grensgemeenten en aanliggende gemeenten is er de afspraak dat we vrij kunnen reizen naar de Nederlandse grensgemeenten en aanliggende gemeenten als onderdeel van het dagdagelijkse leven. Mits een geldige ingevulde verklaring op eer (https://travel.info-coronavirus.be/nl/essentiele-reis).
Palance schreef: do 08 apr 2021, 15:04 Door de nieuwe Duitse maatregelen mogen een aantal inwoners van het Nederlandse Spijk feitelijk hun huis niet meer uit (en zo zullen er nog wel meer situaties zijn).

https://www.ad.nl/binnenland/dit-huis-s ... ~ad3a0c52/
Er zijn waarschijnlijk legio situaties. Iets verderop naar het oosten, voor Dinxperlo, is er blijkbaar al een maatwerkoplossing afgesproken tussen gemeente Aalten in de Achterhoek en de Duitse buurgemeente Bocholt om een soort gelijk probleem op te lossen. Uiteraard een beruchte straat is de Nieuwstraat van Kerkrade (Neustrasse Herzogenrath), zij willen nu ook een oplossing voor dit juridische probleem. https://www.1limburg.nl/kerkrade-gaat-p ... stmaatwerk

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Seat Ibiza » do 15 apr 2021, 12:05

Dagblad de Limburger berichtte over de problemen bij het grensverkeer naar Duitsland. Her artikel is helaas alleen leesbaar voor abonnees, dus ik quote even het deel waar het mij om gaat:
‘Neutrale weg’

Die zou je momenteel op zijn minst proactief mogen noemen, kijkend ook naar de gretigheid waarmee controles op bijvoorbeeld ook de Landesstrasse 410 (de voormalige ‘neutrale weg’ die in 2002 werd overgedragen aan Duitsland) worden uitgevoerd. Nederlanders die er zonder negatieve testuitslag op zak en nietsvermoedend over het zeven kilometer lange stukje Duitse weg van Schinveld naar Koningsbosch (vice versa) reden, werden aangehouden en kregen deze week een boete van 150 euro.
Ik dacht dat "transit" wel toegestaan was? Weet iemand hoe dit nu in elkaar zit?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » do 15 apr 2021, 12:40

Tijd om Selfkant weer te annexeren. :mrgreen:

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Ds79m » do 15 apr 2021, 13:01

De EU in crisistijd is wel echt een onverdeeld succesverhaal. :emo:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » do 15 apr 2021, 15:02

De Nederlandse regering doet het anders ook niet slecht in het vergallen van het leven van de burgers. Voor diegenen die dachten op vakantie te gaan dit jaar: https://nos.nl/l/2376832

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Willem » do 15 apr 2021, 15:05

^^ Tijdens de zomervakantie zal dit net als vorig jaar wel versoepeld worden.
Of een uitzondering voor gevaccineerden (die dan wel de mogelijkheid om gevaccineerd te worden gehad moeten hebben).

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door verfmeer95 » do 15 apr 2021, 15:19

De vraag is voornamelijk wat de eisen zijn voor hoog of zeer hoog risico. In het VK en Israël, waar een groot gedeelte van de bevolking gevaccineerd is, zijn de cijfers al hard gedaald en zijn er nog maar 25 positieve testen per miljoen inwoners. Dat is maar 1/16e van de Nederlandse cijfers en het lijkt mij raar als die landen als hoog risico bestempeld gaan worden.

In Nederland wordt er verwacht om in mei per week 10% van de bevolking in te gaan enten. Als andere Europese landen hetzelfde doen dan zullen de besmettingscijfers in juni heel hard dalen, waardoor het grootste gedeelte van Europa vanaf juli waarschijnlijk gewoon zonder quarantaineplicht te bezoeken is.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door waldo79 » do 15 apr 2021, 15:36

verfmeer95 schreef: do 15 apr 2021, 15:19 ...
In Nederland wordt er verwacht om in mei per week 10% van de bevolking in te gaan enten...
Erg ambitieus waarvan ik hoop dat het uitkomt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » do 15 apr 2021, 15:40

mvalkenburg schreef: do 15 apr 2021, 15:02 De Nederlandse regering doet het anders ook niet slecht in het vergallen van het leven van de burgers. Voor diegenen die dachten op vakantie te gaan dit jaar: https://nos.nl/l/2376832
Iedereen die denkt dat er versoepeld gaat worden komt bedrogen uit. De maatregelen worden enkel zwaarder. De duimschroeven worden nog een keer flink aangedraaid.
Willem schreef: do 15 apr 2021, 15:05 ^^ Tijdens de zomervakantie zal dit net als vorig jaar wel versoepeld worden.
Ik vertrouw daar niet op. 2021 kan wat reizen betreft nog wel eens vies gaan tegenvallen en nog teleurstellender dan 2020 worden.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » do 15 apr 2021, 15:41

waldo79 schreef: do 15 apr 2021, 15:36
verfmeer95 schreef: do 15 apr 2021, 15:19 ...
In Nederland wordt er verwacht om in mei per week 10% van de bevolking in te gaan enten...
Erg ambitieus waarvan ik hoop dat het uitkomt.

Ik hoop het met jou. Maar ik heb er een hard hoofd in. Het Nederlandse testbeleid is niet voortvarend genoeg, om het maar zachtjes uit te drukken...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » do 15 apr 2021, 15:47

Willem schreef: do 15 apr 2021, 15:05 ^^ Tijdens de zomervakantie zal dit net als vorig jaar wel versoepeld worden.
Of een uitzondering voor gevaccineerden (die dan wel de mogelijkheid om gevaccineerd te worden gehad moeten hebben).
Maar als je naar een 'veilig' gebied gaat waar de boel ineens omslaat heb je alsnog pecht.

Dat het met vaccinaties nog goed komt geloven alleen mensen die nog in sprookjes geloven.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door de_Aristocraat » do 15 apr 2021, 15:54

Maar wat is er zo erg aan om een keertje een jaar niet op vakantie te gaan?

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » do 15 apr 2021, 15:59

Omdat dat nu het tweede jaar op rij wordt en dat hetgene is waar ik voor leef. Dus daarom.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » do 15 apr 2021, 17:05

de_Aristocraat schreef: do 15 apr 2021, 15:54 Maar wat is er zo erg aan om een keertje een jaar niet op vakantie te gaan?
Ik ben vorig jaar gewoon 2 keer op vakantie geweest.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » do 15 apr 2021, 17:06

de_Aristocraat schreef: do 15 apr 2021, 15:54 Maar wat is er zo erg aan om een keertje een jaar niet op vakantie te gaan?
Niet iedereen wordt vrolijk van 12 maanden aan stuk te werken zonder mogelijkheid tot wat ontspanning.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » do 15 apr 2021, 17:11

Een eventuele overtreding van die quarantaineplicht zou 95 Euro kosten. Ik vind dat nou niet echt een schokkend bedrag.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Willem » do 15 apr 2021, 17:12

Op zich is het niet erg om een jaartje niet op vakantie te gaan. Vorig jaar ben ik thuis gebleven en ik heb toen een prima vakantie gehad.

Tegelijk is het wel fijn om wel een keer naar de bergen, de Middellandse Zee of waar iemands voorkeur ook ligt te reizen.
Je hebt gelijk dat dit geen levensnoodzaak is. Dat punt staat voorop.
Toch is het soms fijn om even ergens anders, op een locatie naar eigen voorkeur, niets te hoeven doen.

En waarna we hier op dit forum weer foto's of filmpjes zien van (snel-)wegen elders . ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » do 15 apr 2021, 17:38

Willem schreef: do 15 apr 2021, 17:12 Op zich is het niet erg om een jaartje niet op vakantie te gaan.
Het is het enige dat ik echt leuk vind, waar ik hard voor werk en waar ik graag mijn geld aan uitgeef. En ik heb het ook gewoon nodig. Vakantie is enorm goed voor mijn mentale gezondheid. Ik klink misschien decadent, maar ik vind het wel erg om een jaar niet op vakantie te gaan.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » do 15 apr 2021, 17:40

Palance schreef: do 15 apr 2021, 17:11 Een eventuele overtreding van die quarantaineplicht zou 95 Euro kosten. Ik vind dat nou niet echt een schokkend bedrag.
Op de totale kosten van een familie vakantie zal dit bedrag mij inderdaad jeuken. En de pakkans verwacht ik ook niet heel groot, dus ik kan me niet voorstellen dat dit enig verschil gaat maken.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » do 15 apr 2021, 17:43

^^ Tja voor 96 euro kan je je 2x laten flitsen in Frankrijk en dat hoort bij ons gewoon bij het vakantiebudget.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door duikgek89 » do 15 apr 2021, 17:47

Coen Tunnel schreef: do 15 apr 2021, 17:38
Willem schreef: do 15 apr 2021, 17:12 Op zich is het niet erg om een jaartje niet op vakantie te gaan.
Het is het enige dat ik echt leuk vind, waar ik hard voor werk en waar ik graag mijn geld aan uitgeef. En ik heb het ook gewoon nodig. Vakantie is enorm goed voor mijn mentale gezondheid. Ik klink misschien decadent, maar ik vind het wel erg om een jaar niet op vakantie te gaan.
Met name wintersport mis ik enorm. Zomervakantie en andere reisjes zijn leuk, maar met name de wintersport mis ik echt. Al ben ik nog zo druk en gestresst, als ik een week op de ski's heb gestaan voel ik mij als herrezen...


Wat mij het meest boos maakt is dat zinnige en onzinnige maatregelen op elkaar gestapeld worden, in een tijd waar wat betreft COVID de eerste prio moet zijn om de wereldbevolking zo snel mogelijk te vaccineren; dan los je namelijk het probleem ook echt op...

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door brytje008 » do 15 apr 2021, 19:03

Coen Tunnel schreef: do 15 apr 2021, 17:38
Willem schreef: do 15 apr 2021, 17:12 Op zich is het niet erg om een jaartje niet op vakantie te gaan.
Het is het enige dat ik echt leuk vind, waar ik hard voor werk en waar ik graag mijn geld aan uitgeef. En ik heb het ook gewoon nodig. Vakantie is enorm goed voor mijn mentale gezondheid. Ik klink misschien decadent, maar ik vind het wel erg om een jaar niet op vakantie te gaan.
100% mee eens. Ik heb ook andere dingen waar ik van hou om te doen, maar toch komt dat niet in de buurt hoe leuk ik reizen vind. Ik mis vooral ook het naar een reis toeleven. Normaal als ik me gestresst voel of het even wat minder gaat, kan ik me zelf helemaal optrekken aan de gedachten van he over een paar weken ga je mooie reis maken. Nu al die zekerheid er niet is, ga je dat op dat soort momenten heel erg merken en missen.

Waarschijnlijk zullen vele dat overdreven vinden, tja het zal wel. Eveneens als al die clichés van, 'Nederland is ook leuk' 'Nederland is ook mooi' 'In Nederland kan je ook prima op vakantie' 'zeur niet zo vakantie is een luxe probleem' Steek die teksten maar lekker ergens waar de zon niet schijnt :pukey:
Touren is rough so you got to be tough

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door waldo79 » do 15 apr 2021, 19:17

Nou ja, vorig jaar wilde ik naar Peru. Uiteindelijk 4 maanden later dan gepland naar Zwitserland gegaan.

Viel me geenszins tegen ;) Maar het idee om weg te kunnen uit je dagelijkse omgeving werkt heilzaam ja.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » do 15 apr 2021, 19:32

brytje008 schreef: do 15 apr 2021, 19:03 Ik mis vooral ook het naar een reis toeleven. Normaal als ik me gestresst voel of het even wat minder gaat, kan ik me zelf helemaal optrekken aan de gedachten van he over een paar weken ga je mooie reis maken. Nu al die zekerheid er niet is, ga je dat op dat soort momenten heel erg merken en missen.
Precies dit! Altijd had ik wel een reis gepland, altijd iets om naar uit te kijken, om naar toe te leven. Iets dat alles de moeite waard maakt. Reizen is voor mij niet alleen ontspanning, maar ook een verrijking. Het ontdekken van nieuwe plekken, nieuwe culturen... Ik mis het. En ik heb niet eens een moment om naar uit te kijken, door alle onzekerheid. Als er al wat mogelijk is zal dat een late beslissing worden.

Nu heb ik eind deze maand anderhalve week vrij, maar ik ben nog steeds niet helemaal zeker wat ik ga doen. Ik heb in ieder geval nog niks geboekt.

Normaal had ik dan al maanden iets gehad om maar uit te kijken... En was het misschien ook een bezoek aan een nieuw land geweest. Maar ook dat zit er niet in. Luxeprobleem, ik weet het. Maar toch.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » do 15 apr 2021, 19:39

brytje008 schreef: do 15 apr 2021, 19:03 Waarschijnlijk zullen vele dat overdreven vinden, tja het zal wel. Eveneens als al die clichés van, 'Nederland is ook leuk' 'Nederland is ook mooi' 'In Nederland kan je ook prima op vakantie' 'zeur niet zo vakantie is een luxe probleem' Steek die teksten maar lekker ergens waar de zon niet schijnt :pukey:
Dat is ook wat overdreven. Ik ga graag op reis, ook om nieuwe landen te ontdekken. Vorig jaar zou ik naar Japan gaan, het werd Beekbergen. En ja, Nederland is mooi en voor mij is het een prima alternatief. Maar dat moet een ieder voor zich vinden en dit hoeft voor mij ook geen jaren te duren.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » do 15 apr 2021, 20:11

Het ligt nogal aan hoe mensen vakantie vieren. Voor de één is dat op een resort, de ander in een huisje of appartement en anderen op campings of met rondtrekken. Als je bijvoorbeeld gewend bent om met je gezin naar een huisje te gaan, dan kan dat inderdaad ook in Nederland. Als je ruige landschappen, bergen, woestijnen of fjorden wil zien, dan kan dat gewoon niet in Nederland. De Veluwe is geen vervanging voor de Alpen. Wandelen op de Veluwe is niet hetzelfde als wandelen in het hooggebergte. Zandvoort is niet hetzelfde als de Amalfi-kust. De Maas is niet hetzelfde als de Ardèche.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1837
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » do 15 apr 2021, 20:15

Ben benieuwd wat de handhaving voor gaat stellen. Ben toch al meerdere keren per trein binnen gereisd en daar was de controle ook 0,0. Anders maar bij Antwerpen even kijken op Google Maps of de A16 bij Hazeldonk oranje kleurt en dan binnendoor rijden. :lol:

Plaats reactie