Breda - Düsseldorf en terug, komende maandag

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Chrysa
autoweg

Breda - Düsseldorf en terug, komende maandag

Bericht door Chrysa » zo 10 jan 2021, 0:58

Ik heb een Zwitser in mijn huis, en die gaat maandag op de trein terug. Daarvoor moet ik haar echter afzetten in Düsseldorf, waar zij op de trein stapt. Die trein gaat 10:30.

Nu zijn er meerdere routes mogelijk, via Roermond of via Venlo. Ik ben geneigd om de route via Roermond te kiezen. Kan ik op een van de twee routes werkzaamheden verwachten of file? Op de terugweg heb ik wat meer tijd, kan ik nog een interessante route meepakken die niet al te ver om is, of kan ik beter gewoon zo snel mogelijk naar huis karren?

Heeft iemand ervaring met parkeren rond het centraal station in Düsseldorf? Ik heb geen flauw idee wat daar het handigst is. Kan ik ervanuit gaan dat er plek is bij de parkeergarage voor de ingang, of is deze vaak vol?

Alvast bedankt!

Egbert
autoweg

Re: Breda - Düsseldorf en terug, komende maandag

Bericht door Egbert » zo 10 jan 2021, 11:05

Hmm, A2 en A52 zijn denk ik wel wat rustiger dan A67 en A61, maar je moet wel via de N280 met een paar verkeerslichten en een rotonde. Ik zou eerder via Venlo gaan.
Ik kan me niet indenken dat in deze tijd de parkeergarages in Düsseldorf vol zitten. P+R aan de voorkant Graf-Adolf-Straße of als je wat langer wil blijven Parkhaus aan de achterkant Willi-Becker-Allee.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 10 jan 2021, 17:47

Ik heb één keer geparkeerd bij het station van Düsseldorf en toen was er plek zat. Zo'n enkele waarneming zegt natuurlijk niks. Maar nu in coronatijden zou ik ook denken dat het geen probleem zou moeten zijn. Uiteindelijk hoeft er maar één plekje vrij te zijn.

Ik denk zelf dat via de A61 en A52 niet zo problematisch hoeft te zijn. In ieder geval niet dusdanig dat dat de route via Roermond met een aantal verkeerslichten kan rchtvaardigen.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 10 jan 2021, 18:58

Achter het station is een buurt met hoofdzakelijk kantoren. En beide straten aan die achterkant (Willi-Becker-Allee en Ludwig-Erhard-Allee) lopen feitelijk dood. Grote kans dat je de auto nog aan een van die twee straten kunt neerzetten voor een kiss&ride, maar de parkeergarages aan beide zullen toch ook wel beschikbaar zijn. Die aan de Ludwig-Erhard-Allee is trouwens de parkeergarage genaamd Hauptbahnhof, dus die heeft de functie.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » zo 10 jan 2021, 20:31

Tussen de A2 en Roermond stond ooit een flitspaal tussen de bomen, let op.
In tijd maakten de routes een paar jaar terug niet veel verschil. Ik vond die via Roermond, ondanks een paar VRI's en een paar km OWN fijner rijden toen ik nog weleens van Düsseldorf richting Den Bosch moest omdat de A67 zo'n vrachtwagen optocht was.
Afslag A61 --> A52 is in de spits mogelijk een beetje druk, maar zal in de huidige tijden en aangezien je waarschijnlijk na de spits bent, vermoedelijk wel meevallen.

A52 uitrijden, Rheinkniebrücke, na de brug eraf, wel even koppie erbij houden en onder de brug door rechts aanhouden, als je er niet bekend bent ga je zo verkeerd de tunnel in.

Parkeren mag geen probleem zijn lijkt mij. Achterkant is naar mijn mening het handigste.

Betere oplossing: Breng haar terug en geniet van het gezelschap? :woop:
Warm of koud is een kwestie van referentie.

Chrysa
autoweg

Bericht door Chrysa » ma 11 jan 2021, 13:06

Ik ben op de heenweg via de A67 en A61 gereden, terug via de A52 en N280. Het ging allebei vloeiend, maar inderdaad is de route via Roermond prettiger in verband met de vele vrachtwagens op de A67. Parkeren was makkelijker dan ik dacht, de parkeergarage aan de achterkant van het station staat ruim van tevoren aangegeven.

Enige nadeel was dat de je niet kan pinnen bij de betaalautomaat, en die automaat (tijdelijk?) ook geen biljetten slikt. Gelukkig had ik gisteren iets teruggebracht naar de AH en het geld cash teruggekregen. :worship:
duikgek89 schreef:
zo 10 jan 2021, 20:31
Betere oplossing: Breng haar terug en geniet van het gezelschap? :woop:
Dat is hoe ze in Nederland terecht is gekomen, en 8x naar Zwitserland op en neer rijden in 3 maanden is wel even genoeg. :emo: