[LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door simon » ma 08 feb 2010, 11:11

Ik ken niemand die het over Rotterdam Airport heeft. Een enkeling heeft het over Zestienhoven, maar meestal is het toch gewoon "vanaf Rotterdam vliegen" o.i.d. Net zoals dat Maastricht-Aachen Airport vaak nog "Beek"wordt genoemd.
Willem schreef:In het geval van Rotterdam zal de plaatsnaam in het buitenland wel veranderd worden in Rotterdam-Den Haag. In vergelijkbare situaties is dat eveneens het geval. Zo staan Leeds-Bradford en Münster-Osnabrück altijd als dubbele bestemming aangegeven.
Maastricht Aachen Airport wordt daartentegen nog altijd slechts "Maastricht" genoemd. Zo vanzelfsprekend is dat dus niet.

Ik kijk even op de websites van KLM en Ryanair, en deze maatschappijen hanteren uitsluitend "Leeds" als bestemming. Zoeken naar "Bradford" als bestemming bij KLM komt niet goed.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Vinny » ma 08 feb 2010, 13:49

Palance schreef:Tenzij ze rechtstreeks boeken, maar veel reizigers, (met name zakenreizigers!!), doen dat via een (reis)bureau.
Dat verbaast me. Ik zou verwachten dat zakenreizigers eerder rechtstreeks boeken via een frequent fly-programma bij de luchtvaartmaatschappij en toeristen meer via reisbureaus.
Harry schreef: Dan ben je volgens mij een uitzondering. Ik heb heel wat Denen, Italianen en Amerikanen van het vliegveld gehaald en die begonnen zelf over Skiphole of Sjiefol.
Tja, ik ken zelfs bijvoorbeeld ook niet de namen van de vliegvelden van Rome, Napels en Istanbul uit mijn hoofd, terwijl ik er toch meerdere malen op gevlogen heb... :oops:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door waldo79 » ma 08 feb 2010, 13:57

Vinny schreef:
Palance schreef:Tenzij ze rechtstreeks boeken, maar veel reizigers, (met name zakenreizigers!!), doen dat via een (reis)bureau.
Dat verbaast me. Ik zou verwachten dat zakenreizigers eerder rechtstreeks boeken via een frequent fly-programma bij de luchtvaartmaatschappij en toeristen meer via reisbureaus.
Zakenreizigers boeken veel via speciale reisbureaus.

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Ehuls » ma 08 feb 2010, 17:30

harry schreef:^^ Dan ben je volgens mij een uitzondering. Ik heb heel wat Denen, Italianen en Amerikanen van het vliegveld gehaald en die begonnen zelf over Skiphole of Sjiefol.
Dat gebeurt waarschijnlijk bij mensen die regelmatig bij een bepaald vliegveld komen of er om andere redenen bekend zijn. Ik heb het zelf ook over Schiphol of Zestienhoven, maar wanneer ik naar het buitenland ga noem ik toch gewoon de plaats van het vliegveld.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » ma 08 feb 2010, 18:12

waldo79 schreef:Zakenreizigers boeken veel via speciale reisbureaus.
Klopt. Carlson Wagonlit is een grote jongen in de zakenreiswereld. Het is voor grote bedrijven veel eenvoudiger dit uit te besteden.

Attietattie schreef:
Palance schreef:Net als dat "Rotterdam Airport" nu ook al niet genoemd wordt, maar simpelweg Zestienhoven.
Ik heb het nog nooit Zestienhoven genoemd. Schiphol noem ik ook "Schiphol Amsterdam airport" of "Amsterdam airport" als ik het er met een buitenlander over heb.
Maar jij woont dan ook niet in deze regio :PP:
Vinny schreef:
Harry schreef: Dan ben je volgens mij een uitzondering. Ik heb heel wat Denen, Italianen en Amerikanen van het vliegveld gehaald en die begonnen zelf over Skiphole of Sjiefol.
Tja, ik ken zelfs bijvoorbeeld ook niet de namen van de vliegvelden van Rome, Napels en Istanbul uit mijn hoofd, terwijl ik er toch meerdere malen op gevlogen heb... :oops:
Rome heeft dan ook 2 internationale vliegvelden :)
Het is me trouwens ook al eens opgevallen dat buitenlanders Schiphol van naam kennen. Schiphol heeft overigens ook een eigen IATA-code, SPL. Van veel vliegvelden waar ik op ben gevlogen weet ik zelf meestal nog wel de naam, mits die een aparte naam heeft. JFK, Heathrow en Gatwick zijn dan wel bekende namen, maar bij Franz-Jozef Strauss, Swetchat, Butmir, Changi, Pleso moet je toch wel even nadenken of het gewoon opzoeken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Peter » ma 08 feb 2010, 18:14

Ehuls schreef: zijn. Ik heb het zelf ook over Schiphol of Zestienhoven, maar wanneer ik naar het buitenland ga noem ik toch gewoon de plaats van het vliegveld.
Sommige steden (zoals London) hebben meerdere internationale vliegvelden. Soms wordt er een beetje valsgespeeld door Baltimore ook Washington (DC) te noemen.

Zakelijke reizen (van grotere bedrijven) worden tegenwoordig vaak door de reiziger zelf geboekt in Websystemen van reisbureaus als Carlsson Wagon Lit. Daar zitten de voorkeuren (contractkorting meestal) en verboden (onveilig, onbetrouwbaar, te duur) van de werkgever vaak al in verwerkt. Je kunt daar ook autos en hotels mee boeken.

Je moet zelf nog steeds een basiskennis hebben (of googelen eerst) van vliegveldnamen, plaatsen of gebruikelijke 3-letter afkortingen (zoals AMS - ik dacht dat SPL niet meer gebruikt wordt - of JFK) in sommige gevallen daar de systemen nog niet al te slim zijn. Wie Den Haag intoetst komt waarschijnlijk niet bij Zestienhoven uit....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » zo 14 feb 2010, 21:42

Die enorme letters van het vliegveld (inclusief dus "The Hague") zijn 's avonds behoorlijk goed te zien vanaf de A13. Maar de bewegwijzering op de A13 is er nog steeds niet op aangepast ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » za 02 okt 2010, 10:58

Fotootje

Afbeelding

Op het vliegveld zelf wordt nog voornamelijk "Rotterdam Airport" gebruikt, en vanuit Faro was de bestemming ook enkel "Rotterdam".
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Rene » za 02 okt 2010, 11:24

Wat een korte naam zeg.
De gevel is volgens mij breed genoeg voor "Rotterdam The Hague International Airport Zestienhoven"

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » za 03 aug 2013, 18:11

Komkommertijd in Den Haag:
Omroep West schreef: CDA: Naam Rotterdam The Hague Airport snel op verkeersbord

DEN HAAG - Het CDA in de Haagse gemeenteraad wil dat het vliegveld Rotterdam The Hague Airport nu eindelijk ook eens goed wordt aangegeven op verkeersborden.
Vierenhalf jaar geleden kreeg het voormalige Zestienhoven een nieuwe naam. Maar wie met de auto over de A13 rijdt vanuit Rotterdam, komt alleen nog maar verkeersborden tegen met daarop de naam Rotterdam Airport, ontdekte raadslid Cees Pluimgraaff.

De christen-democraat is daarom ontstemd. ‘De gemeente Den Haag heeft fors geïnvesteerd in de naamsbekendheid van het vliegveld, wij zijn niet echt tevreden over het resultaat. In 2011 stelde wij al vast dat op de internationale vliegvelden nog steeds alleen Rotterdam is vermeld en dit is anno 2013 nog niet veranderd,’ stelt hij.

'Den Haag moet beter zijn best doen'

Pluimgraaff wil nu ook weten hoeveel verkeersborden er in Nederland nog een verkeerde naam hebben of het stadsbestuur van Den Haag wel z’n best doet om Rotterdam/The Hague Airport erop te krijgen. Het raadslid : ‘Na vierenhalf jaar is het wel erg magertjes wat er is bereikt.’
Meneer Pluimgraaff heeft gelukkig goed opgelet toen hij op de A13 vanuit Rotterdam reed. :roll:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Over het Calimero-gehalte zal ik het maar niet hebben.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Hensepens » za 03 aug 2013, 19:52

^^^ Die hangen er nog niet zo hel erg lang. Tot een tijdje gelden had de desbetreffende meneer wel degelijk een punt. Wellicht niet eerst nog eens langs gereden voorddat hij het ter sprake bracht.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » za 03 aug 2013, 19:58

Volgens mij toch al ruim 2 jaar, dus het punt heeft hij zeker niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door boe! » za 03 aug 2013, 20:13

Cees Pluimgraaff heeft op zijn website een fotocollage geplaatst, maar dat zijn allemaal oude foto's. :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door mavas » za 03 aug 2013, 20:35

^^ Streetview-foto's lijken het wel.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door boe! » za 03 aug 2013, 20:47

^^ Verrek, je hebt gelijk. Dat zijn dus beelden uit 2008. :facepalm:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » za 03 aug 2013, 21:08

Jammer dat hij niet een gastenboek op zijn site heeft, had een leuke inkopper geweest.

Ik ben vanavond in een vervelende bui. Ik ga hem een mail sturen met het verzoek te reageren op de borden die er dus al een paar jaar hangen en waarom hij oude borden gebruikt van SV :twisted:

Edit:
SPOILER: TOON

Geachte heer Pluimgraaff,

In diverse media verschenen de laatste dagen berichten over uw vragen inzake de benaming van Rotterdam-The Hague Airport. Een van de genoemde argumenten is dat verkeer dat vanuit Rotterdam over de A13 rijdt nergens "The Hague" tegenkomt. Om dat te staven heeft u op uw website foto's geplaatst.

Kunt u wellicht aangeven waarom u screenprintjes gebruikt van Google Streetview uit juli 2008 en geen actuelere foto's? Dan had u namelijk zelf kunnen constateren dat "The Hague" al sinds voorjaar 2011(!) op de A13 op de borden te vinden is. Het is jammer dat u die moeite schijnbaar niet heeft genomen en derhalve nu foutieve informatie heeft verspreid. Elke weggebruiker die over de A13 van Rotterdam naar Den Haag rijdt kan dat beamen.

Ik wacht met belangstelling op uw antwoord,



Met vriendelijke groet,

--

Erwin
http://www.autosnelwegen.net
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Willem » za 03 aug 2013, 21:27

Maar de beste man moppert niet dat er volgens bij de ingang van The Hague alleen bordjes staan met Den Haag erop.

En laten we en passant Hoek van Holland hernoemen in Hook of Holland Harbour, want daar komen eveneens veel Engelsen aan.

(al is de naam al enkele jaren oud, het blijft een walgelijke naam. Ik moest even wat frustatie kwijt)

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Ds79m » za 03 aug 2013, 21:30

Zijn er eigenlijk nog meer plekken dan de afrit zelf, waar de naam is veranderd? Want anders is in elk geval zijn slotconclusie correct, dat 'het erg magertjes is, wat er is bereikt in 4,5 jaar'.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Vinny » za 03 aug 2013, 21:34

Sinds voorjaar 2011, weet je dat zeker? Ik dacht dat er in 2012 nog oude borden hingen langs de A 13. Maar het kan zijn dat de laatste keer dat ik over de A 13 reed al weer langer geleden is. Zo vaak kom ik niet meer in Rotterdam :oops:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » za 03 aug 2013, 21:38

Het is in ieder geval in mei 2011 op het forum gemeld.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Willem » za 03 aug 2013, 21:39

Ds79m schreef:Zijn er eigenlijk nog meer plekken dan de afrit zelf, waar de naam is veranderd?
Voor zover ik weet staat langs de N209 nog steeds de oude naam.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Vinny » za 03 aug 2013, 21:45

Palance schreef:Het is in ieder geval in mei 2011 op het forum gemeld.
Was dat niet de andere kant op?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door boe! » za 03 aug 2013, 21:58

Op de N209 moeten nog wel wat borden worden aangepast. Op de rotonde met de N471 staat al wel de correcte naam.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » za 03 aug 2013, 22:17

boe! schreef:Op de rotonde met de N471 staat al wel de correcte naam.
Tijd voor vragen aan het Rotterdamse College. Waarom mag Den Haag/The Hague wel voluit en wordt Rotterdam afgekort met R'dam? Een schande dat zo de naamsbekendheid te grabbel wordt gegooid! :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Willem » zo 04 aug 2013, 16:00

Voordat de borden bij de kruising van de N209 en de weg naar de luchthaven worden aangepast zijn we wel een tijd verder, want de borden die daar staan of hangen zijn nog vrij nieuw.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Rene » ma 05 aug 2013, 21:10

Palance schreef:Ik ben vanavond in een vervelende bui. Ik ga hem een mail sturen met het verzoek te reageren op de borden die er dus al een paar jaar hangen en waarom hij oude borden gebruikt van SV
En, al wat gehoord :?:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » ma 05 aug 2013, 22:15

Wat dénk je zelf? :evil:

Die is natuurlijk vandaag de A13 op gaan rijden om daarna op zijn strandstoel in Scheveningen te verzinnen hoe hij zich hieruit kan lullen. Waarschijnlijk door dood te zwijgen...
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Mark » do 08 aug 2013, 23:06

Zou mijnheer Pluimgraaff zich ook al hebben beklaagd bij de RET?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Palance » vr 09 aug 2013, 10:30

Ik heb meneer gerapelleerd maar 'vreemd' genoeg nog geen antwoord gehad. Zegt ook wel wat over zijn bereikbaarheid en betrokkenheid als gemeenteraadslid.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.

Bericht door Wouter N14 » vr 09 aug 2013, 10:57

^^ kan je niet nog een mail sturen aan het lokale CDA zelf?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie