Tolheffing en de Europese havens

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door Coen Tunnel » wo 02 apr 2014, 23:06

Vinny schreef:Die huilie-huilie discussie over IJzeren Rijn: kunnen de heren die niet beter voortzetten in het daarvoor bestemde topic?
Of je wijst mij en de andere betreffende forummers er op via PB, of je splitst het af, maar ga als moderator niet forummers en public aanvallen en betichten van een "huilie-huilie-discussie"!

En dat zit dan in de werkgroep voor het voortbestaan van het forum... :roll:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door Vinny » wo 02 apr 2014, 23:11

Goed. Er is weer iemand opgewonden. Bewijst dat het een huilie-huilie discussie is. Weltrusten. :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door Coen Tunnel » do 03 apr 2014, 8:19

^^ Zelfs al vind je dat, dan hou je dat toch voor je? Spreek iemand er dan per PB op aan, of neem een andere actie. Daarvoor ben je toch moderator?

En zelfs al heb je dat publiekelijk gezegd, dan ga je dat toch niet een tweede keer herhalen? Dat is gewoon provoceren.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door captain007 » do 03 apr 2014, 9:09

Het IJzeren Rijn topic kan je hier vinden. Daar graag deze discussie voortzetten zodat het hier weer over tolheffing en gevolgen voor de Europese havens kan gaan.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door waldo79 » do 03 apr 2014, 9:09

Laten we teruggaan naar de tolheffing en de Europese havens :handshake:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door Rene » do 03 apr 2014, 11:51

Coen Tunnel schreef:
Vinny schreef:Die huilie-huilie discussie over IJzeren Rijn: kunnen de heren die niet beter voortzetten in het daarvoor bestemde topic?
Of je wijst mij en de andere betreffende forummers er op via PB, of je splitst het af, maar ga als moderator niet forummers en public aanvallen en betichten van een "huilie-huilie-discussie"!

En dat zit dan in de werkgroep voor het voortbestaan van het forum... :roll:
Volgens mij was er een verzoek om een irritante offtopic discussie die we al vaker hebben zien langskomen in het topic te voeren waar die discussie al eens is gevoerd. Waarom zou een moderator bij dat verzoek ook niet zijn mening mogen geven over het feit dat een dergelijke discussie een bepaalde tendens vertoont ? De typering geldt mijns inziens vooral het onderwerp van de discussie, en geen publieke persoonlijke aanval op degene die de discussie voeren. Mijn eerste indruk is niet dat in deze aansporing Vinny een persoonlijke aanval heeft gedaan. Mocht je toch de noodzaak voelen om erover door te discussiëren, stuur me dan een PB. :idea:

Ik wil net als vorengaande forummers graag verzoeken om vanaf hier weer ontopic te gaan.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door petervdveen » do 03 apr 2014, 15:17

Volgens mij is de ijzeren rijn direct verbonden met de bereikbaarheid van europesche havens. Lijkt me sterk om voor 1 gespreksonderwerp 5 verschillende topics te gebruiken. Lijkt mij redelijk lastig discussiëren. :-)

Ik las gisteren trouwens dat een aantal steden in het ijsselland bredere sluizen wil in de afsluitdijk, zodat er grotere zeeschepen kunnen komen en de scheepswerven grotere schepen kunnen bouwen.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door Rene » do 03 apr 2014, 15:23

petervdveen schreef:Ik las gisteren trouwens dat een aantal steden in het ijsselland bredere sluizen wil in de afsluitdijk, zodat er grotere zeeschepen kunnen komen en de scheepswerven grotere schepen kunnen bouwen.
Was dat niet eergisteren ? ;)

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door petervdveen » do 03 apr 2014, 17:17

Dat zou zomaar kunnen! :-P
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Tolheffing en de Europese havens

Bericht door Wimpie25 » do 03 apr 2014, 18:49

Coen Tunnel schreef:
nederland24 schreef:^^En wat wil België dan gaan doen? Het is ons grondgebied, dus ik vind ook dat we zelf mogen besluiten wat we ermee mogen doen. Van mij mogen ze de Westerschelde ook wel inpolderen. :mrgreen:
Een Westerscheldedam van Kruiningen naar Perkpolder lijkt me voldoende. De haven van Terneuzen moet immers wel bereikbaar blijven. :lol:
Volgens mij heeft die er een paar eeuwen geleden al geleden en geleid tot het tenietgaan van de Vlaamse Gouden Eeuw. Er wordt nu nog altijd over gesproken, je begrijpt wel waarom we zo op vrije doorgang staan.

Maar goed, als we het glas als halfvol zijnde nemen, dan mogen we op de Beneluxschaal best trots zijn op de havens die we hebben. Nederland heeft met de havens van Amsterdam en Rotterdam enkele wereldhavens op haar grondgebied liggen, Vlaanderen heeft met haar havens van Antwerpen en Zeebrugge ook havengebieden van wereldkaliber in de winkel. Die vier bij elkaar zijn al genoeg voor een groot deel van 's werelds overzet.

Plaats reactie