Autostrade richting kroatie

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
gunter
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 17 nov 2006, 21:31

Autostrade richting kroatie

Bericht door gunter » do 07 dec 2006, 21:17

Ikzelf kom vanuit Vlaanderen tussen Antwerpen en Brussel.
Wil volgend jaar met de caravan naar Istrië.

Brussel , via Nederland naar aachen

koln via Frankfurt - stutgart - Ulm naar Munchen en dan richting Oostenrijk naar Villach.

Hoe is het met de autostrades?

Daar moet ik een keuze maken tussen Italië binnen te rijden of slovenie.

Wie raad me welke weg aan om in Istrië te geraken en waarom?

Hoe zit het met de hellingspercentages op mijn route?

Thanks iedereen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » do 07 dec 2006, 21:47

Je moet hoe dan ook door Slovenië. De route via Ljubljana bestaat uit vrijwel geheel snelwegen, en de Slovenische snelwegen zijn, voorzover ik weet, van goede kwaliteit. Via Italië (Údine) lijkt me nogal een omweg. In Istrië zijn ook een aantal semi-snelwegen gebouwt.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 07 dec 2006, 22:01

Beste Gunter, wel het verzoek om niet te crossposten. (Dat is tegen de forumregels).
Je komt nu 2x met vrijwel hetzelfde, hier in het Europese subforum en in het Duitse subforum.
Die laatste verwijder ik daarom.

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bericht door Stefanuzz » vr 08 dec 2006, 13:17

Wij zijn via Italië gegaan toen wij naar Porec gingen (Istrië). Het voordeel is dat je in de zomermaanden niet hoeft te wachten voor de tunnel in Slovenië waar in de zomer vaak lange rijen voor staan. Als je via Italië gaat, rij je veel door tunnels, en heb je weinig last van hellingspercentages. Zeker een aanrader :) Overigens, dan wordt het wel via Trieste (Trst), en dat is nogal zoeken naar de bordjes... :)

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Bericht door DjIdee » za 09 dec 2006, 1:36

Vanuit Noord-Nederland begin van de avond vertrokken, en via Kassel - Wurzburg - Nurnberg - Munchen - Salzburg - A10 (ben je dan voor de dag goed begint) , Karawanken tunnel, in slovenie wat drukte op stukken waar de snelwegen nog niet helemaal uitgebouwd zijn (1x tussen de Karawankentunnel en Ljubljana, Ljubljana zelf), het laatste stukje van Koper naar de Kroatische Grens was een ramp. 2 stampvolle rijbanen uit Italie, 2 stampvolle van verkeer uit Slovenie, en dat moest binnen 500 meter op 1 baantje... Maar gezien de spoed waarmee men daar aan het uitbreiden en bouwen was, zal het al stukken beter zijn...

Plaats reactie