Groningen - Malmö 10 oktober

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

mvalkenburg
verkeersader

Re: Groningen - Malmö 10 oktober

Bericht door mvalkenburg » wo 21 okt 2020, 20:52

Ook nog even een terugkoppeling over de -stukken minder spannende- terugreis.
Nog van een heerlijke zonnige dag in Zweden genoten en na een uitgebreid diner op een terrasje op het gemak naar Malmö gereden. Incheck bij Finnlines ging probleemloos. Toch nog wat meer volk dan ik verwacht had op de boot, met name Duitsers. Dat waren dan ook meteen de enigen die - tamelijk demonstratief - een mondkapje droegen, hoewel niet verplicht of gevraagd. Overigens deden ze het zonder uitzondering allemaal fout, en triest dieptepunt vond ik ouders die hun kind van naar schatting 4 jaar oud een mondkap opdeden.

Ontspannen aankomst in Travemünde en zonder enige controle binnen een kwartier van het haventerrein afgereden. Ook als je vanaf deze kant Duitsland binnenkomt word je binnen 5 km getrakteerd op een Baustelle, maar uiteraard op een zondagochtend geen vertraging.

Nog geen 10km later op de A1 schoot me even de schrik in het hart precies ná een afrit werd het verkeer compleet stilgezet door de politie, zonder een zichtbaar incident. Dat was gelukkig na een kleine 5 minuten staan weer opgelost.
Het enige noemenswaardige was een (weekend)afsluiting in het Maschener Kreuz, er was een geadviseerde omleiding terug de A7 op richting Elbtunnel, en bij de enkelstrooks afrit Marmstorf omkeren via de A261. Nu zo vroeg op de ochtend ging het, maar bij meer verkeersaanbod verwacht ik dat deze, vanwege de stoplichten, voor flinke vertraging had kunnen zorgen.
Voor de rest uneventful zonder te stoppen in Nederland beland voor het laatste tergend trage stuk @100 km/h.

Al met al een bijzonder ontspannen week in Zweden gehad, heerlijk weg van de Coronaperikelen. Gewoon relaxte, voorzichtige omgang met de medemens.

Nu we toch het Öresundabo op de Brobizz hebben staan zijn we alvast maar aan het oriënteren voor de kerstvakantie in de sneeuw.
En de kans is wel vrij groot dat het in de zomer ook weer noordwaarts gaat.