[SCHIPHOL] Beleid of wanbeleid?

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

Vinny
4x5 autosnelweg

[SCHIPHOL] Beleid of wanbeleid?

Bericht door Vinny » wo 27 feb 2008, 22:43

Een interessante website:
http://www.schipholwanbeleid.nl

Het is geschreven door dhr. Poot. Dat is een projectontwikkelaar die op voet van oorlog met de luchthaven staat. Een echte luis in de pels. Is het een gestoorde gek of een geniale genie? In ieder geval, heeft hij in zoverre gelijk dat Schiphol echt heel raar bezig is geweest. Neem dat hele A 5 dossier, die snelweg is natuurlijk aangelegd t.b.v de tweede terminal. Het is dan ook uiterst opmerkelijk dat Schiphol 180 graden draait. Aan de andere kant: Poot is natuurlijk ook wel een beetje doorgeslagen in zijn strijd, al ware hij David die tegen reus Goliath strijd. Dat gaat mij ook weer te ver...
(ik heb hem tijdens mijn studie mogen interviewen. Een gedreven baasje ;))
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rene
Secretaris

Re: Schiphol: Beleid of wanbeleid?

Bericht door Rene » wo 27 feb 2008, 23:48

Vinny schreef:Is het een gestoorde gek of een geniale genie?
Geen van beide. Mijns inziens gewoon een "kapitalist-pur-sang".
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

PW100
verkeersader

Re: Schiphol: Beleid of wanbeleid?

Bericht door PW100 » vr 29 feb 2008, 17:11

Vinny schreef:. . . Neem dat hele A 5 dossier, die snelweg is natuurlijk aangelegd t.b.v de tweede terminal . . .
Bij mijn weten is die optie al een jaar of vijftien geleden afgevallen. Bij hele oude Schipholplannen ging men ervan uit dat de tweede terminal tussen de Zwanenburgbaan en de Polderbaan zou komen, maar dat plan is zoals gezegd al lang geleden naar de prullenbak verwezen. De huidige plannen voorzien in een tweede terminal in de noord-oost hoek; in de oksel van de A9, A4 en Zwanenburgbaan. De ontsluiting van de terminal is gepland via de omgelegde A9 en eventueel A4.