[RYANAIR] Goedkoop vliegen

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

[RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Attietattie » do 20 nov 2008, 22:56

Tip voor de mensen die graag vliegen: Ryanair geeft tickets weg. Als ik het goed heb gezien (heb niet goed gekeken want ik ga er toch geen gebruik van maken) zijn de prijzen (die nul zijn) zelfs inclusief tax en toeslagen etc. Ik geloof dat het alleen voor vluchten Eindhoven-London Stansted geldt.

Kan een leuk dagje uit zijn he. Afbeelding

Doe er je voordeel mee. Afbeelding
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Rene » do 20 nov 2008, 22:58

Ryanair vertrekt van Maastricht, en breidt uit in Charleroi.
Dankzij de Nederlandse vliegtax. :roll:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Attietattie » do 20 nov 2008, 23:00

Stimmt. Dat hebben we weer lekker voor elkaar hier! :wall:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door duikgek89 » do 20 nov 2008, 23:09

En vanaf Weeze/Niederrhein. Dat geven ze dan wel aan als Düsseldorf op hun site. Dat is vreemd, want het scheelt gauw 50 kilometer met de echte luchthaven van Düsseldorf, Düsseldorf-international...
Ik was laatst met m'n zusje iets aan het zoeken, maar ik kon Weeze niet vinden. Klik ik Düsseldorf aan en dan blijkt dat Weeze te zijn...

Overigens zal ik er ook geen gebruik van maken. Ze vliegen niet op de juiste bestemming voor mij.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Seat Ibiza » do 20 nov 2008, 23:59

duikgek89 schreef:En vanaf Weeze/Niederrhein. Dat geven ze dan wel aan als Düsseldorf op hun site. Dat is vreemd, want het scheelt gauw 50 kilometer met de echte luchthaven van Düsseldorf, Düsseldorf-international...
Dat geldt voor meer luchthavens van Ryanair: Frankfurt (Hahn), Brussel (Charleroi), Stockholm (Nyköping), Barcelona (Gerona), Milaan (Bergamo), etc. Maar wat mij betreft geen probleem hoor... als je voor €0.02 cent all-in (!) naar Londen kunt vliegen klaag ik niet ;)
Rene schreef:Ryanair vertrekt van Maastricht
Ja gvd... ze kunnen de tent nu wel langzaam gaan sluiten :(

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Palance » vr 21 nov 2008, 9:05

Ja, die vliegtax heeft echt nut gehad... :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Willem » vr 21 nov 2008, 9:15

Nederland voldoet zo in ieder geval aan de milieu- en geluidsnormen en de rest is het probleem van Belgie of Duitsland.

Zoveel maakt het ook weer niet uit: passagiers van Ryaniair zijn meestal vakantiegangers en dan maakt een uurtje verder rijden niet zoveel uit.
Zakenreizigers hebben een duurder ticket, waardoor de vliegbelasting het totaalbedrag niet extreem verhoogd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Rene » vr 21 nov 2008, 9:18

En Nederland heeft er weer wat werkloos luchthavenpersoneel bij. :shutup:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Palance » vr 21 nov 2008, 9:23

Ik heb ook niks tegen vliegtax, maar wel als het niet ten goede komt daarvoor waar het voor bestemd is, namelijk milieumaatregelen. En een uurtje verder rijden voor (ongeveer) dezelfde vliegafstand is ook niet goed voor het milieu.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Peter » vr 21 nov 2008, 9:24

Willem schreef: Zakenreizigers hebben een duurder ticket, waardoor de vliegbelasting het totaalbedrag niet extreem verhoogd.
Dat geldt wellicht voor intercontinentale reizen of topmanagers. Het gros van de vliegreizen-voor-de-zaak gaat gewoon via economy-class binnen Europa.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Palance » vr 21 nov 2008, 9:26

Nee. Zakenreizigers hebben veelal geen weekend in hun verblijf. En juist die tickets die geen verblijf in hun weekend hebben zijn peperduur.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gust
polderweggetje
Berichten: 45
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 17:00

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Gust » vr 21 nov 2008, 10:21

Palance schreef:Ik heb ook niks tegen vliegtax, maar wel als het niet ten goede komt daarvoor waar het voor bestemd is, namelijk milieumaatregelen.
Het idee achter de vliegtax is een duurzamer omspringen met de leefomgeving door de internalisering van externe kosten. Dat is een maatregel waarover wetenschappelijke consensus bestaat. In dat opzicht maakt het niet uit waar die aan besteed wordt. Net zoals het niet zoveel uitmaakt met welk geld milieumaatregelen betaald worden: die moeten op hun kosten-batenverhouding beoordeeld worden.

Een strikte link tussen inkomsten en uitgaven wordt algemeen als erg inefficiënt beheer van middelen beschouwd (ook dat is wetenschappelijk onderbouwd). Dergelijk beleid is vooral in de VS erg gebruikelijk en staat er bekend als earmarking. Zowel McCain als Obama willen het terugdringen omwille van de nefaste impact ervan op de financiën.
Palance schreef:En een uurtje verder rijden voor (ongeveer) dezelfde vliegafstand is ook niet goed voor het milieu.
De huidige toepassing van de vliegtax is geen toonbeeld van een optimale maatregel. Beter had men gewoon een vaste heffing per kg kerosine ingevoerd. Eenvoudig te controleren, directe link met de geviseerde milieu-impact en laat vervolgens de vliegmaatschappijen maar uitvinden hoe ze er best mee omgaan.

Gust
polderweggetje
Berichten: 45
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 17:00

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Gust » vr 21 nov 2008, 10:30

Seat Ibiza schreef:Maar wat mij betreft geen probleem hoor... als je voor €0.02 cent all-in (!) naar Londen kunt vliegen klaag ik niet ;)
Maar om die 2 cent (geen 0,02 cent) te betalen rekenen ze wel 5 euro verwerkingskosten per persoon per enkele reis. Ik heb even geprobeerd een gratis retour Eindhoven-Bergamo te boeken. Met alle taksen komen die gratis vluchten op 70 euro retour. En dat is dan nog zonder ingecheckte bagage, daar betaal je nog eens 30 euro extra voor (max 15 kg). Gefeliciteerd met je gratis vluchten!
Seat Ibiza schreef:
Rene schreef:Ryanair vertrekt van Maastricht
Ja gvd... ze kunnen de tent nu wel langzaam gaan sluiten :(
Inderdaad: gedaan met dit soort oplichting. Dit is een formidabele stap vooruit in de bescherming van de Nederlandse passagiers. Of lees het anders eens na op http://ryanaircampaign.org

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Seat Ibiza » vr 21 nov 2008, 10:42

Gust schreef:
Seat Ibiza schreef:Maar wat mij betreft geen probleem hoor... als je voor €0.02 cent all-in (!) naar Londen kunt vliegen klaag ik niet ;)
Maar om die 2 cent (geen 0,02 cent) te betalen rekenen ze wel 5 euro verwerkingskosten per persoon per enkele reis. Ik heb even geprobeerd een gratis retour Eindhoven-Bergamo te boeken. Met alle taksen komen die gratis vluchten op 70 euro retour. En dat is dan nog zonder ingecheckte bagage, daar betaal je nog eens 30 euro extra voor (max 15 kg). Gefeliciteerd met je gratis vluchten!
Ik wil niet zeggen dat er NU geen bijkomende kosten zijn, maar ik ben een jaar terug echt voor €0.02 naar Londen gevlogen. Geen toeslagen, geen creditcardkosten, etc. En €70,- is dan plotseling veel? Enig idee wat je betaalt bij KLM voor een retourtje naar Milaan?
Gust schreef:Inderdaad: gedaan met dit soort oplichting. Dit is een formidabele stap vooruit in de bescherming van de Nederlandse passagiers. Of lees het anders eens na op http://ryanaircampaign.org
Als jij je liever door KLM een oor (oh sorry: HET oor) laat aannaaien, prima hoor. Ryanair rekent je geen brandstoftoeslagen bijvoorbeeld. Iets wat onze 'nationale trots' wel doet en zelfs rustig achteraf als jij je ticket al geboekt en betaald hebt. Andersom bij een verlaging van de brandstoftoeslag, krijg jij echter je geld niet terug...

Nee, ik rij wel naar Weeze of Charleroi in de toekomst. Alles beter dan KLM en co die ons al jaren besodemieteren. Maar wat Rene ook al zei: vooral erg jammer voor het personeel op Maastricht Aachen Airport.
Gust schreef:Ik heb even geprobeerd een gratis retour Eindhoven-Bergamo te boeken. Met alle taksen komen die gratis vluchten op 70 euro retour. Gefeliciteerd met je gratis vluchten!
Dan kijk je niet goed...
Als je een "special offer" voor €0.00 aanklikt, komt daar exact €10.00 bij aan tax. Transactiekosten voor een creditcard zijn €5.00, dus voor een retour ben je exact €30.00 kwijt. Je moet wel opletten dat je priority-boarding uitzet en ook de reisverzekering wegklikt.

Gust
polderweggetje
Berichten: 45
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 17:00

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Gust » vr 21 nov 2008, 10:58

Seat Ibiza schreef:En €70,- is dan plotseling veel? Enig idee wat je betaalt bij KLM voor een retourtje naar Milaan?
€100 (inclusief 1 stuk ruimbagage) is veel voor een gratis vlucht. Bij KLM betaal je gewoon de geadverteerde prijs.
Seat Ibiza schreef:Als jij je liever door KLM een oor (oh sorry: HET oor) laat aannaaien, prima hoor. Ryanair rekent je geen brandstoftoeslagen bijvoorbeeld. Iets wat onze 'nationale trots' wel doet en zelfs rustig achteraf als jij je ticket al geboekt en betaald hebt. Andersom bij een verlaging van de brandstoftoeslag, krijg jij echter je geld niet terug...
Brandstoftoeslag is ongeveer het enige dat Ryanair niet rekent. Bij KLM betaal je dan weer geen toeslag om in te checken, geen toeslag om te betalen, geen toeslag om bagage mee te nemen, geen toeslag voor een glaasje water onderweg, geen toeslag bij omboeking wegens gemiste aansluiting, enz.
Seat Ibiza schreef:Nee, ik rij wel naar Weeze of Charleroi in de toekomst. Alles beter dan KLM en co die ons al jaren besodemieteren.
Jij mag van mij doen wat je wil. Het hangt wat af van je definitie van besodemieteren. Met enige regelmaat weigiert Ryanair botweg passagiers om mee te vliegen. Mooi op tijd aan de checkin, maar nee: u kan niet mee. Einde verhaal: geen reden, geen ondersteuning, trek je plan, dag.

En om voor mezelf te spreken: als ik ergens naartoe moet, vergelijk ik steeds punt tot punt: vliegtuig, voor- en natransport en eventueel extra verblijfkosten in functie van vertrek-/aankomsttijden. Ryanair was nog nooit de goedkoopste in die vergelijking. KLM evenmin, maar meestal zijn het toch full-service maatschappijen die de beste aanbieding hebben (SAS, BA, VLM, Austrian, Iberia, etc.).
Seat Ibiza schreef:Maar wat Rene ook al zei: vooral erg jammer voor het personeel op Maastricht Aachen Airport.
Waarom?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door duikgek89 » vr 21 nov 2008, 11:07

Seat Ibiza schreef:
duikgek89 schreef:En vanaf Weeze/Niederrhein. Dat geven ze dan wel aan als Düsseldorf op hun site. Dat is vreemd, want het scheelt gauw 50 kilometer met de echte luchthaven van Düsseldorf, Düsseldorf-international...
Dat geldt voor meer luchthavens van Ryanair: Frankfurt (Hahn), Brussel (Charleroi), Stockholm (Nyköping), Barcelona (Gerona), Milaan (Bergamo), etc. Maar wat mij betreft geen probleem hoor... als je voor €0.02 cent all-in (!) naar Londen kunt vliegen klaag ik niet ;)
Voor het geld kun je daar inderdaad niet over klagen. Toch had ik het op de website liever anders gezien.

Het is jammer dat ik voor mijn bestemmingen moet kiezen uit Air-Astana, KLM, British Airways en Lufthansa, of met twee verschillende maatschappijen over Moskou.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Seat Ibiza » vr 21 nov 2008, 11:57

Gust schreef:
Seat Ibiza schreef:Maar wat Rene ook al zei: vooral erg jammer voor het personeel op Maastricht Aachen Airport.
Waarom?
Als jij je baan ooit kwijtraakt snap je het misschien wel... :neenee:

Zoals gezegd: als je beweert dat je €70.00 moet betalen voor een "gratis" retour en dat is pertinent onjuist, want je krijgt het al voor €30.00 ...
Laatst gewijzigd door Seat Ibiza op vr 21 nov 2008, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Rene » vr 21 nov 2008, 13:01

Deze draad is ontdaan van een aantal passages die niet hoger scoorden dan 'moddergooien'.
Graag nu weer op een gewone manier discussiëren.

Terugkomen op het verwijderde deel van de discussie wordt niet gewaardeerd.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door duikgek89 » vr 21 nov 2008, 16:22

Seat Ibiza schreef:
Gust schreef:
Seat Ibiza schreef:Maar wat Rene ook al zei: vooral erg jammer voor het personeel op Maastricht Aachen Airport.
Waarom?
Als jij je baan ooit kwijtraakt snap je het misschien wel... :neenee:

Zoals gezegd: als je beweert dat je €70.00 moet betalen voor een "gratis" retour en dat is pertinent onjuist, want je krijgt het al voor €30.00 ...
Ik ben niet voor protectie van arbeidsplaatsen.
Wel ben ik voor een eerlijke concurrentie die niet verpest wordt door belastingen. Ik ben het dus met je eens dat de vliegtax een negatieve invloed kan/zal hebben op de werkgelegenheid, en dat deze daarom onwenselijk is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41384
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Vinny » vr 21 nov 2008, 22:18

In plaats van de vliegtax had de overheid er ook voor kunnen kiezen om de landingsrechten voor meer geld te verkopen. Het had een actievere marktsituatie opgeleverd...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Seat Ibiza » za 22 nov 2008, 10:58

Meest 'vreemde' aan de vliegtax, vind ik dat transitpassagiers (overstappende reizigers op Schiphol), zijn vrijgesteld van de vliegtax. Daarmee wordt Air France / KLM dus bevoordeeld...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Attietattie » za 22 nov 2008, 11:37

Hoezo? Stappen Lufthansapassagiers nooit over dan?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door waldo79 » za 22 nov 2008, 12:45

^^Dat geldt voor alle maatschappijen waarbij Schiphol als overstapplaats dient.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Seat Ibiza » za 22 nov 2008, 13:46

Attietattie schreef:Hoezo? Stappen Lufthansapassagiers nooit over dan?
Niet op Schiphol...
Overstappen doe je op een 'hub' van een maatschappij. Schiphol is een hub van KLM, niet van Lufthansa. Als ik met Lufthansa naar New York wil vliegen, dan loopt de route van Amsterdam via Frankfurt naar New York. En dan betaal je dus wel de vliegtax. Omgekeerd hoeft een Duitse passagier die met KLM van Frankfurt naar New York wil (via Amsterdam dus) GEEN vliegtax te betalen.
waldo79 schreef:^^Dat geldt voor alle maatschappijen waarbij Schiphol als overstapplaats dient.
Klopt, maar welke maatschappijen zijn dat? In misschien wel 99% van de gevallen zal het KLM zijn.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41384
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Vinny » za 22 nov 2008, 22:29

Daarmee wordt Air France / KLM dus bevoordeeld...
Gelegaliseerde overheidssteun dus. Ach, die tomaten moeten toch ook een beetje hun zin krijgen met een groen plan :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Seat Ibiza » zo 23 nov 2008, 11:07

Vinny schreef:Gelegaliseerde overheidssteun dus.
Klopt, dat was ook de reden dat Ryanair en Maastricht Aachen Airport de zaak voor de rechter hebben gebracht. De rechter zag er echter geen probleem in... Hoger beroep dient ergens begin volgend jaar.

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door kees » vr 09 jan 2009, 14:07

Even een opzienbarend bericht.
Omroep Brabant schreef:Corendon betaalt vliegtax Eindhoven

EINDHOVEN - Luchtvaartmaatschappij Corendon betaalt de volledige vliegtax voor reizigers die vanaf Eindhoven Airport naar Bulgarije vliegen. Dit doet de Nederlandse maatschappij om haar klanten te compenseren voor de extra belasting die ze hier op vliegreizen moeten betalen.

Corendon is de eerste vliegmaatschappij die dit doet. In buurlanden België en Duitsland bestaat die vliegtax niet. Volgens Corendon hebben massa's klanten afgelopen jaar bewust gekozen om te vertrekken van een luchthaven net over grens.
Bij de invoering van de vliegtax, juli vorig jaar, overwoog Corendon nog om helemaal te stoppen op Eindhoven Airport. Maar volgens directeur Uslu is het aantal boekingen vanaf de regionale luchthaven hoger dan voor de invoering van de vliegtax. Het aantal Corendon-vluchten vanaf Eindhoven Airport is zelfs uitgebreid.
Ik kan het trouwens even niet volgen.
Hoewel Corendon bevestigt dat mensen de grens over trekken om te gaan vliegen, zegt de directeur dat het aantal boekingen op Eindhoven gestegen is na invoering van de vliegtax.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Seat Ibiza » vr 09 jan 2009, 16:45

En nog een opmerkelijk bericht van de "concurrentie"...
Brandstoftoeslag KLM kan 80 euro omlaag

Luchtvaartmaatschappijen, zoals KLM, houden hun brandstoftoeslag veel te hoog. Zij geven het voordeel van lagere brandstofprijzen niet door.
Klik hier om verder te lezen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door Ds79m » vr 09 jan 2009, 19:42

^^ Veel luchtvaartmaatschappijen hadden niet de mogelijkheid om de stijging van de olieprijs compleet door te berekenen aan reizigers. Daardoor is er nu sprake van een soort compensatie. Daarnaast kan het zijn dat de brandstofkosten een paar maanden geleden al zijn gehedged op een hogere prijs.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen

Bericht door waldo79 » vr 09 jan 2009, 20:06

@kees: Schiphol heft nog veel meer belasting dan Eindhoven. Eindhoven is stukken goedkoper en interessanter voor chartervluchten en low-costmaatschappijen als Ryanair. Wellicht verklaart dat de stijging na 1 juli.

Plaats reactie