Betalen voor WC in vliegtuig

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

mhkamp
2x2 autosnelweg

Betalen voor WC in vliegtuig

Bericht door mhkamp » vr 27 feb 2009, 16:54

RTLZ.nl schreef: Betalen voor wc in vliegtuig bij Ryanair?

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair begint mogelijk met het vragen van geld voor toiletgebruik in een vliegtuig.

Ryanair-topman O'Leary legt uit dat hij altijd naar kostenbesparingen kijkt (BBC, geen ondertiteling)

Muntjesgleuf
Dit zei topman Michael O'Leary vrijdag. O'Leary sprak tegen de Britse omroep BBC over het installeren van een muntjesgleuf op de toiletdeur. Dit idee speelde in het verleden en is nu weer van stal gehaald, aldus de topman. Toiletgebruikers zouden daarbij 1 pond (1,12 euro) moeten betalen.

Geen geld?
Bang dat passagiers geen geld op zak hebben, is de Ryanair-topman niet. 'Ik denk dat er in de geschiedenis niemand aan boord van een Ryanair-vliegtuig is geweest die minder dan een pond op zak had.'
Het eten/drinken is al duur in het vliegtuig, en nu dit :hamertjetik: ? Gelukkig heb ik een sterke blaas, en maar dan even geen koffie voor de vlucht.

Zo worden de tickets bij low-cost vliegmaatschappijen echt laag gehouden.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

simon
autoweg

Re: Betalen voor WC in vliegtuig

Bericht door simon » vr 27 feb 2009, 17:02

'Ik denk dat er in de geschiedenis niemand aan boord van een Ryanair-vliegtuig is geweest die minder dan een pond op zak had.'
Sinds 1998 heb ik geen ponden meer op zak gehad.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » vr 27 feb 2009, 17:04

Waarom zou ik in godsnaam in een IERS vliegtuig een POND op zak moeten hebben? Ik heb NOOIT ponden op zak, tenzij ik in het Verenigd Koninkrijk ben!

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 27 feb 2009, 17:37

Omdat het toestel wellicht naar het VK kan vliegen? (het gaat hier niet specifiek over Ierse of Nederlandse bestemmingen)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

paolie
expressweg

Bericht door paolie » vr 27 feb 2009, 17:53

Dan ben ik dus uiteindelijk wel in de UK, en heb ik ponden op zak ;)

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 27 feb 2009, 17:57

Maar goed, ik vind het uiteindelijk BS om te betalen. Eenmaal in de lucht heb je weinig keus om wat anders te zoeken, behalve het te laten lopen. Daar is de maatschappij uiteindelijk minder blij mee. Een oplossing zou kunnen zijn om gewoon de deur voor een ander opeen te houden of gewoon een andere maatschappij te kiezen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

paolie
expressweg

Bericht door paolie » vr 27 feb 2009, 18:18

Ze kunnen natuurlijk de papieren zakjes door plastic zakjes vervangen... Oh nee, straks breng ik ze op een idee en gaan ze voor die zakjes ook nog een pond vragen :rofl2:

Sorry, ik word wat flauw. Ben het uiteraard met je eens, volkomen BS

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » vr 27 feb 2009, 20:03

Nog even en je krijgt van die lussen aan de bagagebakken... voor de staanplaatsen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » vr 27 feb 2009, 20:12

Palance schreef:Maar goed, ik vind het uiteindelijk BS om te betalen.
BS ? :dontknow:
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » vr 27 feb 2009, 20:17

Bullshit.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » vr 27 feb 2009, 21:07

En dat zijn runderfaecaliën.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » za 28 feb 2009, 9:43

Palance schreef:Omdat het toestel wellicht naar het VK kan vliegen? (het gaat hier niet specifiek over Ierse of Nederlandse bestemmingen)
Waarschijnlijk vlieg je echter van een euroland naar een ander euroland. Als de muntgleuf alleen Engels geld accepteert is er iets wezenlijk mis met de klantvriendelijkheid van de luchtvaartmaatschappij... :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » za 28 feb 2009, 10:34

Ach, who cares.
Ryanair zal wel naar NS en haar SLT's gekeken hebben, en gedacht hebben: wij zijn ook van de korte afstanden.
Dit is dus slechts een opmaat naar het WC-loze vliegtuig !
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » za 28 feb 2009, 10:48

Palance schreef:Een oplossing zou kunnen zijn ... gewoon een andere maatschappij te kiezen.
Dus als jij voor pakweg €50,- kunt vliegen met Ryanair, maar nog een euro moet betalen voor toiletgebruik, boek jij liever bij een andere maatschappij voor bijvoorbeeld €100,- ? :dontknow:

Maar even serieus: heeft nu werkelijk niemand de genialiteit van de PR-jongens bij Ryanair door? N.a.v. dit persberichtje gisteren, heeft werkelijk IEDEREEN er aandacht aan besteed! Zelfs het journaal noemde het. Dit zijn miljoenen aan free-publicity...

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » za 28 feb 2009, 11:17

^^ Inderdaad en je kunt ook zo uitrekenen dat het toch niets oplevert, omdat in de praktijk iedereen voor elkaar de deur zal openhouden. Uiteindelijk zal men 'luisteren' naar de klant en het plan afschieten.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » za 28 feb 2009, 18:59

Seat Ibiza schreef:Maar even serieus: heeft nu werkelijk niemand de genialiteit van de PR-jongens bij Ryanair door? N.a.v. dit persberichtje gisteren, heeft werkelijk IEDEREEN er aandacht aan besteed! Zelfs het journaal noemde het. Dit zijn miljoenen aan free-publicity...
Maar wel in negatieve zin. Ryanair staat op de kaart, maar met een pond betalen voor het toilet doe je het denk ik niet goed. Beter was misschien geweest om te zeggen dat op elke vlucht het 1e kopje koffie gratis was geweest :D
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » za 28 feb 2009, 19:25

En dan niet zeggen dat het tweede kopje 10 Euro, pardon, Pond gaat kosten :twisted:

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » za 28 feb 2009, 19:30

mhkamp schreef:Maar wel in negatieve zin. Ryanair staat op de kaart, maar met een pond betalen voor het toilet doe je het denk ik niet goed. Beter was misschien geweest om te zeggen dat op elke vlucht het 1e kopje koffie gratis was geweest :D
Je denkt toch niet dat er die massale media-aandacht was geweest of dat er massaal gediscussieerd zou worden hier op het forum, als ze die kop koffie hadden aangeboden? Ryanair is en blijft het 'enfant terrible' onder de luchtvaartmaatschappijen en die houding buiten ze gewoon uit!