Geplande route: BAB3 - Wenen - Boedepast - Szeged - Novi Sad.
Vignette Oostenrijk digitaal aangevraagd, behalve een creditcardafschrijving heb ik daar niets meer op vernomen;
Matrica Hongarije digitaal aangevraagd, bevestiging zat vrijwel meteen in de mail.
Adviesvragen:
- De geplande route is de meest voor de hand liggende, maar wellicht zijn er alternatieven die aan te bevelen zijn in verband met filegevoelige delen of grootschalige werkzaamheden op deze route? De rijdagen zijn dinsdag en woensdag.
- Overnachting gepland in de buurt van Sankt Pölten, zo'n 60 km voor Wenen. Dat lijkt mij goed haalbaar (2 ervaren chauffeurs, geen kinderen) maar als daar anders over wordt gedacht hoor ik het graag.
- Heeft iemand zo'n Oostenrijks vignet al eens digitaal geregeld, en is het dan normaal dat je daar niets op hoort?
- Wat kunnen we verwachten bij de grens met Servië? Is die erg druk, wordt er grondig gecontroleerd? Hoeveel tijd mag je hier voor rekenen?
- Zijn er zaken waar we rekening mee moeten houden bij het rijden in Servië? Voor ons beiden is Servië een primeur (de andere landen hebben we allebei ervaring). De groene kaart is er in ieder geval geldig en ikzelf heb enige kennis van het Cyrillisch schrift, al neem ik aan dat alles ook in het Latijnse schrift staat aangegeven, op de hoofdwegen in ieder geval.
Andere tips zijn uiteraard ook welkom