Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Wouter N14 » wo 02 feb 2011, 16:16

Worden dit dan weer de eerste binnenlandse vluchten van Nederland? Het lijkt mij weinig kansrijk, maar wie weet...
[url=http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/article/detail/566267/2011/02/02/Goedkoop-vliegen-van-Maastricht-naar-Schiphol.dhtml]www.ad.nl[/url] (2-2-2011) schreef: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

MAASTRICHT - Vanaf de zomer wil een nieuwe maatschappij op werkdagen driemaal daags gaan vliegen van Maastricht Aachen Airport (MAA) naar Schiphol, en tweemaal daags naar München en Londen. Met een enkeltje van 30 euro is de passagier van nieuwkomer Wings of Maastricht dan in 40 minuten op Schiphol. Met de trein duurt dat 2,5 uur. Een woordvoerder van MAA zei woensdag dat gesprekken met investeerders voorspoedig verlopen en begin maart rond moeten zijn. Voor het eerste jaar is 4,5 miljoen euro nodig. Door vliegtuigen te leasen in plaats van de kopen kan Wings of Maastricht jaarlijks 150.000 passagiers goedkoop vervoeren. Het eerste jaar verwacht de maatschappij op basis van een haalbaarheidsonderzoek iets minder dan 100.000 passagier. Vanaf het derde jaar denkt het bedrijf aan een bezetting van 130.000 stoelen. (ANP)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Sophie » wo 02 feb 2011, 17:28

Vliegverbindingen van 200 kilometer zie je wel vaker.
(A'dam-Düsseldorf, Franfurt-Stuttgart, Stuttgart-Zürich)
Maar ik zie er eerlijk gezegd geen brood in...
(Even een vraag: Bestaan eigenlijk vluchten Schiphol-Zaventem?)
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door waldo79 » wo 02 feb 2011, 17:32

Kansloos, lijkt me.

Er gaan een dikke 30 treinen per dag van Maastricht naar Schiphol (waarvan 4 rechtstreeks en de rest met overstap in Utrecht).
Een enkeltje vol tarief 2e klas kost net geen 23 euro.

Is trouwens Maastricht niet meer georiënteerd op Zaventem en Düsseldorf?

@Timmetje: KLM Cityhopper vliegt het kippeneindje Schiphol-Zaventem.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Ds79m » wo 02 feb 2011, 17:40

Ik vraag me af of het echt succesvol gaat zijn. Maar het zou kunnen dat reizigers uit Limburg als onderdeel van een langere vlucht eerst deze vlucht naar Schiphol nemen. Dan heb je vanaf het vertrek in Maastricht geen omkijken meer naar bagage en voorkom je dat je bepakt en bezakt met de trein moet.
Timmetje schreef:(Even een vraag: Bestaan eigenlijk vluchten Schiphol-Zaventem?)
Ja, die zijn er wel. KLM vliegt bijv. van Zaventem naar Schiphol en door naar Beijing. Maar dan kun je eventueel dus in Amsterdam het vliegtuig verlaten.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Giuseppe » wo 02 feb 2011, 18:26

Toen Air Exel nog een zelfstandig bedrijf was waren de vluchten best in trek bij de reizigers. Als je 's ochtends een afspraak in Amsterdam had kon je op tijd zijn zonder midden in de nacht te hoeven vertrekken. Na de overname door KLM is dat echter steeds minder geworden, totdat KLM Exel helemaal is opgeheven.

Overigens is 30 euro echt wel concurrerend met de trein en dus zie ik dit wel succesvol worden voor die prijs.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Willem » wo 02 feb 2011, 18:29

Heb wel eens een vlucht van Schiphol naar Zaventem gemaakt. Dat was onderweg naar Malta, waarbij het vliegtuig nog een stop in Brussel maakte. Vanuit de logica van de vliegtuigmaatschappij en de gezamenlijke Nederlands-Belgische reizigers was dat te begrijpen.
Maar voor een "losse" vlucht lijkt me dat niet handig. Nog voor je goed en wel in de lucht zit moet je alweer gaan landen. Het vliegtuig blijft ook vrij laag vliegen.

Het is amper voor te stellen dat je tijdwinst kan boeken door van Maastricht naar Amsterdam te vliegen. Je moet eerst van je woning naar het vliegveld MAA, vervolgens inchecken (half uur van tevoren?) en dan uiteraard de vlucht zelf. Vervolgens sta je op Schiphol, moet je het halve vliegveld overlopen naar het treinstation (of taxistandplaats etc.) en dan naar de plek van bestemming in Amsterdam. Als je dat allemaal bij elkaar opteld is het echt niet sneller dan dat je het hele stuk met de auto of trein gaat.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Rein » wo 02 feb 2011, 18:51

Het zou op zich best kunnen werken voor situaties dat mensen op Schiphol overstappen van/naar een andere vlucht, bijvoorbeeld naar China ofzo. Je bent al ingecheckt en alles en een uurtje overstaptijd zal dan meestal wel genoeg moeten zijn. Maar of dat genoeg passagiers oplevert?

Mijn ervaring is dat op veel vluchten binnen Europa veel zakenlieden zitten die vaak op 1 dag op en neer gaan. Een overstapvlucht is dan over het algemeen niet wenselijk, omdat je dan al met al veel tijd verliest. Vanuit Schiphol bereik je zowel Parijs als Londen en Frankfurt in ongeveer een klein uur vliegen. Zou je halverwege moeten overstappen, dan zal het je al gauw 3 uur kosten schat ik zo in.

Ik heb begrepen dat de rechtstreekse vlucht van Keulen naar Frankfurt pas vrij recent is opgeheven en vervangen door een ICE. Blijkbaar was die verbinding, tot aan de komst van een snelle ICE, wel rendabel. En dat terwijl dat ook geen grote afstand is.

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Wally » wo 02 feb 2011, 18:56

Willem schreef: Vervolgens sta je op Schiphol, moet je het halve vliegveld overlopen naar het treinstation (of taxistandplaats etc.) en dan naar de plek van bestemming in Amsterdam.
De loopafstand vanaf aankomsthal naar de trein valt toch wel mee?

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Rein » wo 02 feb 2011, 18:59

Zonder ruimbagage sta je over het algemeen binnen 10 minuten na uitstappen 'buiten', dus dat valt best mee,

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Palance » wo 02 feb 2011, 19:07

Ds79m schreef:Ik vraag me af of het echt succesvol gaat zijn. Maar het zou kunnen dat reizigers uit Limburg als onderdeel van een langere vlucht eerst deze vlucht naar Schiphol nemen.
Inderdaad, dat zou er best achter kunnen zitten. Toen de KLM jaren terug de verbinding MAA-AMS schrapte, was er veel protest van met name zakenlieden uit die regio die sommige vroege vluchten vanaf Schiphol niet meer konden halen. Een verbinding als deze zal eerder gebruikt worden als aan- en afvoerroute via Schiphol dan door dagjesmensen.
Rein schreef:Zonder ruimbagage sta je over het algemeen binnen 10 minuten na uitstappen 'buiten', dus dat valt best mee,
Op Schiphol? Dat valt vies tegen, hangt af van welke gate en ook of je uit een Schengenland komt of niet. Ik heb zelf die ervaring van en naar Kroatië en dan ben je niet zo snel.
En op een klein vliegveld als Zagreb al helemaal niet, want iemand zonder ruimbagage is verdacht: Ik was jaren geleden de eerste die langs de douane ging met alleen handbagage, en zowat de laatste die wegging nadat mijn tas geheel overhoop was gehaald :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Seat Ibiza » wo 02 feb 2011, 19:42

Palance schreef:
Ds79m schreef:Ik vraag me af of het echt succesvol gaat zijn. Maar het zou kunnen dat reizigers uit Limburg als onderdeel van een langere vlucht eerst deze vlucht naar Schiphol nemen.
Inderdaad, dat zou er best achter kunnen zitten. Toen de KLM jaren terug de verbinding MAA-AMS schrapte, was er veel protest van met name zakenlieden uit die regio die sommige vroege vluchten vanaf Schiphol niet meer konden halen. Een verbinding als deze zal eerder gebruikt worden als aan- en afvoerroute via Schiphol dan door dagjesmensen.
Toen KLM Exel nog vloog van Maastricht naar Amsterdam, was dat ook de belangrijkste doelgroep (de overstappers). Als de nieuwe maatschappij dit ook wil bereiken, dan is een codesharing-overeenkomst met de KLM-Air France-groep een absolute noodzaak. Je hebt er namelijk pas echt voordeel van in, in combinatie met een aansluitende vlucht.

Ik weet alleen niet of het ook mogelijk zou zijn om in elk geval je bagage "door te labelen", als er geen codesharing is.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Peter » wo 02 feb 2011, 19:45

Palance schreef:...iemand zonder ruimbagage is verdacht: Ik was jaren geleden de eerste die langs de douane ging met alleen handbagage, en zowat de laatste die wegging nadat mijn tas geheel overhoop was gehaald :)
Wellicht leek je toen nog op een maffiabaas (zie topic ID) en bestond je handbagage uit een vioolkist ? 8-)

Er is ook meerdere jaren een vlucht Eelde-Amsterdam geweest. Die was op zich rendabel met inderdaad voor 95% overstappers op aansluitende vluchten. De vlucht is in feite eruit gedrukt door Schiphol doordat men de slots (in de ochtend en vroege avond) liever aan grotere vliegtuigen gaf. Wellicht is er nu (door nieuwe banen) meer ruimte. De OV verbinding Groningen-Schiphol is beter dan Maastricht-Schiphol, waarbij Maastricht meer achterland heeft (Liège, Aachen, Köln) dat ook baat heeft van de vele Schiphol connecties. 3 dagen in de week is alleen wat weinig. Voor zakelijk verkeer is 5 werkdagen toch wel een minimum.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Seat Ibiza » wo 02 feb 2011, 20:12

Peter schreef:3 dagen in de week is alleen wat weinig. Voor zakelijk verkeer is 5 werkdagen toch wel een minimum.
Beter lezen ;)
Er wordt "op werkdagen driemaal daags" gevlogen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Vinny » wo 02 feb 2011, 20:19

Is trouwens Maastricht niet meer georiënteerd op Zaventem en Düsseldorf?
Düsseldorf is niet zo goed bereikbaar vanuit Maastricht (althans per openbaar vervoer). Het probleem van Maastricht is dat het een beetje tussen servet en tafellaken in ligt. Overigens zou een verbinding in de late avond en in de vroege ochtend wellicht een nuttige aanvulling kunnen zijn op de trein Schiphol-Maastricht die ook maar twee keer per dag rijdt (anders overstap in Utrecht of Eindhoven)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Ds79m » wo 02 feb 2011, 20:23

30 euro vind ik trouwens een zeer redelijke prijs. Ik heb weleens gekeken voor een vlucht van Zaventem naar Schiphol (dat vond ik wel een leuke stunt bij een bezoek aan iemand), maar dan kom je op veel hogere prijzen, tenzij je met EasyJet via Geneve vliegt. Maar goed, dat is ook weer zowat.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door captain007 » wo 02 feb 2011, 20:51

Rein schreef:Zonder ruimbagage sta je over het algemeen binnen 10 minuten na uitstappen 'buiten', dus dat valt best mee,
Het is naar mijn mening een grote ellende. Ben vorig jaar naar München gevlogen en toen ik terugkwam moesten we vanaf de verste pier voor schengelanden (zuidelijkste pier vlak langs de kaagbaan) lopen naar de bussen. Dat is zeker nog 15 a 20 minuten lopen en dan moet je nog stevig doorlopen ook.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Peter » wo 02 feb 2011, 21:08

Met een lijnvlucht vanuit een Schengenland sta ik (zonder bagage) meestal in 10 minuten (vanaf einde slurf) in de hal, inderdaad even afhankelijk van de loopafstand. Als er douane aan te pas komt dan weet je het niet. Soms kan je zo doorlopen en soms staan er enorme rijen en doe je er 20-25 minuten over. Bij vertrek kunnen business-class reizigers vaak "voordringen" bij de douane. Bij aankomst vaak niet (op Schiphol althans).

Als je op bagage moet wachten maakt het allemaal weinig uit bij aankomst. Dan ben je zo 30 minuten kwijt voordat je in de aankomsthal bent.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Seat Ibiza » wo 02 feb 2011, 21:46

Vinny schreef:
Is trouwens Maastricht niet meer georiënteerd op Zaventem en Düsseldorf?
Düsseldorf is niet zo goed bereikbaar vanuit Maastricht (althans per openbaar vervoer).
Met OV (trein of combi bus/trein) doe je daar inderdaad 2.5 uur over. Maar als mensen vanuit Zuid-Limburg naar de luchthaven Düsseldorf, Keulen, Charleroi of Brussel willen, dan rijdt men zelf met de auto, laat zich door iemand brengen met een auto, of neemt een taxi (die al voor prijzen vanaf €75,- te vinden zijn). Zo ben je er in een uurtje en dat is voor zeer veel mensen hier reden om te kiezen voor een van deze luchthavens ipv Schiphol.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door jeroent » do 03 feb 2011, 11:22

^^ In combinatie nog met de duidelijk lagere parkeertarieven in Düsseldorf en zelfs op Zaventem. Ondanks de vliegtaks staan de parkeerplaatsen in DUS en BRU vol met gele nummerplaten.
Ik vlieg veel voor mijn werk en vertrek bijna altijd vanaf Brussel of Düsseldorf. De keren dat ik van Schiphol ben gevlogen zijn op 1 hand te tellen, hooguit als er geen directe vlucht is. Naar Düsseldorf kom ik filevrij en snel met de auto en parkeer er veel goedkoper. Brussel is alleen een drama in de ochtend- of avondspits (E314/E40). Een andere belangrijke reden is ook de drukte en chaos van Schiphol, terwijl Brussel en Düsseldorf veel rustiger en efficienter zijn in de afhandeling. Op Schiphol moet je ALTIJD ver lopen, staan er altijd toeristen in de weg en duurt alles langer. De laatste keer op Schiphol stond ik nota bene na de bagageband nog in de rij om door de groene uitgang te komen (!), dat is me op andere luchthavens nog nooit gebeurd.

Die vlucht van Maastricht-Aachen is kansrijk als ze inderdaad codeshares gaan doen met Air France-KLM en Delta en ook zorgen dat er goede aansluitingen zijn met long-hauls. Op MAA is het beter en goedkoper parkeren en er is een snellere afhandeling, dus dat is wel interessant.

MAA is toch al goed bezig nu ze ook al Ryanair en Germanwings (Berlijn en misschien later nog wel meer) hebben.

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Giuseppe » do 03 feb 2011, 13:39

En Brussel is ook nog aantrekkelijk omdat de lijnvluchten van Brussels Airlines vaak vrij goedkoop zijn. Düsseldorf is volgens mij wel vooral in trek voor vakantievluchten, tenminste die keren dat ik er was had ik toch dat idee.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat men zich op overstappers gaan richten, vandaag een verhaal in de Limburger dat er met een vliegtuig voor 30 personen gevlogen moet gaan worden. En ik denk dat met zo'n klein vliegtuig de zakenreizigers richting Amsterdam (Je moet 's ochtends heel vroeg eens kijken hoe vol de 1e klasse zit) de eerste doelgroep zal zijn.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Vinny » do 03 feb 2011, 14:26

Merk op dat Schiphol meer passagiers per jaar heeft dan Dusseldorf en Brussel samen, en dat Schiphol harder gegroeid is (sterker nog: Brussel Airport is de klap van 2001 - het jaar van de aanslagen in de VS en het failissement van Sabena nooit te boven gekomen).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Palance » do 03 feb 2011, 18:01

Seat Ibiza schreef:Ik weet alleen niet of het ook mogelijk zou zijn om in elk geval je bagage "door te labelen", als er geen codesharing is.
Ik heb daar praktisch geen ervaring mee (alleen met overstappen bij dezelfde maatschappij), maar het moet volgens mij wel kunnen mits je je hele reis in 1 boeking zet. Dat wordt onmogelijk bij prijsvechters die alleen hun eigen vluchten aanbieden via internet, je kunt daar geen combi maken met een andere vlucht, volgens mij zelfs niet met de eigen maatschappij.

Ik heb slechts 1 keer over moeten stappen op een andere maatschappij: Een vlucht Amsterdam-München-Sarajevo en Sarajevo-Wenen-Amsterdam ging met in totaal 4 maatschappijen (Eurowings, Lufthansa, Austrian en eentje is me ontschoten), maar doorlabelen kon gewoon. Alle maatschappijen behoorden tot de Star Alliance, dus dat zal daar ok wel mee te maken hebben gehad. Ik meen dat op 1 stukje geen codesharing bestond, maar zeker weten doe ik dat niet meer.

In ieder geval ging op die reis het doorlabelen van de bagage perfect.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Seat Ibiza » do 03 feb 2011, 18:34

^^
Ik vermoed inderdaad dat het zo zit.
Palance schreef:Dat wordt onmogelijk bij prijsvechters die alleen hun eigen vluchten aanbieden via internet, je kunt daar geen combi maken met een andere vlucht, volgens mij zelfs niet met de eigen maatschappij.
Dat ligt er weer aan welke prijsvechter. Bij Ryanair en easyJet kan het niet, bij Air Berlin en Germanwings wel.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Vinny » do 03 feb 2011, 20:15

Maar dat zijn wellicht minder low low-budget airlines dan Ryanair.

Maar wat dat betreft heb ik het gehad met low-budget airlines. De laaste vlucht met easy-jet is me allerminst bevallen. Dan vlieg ik liever met de KLM: dan krijg je een hapje en een drankje, je hoeft op Schiphol niet kilometers te lopen in een kale vertrekterminal en (maar dat geldt voor Zürich) je komt uit waar je wezen moet in plaats van 100 kilometer verderop... 8-)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Seat Ibiza » vr 04 feb 2011, 9:58

Vinny schreef:Maar dat zijn wellicht minder low low-budget airlines dan Ryanair.
Ook bij Germanwings moet je betalen voor ingecheckte bagage, krijg je geen drankje, etc. Kortom: volledig vergelijkbare maatschappijen. Het grote verschil is dat je bij Germanwings een ticket kunt boeken Maastricht - Stockholm, waarbij je in Berlijn overstapt. Ryanair biedt slechts de mogelijkheid "point-to-point" te boeken.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Attietattie » vr 04 feb 2011, 10:29

jeroent schreef:Op Schiphol moet je ALTIJD ver lopen.
Schiphol staat bekend om de relatief zeer korte loopafstanden. Maximaal 40-45 minuten herinner ik me. Dat is dus van verste gate tot verste gate. <-- dat is een rare zin...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door jeroent » vr 04 feb 2011, 20:45

Ja vergeleken met Heathrow of JFK misschien, maar die verwerken ook duidelijk meer passagiers dan Schiphol. Vergeleken met wat kleinere luchthavens als Brussel of Düsseldorf moet je WEL ver lopen op schiphol.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door waldo79 » vr 04 feb 2011, 22:41

^^op de OV fora zit men zich alweer op te winden om mogelijke concurrentie voor de trein. Hoe een kortzichtigheid :shutup:

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Seat Ibiza » za 05 feb 2011, 11:43

^^
Een toestel met 33 zitplaatsen dat 3x per dag gaat vliegen. Ik denk dat het ze bij de NS dun door de broek loopt. 8-)
Laatst gewijzigd door Seat Ibiza op za 05 feb 2011, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

Bericht door Palance » za 05 feb 2011, 12:07

Als ze de trein dan maar schoonmaken, anders gaan reizigers alsnog met het vliegtuig :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie