Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Chris » ma 01 mei 2017, 14:47


Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Hajo » ma 01 mei 2017, 16:06

Je kunt ook zo met Ethihad vliegen voor een habbekrats. Dat werkt met frequent flyer punten. Nu heb je er natuurlijk er heel veel voor nodig, 150.000 meen ik vanaf Dallas naar Dubai. Je betaalt dan maar 100 usd of zo.

Als ik het goed begrepen heb, was er een jaar of drie geleden sprake van een bug op de site van Alaskan Airlines. Daar werd bij een reservering gevraagd het aantal frequent flyer punten dat je hebt in te vullen om voor een gratis upgrade in aanmerking te komen. Daar kon je dus bijvoorbeeld een miljoen punten invoeren en dankzij die bug kwam dat in het systeem van Alaskan Airlines en bij Star Alliance geloof ik te staan.

Die bug is inmiddels gerepareerd, maar omdat men niet kon zeggen wie er nu daadwerkelijk een hoop punten bij elkaar heeft gevlogen en wie niet, heeft ook de persoon die van de bug gebruik heeft maakt er plezier van. Als je blijft vliegen, komen er natuurlijk nog steeds punten bij die je ook weer kunt gebruiken. 8-)

Toen ik op de hoogte werd gesteld van die bug, wilde ik er ook gebruik van maken. Bleek dat Alaskan Airlines die bug net gedicht had... Dat was flink balen. :(

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » ma 01 mei 2017, 16:46

^^ Heeft je dan toch mooi weerhouden van iets dat verdacht veel op oplichting lijkt.

Dat soort bizarre gevallen daargelaten: ook first class-tickets gaan op enig moment wel in de aanbieding. Vaak niet direct via de website (of vindbaar met hulp van een website als ticketspy.nl), maar bijvoorbeeld via bevriende reisorganisaties. Als je dan een X-weeks volledig verzorgde reis naar Australië boekt, komt dat first class ticket ineens voor een veel zachter prijsje beschikbaar. Uiteraard nog steeds ruim meer dan economy, maar het wordt allemaal wat overzichtelijker zeg maar. En mits je bereid bent te vliegen op tijdstippen dat de reguliere doelgroep die first class-tickets toch niet zou afnemen.

Overigens zijn dat dan ook bij uitstek de tickets die een frequent flyer met een goede hoeveelheid punten dan zou kunnen boeken zonder daar de hoofdprijs qua punten voor in te moeten leveren. Waarna je uiteraard wel kunt opscheppen door de reguliere (maximum-)prijs van het ticket te noemen. ;)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Hajo » ma 01 mei 2017, 18:48

Pino schreef:^^ Heeft je dan toch mooi weerhouden van iets dat verdacht veel op oplichting lijkt.
Strikt juridisch gezien lijkt het mij geen oplichting. Ik maak gebruik van een fout van de aanbieder in mijn voordeel. Misschien te vergelijken met een winkel die een splinternieuwe televisie aanbiedt voor € 69,90. Als ik die voor dat bedrag koop en dat vervolgens ook betaal, kan de winkelier niet ineens zeggen: "Oeps, foutje. De prijs bedraagt € 699,00", en vervolgens eisen dat ik het verschil alsnog bij betaal. Moreel gezien misschien niet netjes, maar ik ben best bereid de zaak te schikken. Of haal ik hier dingen door elkaar?

Anyway, wat jij aanhaalt is zeker waar. Als je de weg kent en weet hoe prijzen voor vliegtickets tot stand komen, kun je na wat speurwerk inderdaad voor verhoudingsgewijs weinig toch luxe vliegen. Er zijn mensen die daar een sport van gemaakt hebben. ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » ma 01 mei 2017, 19:07

Hajo schreef:
Pino schreef:^^ Heeft je dan toch mooi weerhouden van iets dat verdacht veel op oplichting lijkt.
Strikt juridisch gezien lijkt het mij geen oplichting. Ik maak gebruik van een fout van de aanbieder in mijn voordeel. Misschien te vergelijken met een winkel die een splinternieuwe televisie aanbiedt voor € 69,90. Als ik die voor dat bedrag koop en dat vervolgens ook betaal, kan de winkelier niet ineens zeggen: "Oeps, foutje. De prijs bedraagt € 699,00", en vervolgens eisen dat ik het verschil alsnog bij betaal. Moreel gezien misschien niet netjes, maar ik ben best bereid de zaak te schikken. Of haal ik hier dingen door elkaar?
Als het overduidelijk is dat het een fout is, mag de aanbieder zich daarop beroepen en de koop ongedaan maken. Bij die nieuwe tv kun je zelf ook wel bedenken dat € 69,90 geen realistische prijs is. Zo gebeurt het ook met 'error fares' bij vliegtickets, vaak worden die tickets alsnog gestorneerd.
Anyway, wat jij aanhaalt is zeker waar. Als je de weg kent en weet hoe prijzen voor vliegtickets tot stand komen, kun je na wat speurwerk inderdaad voor verhoudingsgewijs weinig toch luxe vliegen. Er zijn mensen die daar een sport van gemaakt hebben. ;)
Voor mij hoeft het niet per se luxe, maar als het goedkoop kan is het mooi meegenomen. Een tip voor KLM-tickets is om te zoeken voor 'vluchten' vanaf Antwerpen; in dat geval reis je met de Thalys eerst naar Schiphol en vanaf daar vlieg je verder. Dikwijls is dat, ondanks dat een stukje Thalys (inclusief gereserveerde zitplaats) er bij inbegrepen is, goedkoper dan vanaf Schiphol vliegen omdat KLM hiermee wil concurreren met andere maatschappijen die vanaf Brussel vliegen.

Vorig jaar heb ik iets van twee weken vooraf op die manier nog voor € 516 p.p. een retourticket Antwerpen-Calgary (overstappen in Amsterdam en Seattle) gekocht. Geen geld als je bedenkt dat ik zo kort vooraf heb geboekt. Voor het retourticket Amsterdam-Calgary met overstappen in Seattle, dus zonder Thalys, zou ik € 674 p.p. kwijt zijn geweest. Dat is dus een flinke besparing, voor ons tweeën samen toch dik € 300! En voor € 60 stond mijn auto een week lang in de overdekte parkeergarage van Antwerpen-Centraal; op Schiphol had het ongeveer evenveel gekost maar zou hij op P3 hebben gestaan. 't Is alleen een half uur tot drie kwartier verder rijden vanaf Zwolle, en je hebt natuurlijk nog de extra reistijd met de Thalys; je kunt dat deel helaas niet laten vervallen want als je dat wel doet is je hele vliegticket niet meer geldig. Maar goed, voor € 300 besparing hadden we dat wel over.

We hadden op de heenweg nog een overstap van dik zes uur in Seattle, toen zijn we maar even met de lightrail en monorail naar de Space Needle gegaan. 8-)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » ma 01 mei 2017, 21:09

Coen Tunnel schreef:
Strikt juridisch gezien lijkt het mij geen oplichting. Ik maak gebruik van een fout van de aanbieder in mijn voordeel. Misschien te vergelijken met een winkel die een splinternieuwe televisie aanbiedt voor € 69,90. Als ik die voor dat bedrag koop en dat vervolgens ook betaal, kan de winkelier niet ineens zeggen: "Oeps, foutje. De prijs bedraagt € 699,00", en vervolgens eisen dat ik het verschil alsnog bij betaal. Moreel gezien misschien niet netjes, maar ik ben best bereid de zaak te schikken. Of haal ik hier dingen door elkaar?
Als het overduidelijk is dat het een fout is, mag de aanbieder zich daarop beroepen en de koop ongedaan maken. Bij die nieuwe tv kun je zelf ook wel bedenken dat € 69,90 geen realistische prijs is. Zo gebeurt het ook met 'error fares' bij vliegtickets, vaak worden die tickets alsnog gestorneerd.
Voor die laatste soort gevallen is er ook rechtspraak die de zich vergissende aanbieder de mogelijkheid geeft om weg te lopen, ook al hebben duizenden mensen in de tussentijd al geroepen op het aanbod in te gaan.

Maar goed, in die gevallen hebben de betrokken consumenten niet meer op hun geweten dan 'ja!' roepen op een aanbod waarvan ze kunnen weten dat het niet realistisch is. Dat laat zich civiel afhandelen. Als ik het Alaskan-geval goed begrijp, is aan de profiterende consumenten op enig moment gevraagd hoeveel punten ze hadden. Als je dan bewust verkeerde informatie geeft in de wetenschap dat die valse informatie zal gelden als je daadwerkelijke tegoed, kwalificeert dat volgens mij in alles als oplichting als omschreven in art. 326 Sr. Het cruciale verschil zit hem in het handelen van de consument: ja zeggen in het ene geval, en pretenderen dat je twintig miljoen punten hebt in het andere geval.

Het bug-verhaal ken ik niet, maar ik weet wel dat het frequent flyer-programma van Alaskan wel een reputatie had voor heel goede deals. Je kon bij andere maatschappijen tickets kopen voor relatief weinig Alaskan miles. Die situatie was vermoedelijk ontstaan omdat andere maatschappijen de Alaskan-klant graag zagen komen (bovengemiddeld vaak werkzaam in de olie- en gas-sector, dus vaak reizend; Alaskan is geen onderdeel van een alliantie, dus geen loyaliteit aan partner-maatschappijen). Op het internet vond je zo her en der wel wat verhalen van handige jongens die één keer hun business trip naar China of Japan via Anchorage hadden gerouteerd en daarmee zoveel mijlen hadden verdiend dat ze meteen konden cashen met een mooi Emirates-ticket. Tot daar alles nog prima, maar op gegeven moment kwamen de verhalen los over mensen die nog nooit een Alaskan-vliegtuig van dichtbij hadden gezien en zich aanmeldden bij het frequent flyer-programma met geen enkel ander doel dan mijlen te kopen en die vervolgens in te zetten voor een first class-ticket bij een andere maatschappij. Toen viel alle ratio achter de aanbieding natuurlijk al heel snel weg en heeft men deze loopholes dus ook gedicht. Soms gebruikte men daarvoor zelf paardenmiddelen als het overnight intrekken van de een of andere aanbieding. Maar goed, dat was allemaal keurig civiel en iets anders dan profiteren van een bug.
Laatst gewijzigd door Pino op di 02 mei 2017, 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door duikgek89 » ma 01 mei 2017, 21:21

Coen Tunnel schreef: en je hebt natuurlijk nog de extra reistijd met de Thalys; je kunt dat deel helaas niet laten vervallen want als je dat wel doet is je hele vliegticket niet meer geldig. Maar goed, voor € 300 besparing hadden we dat wel over.
Je had ook met de trein naar Antwerpen kunnen reizen, dan had je er op de terugweg volgens mij wel in Amsterdam vandoor kunnen gaan? Of stuurt men op Schiphol je bagage ook automatisch door naar de Thalys?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » ma 01 mei 2017, 21:36

^^ Nee, doen ze niet. Maar met de deal voor het parkeren klinkt het niet heel slecht.

Waar je met de Thalys dus je laatste leg kunt skippen, geldt dat voor Duitse deals vanaf bijvoorbeeld Düsseldorf niet. Althans niet als je ruimbagage hebt, want die wordt automatisch doorgestuurd. Niet instappen voor je laatste vlucht naar Düsseldorf heeft ook geen zin, want dan mag je je koffer op Schiphol ophalen tegen bijbetaling van het verschil met het reguliere retourticket vanaf Schiphol. Heb je alleen handbagage, dan heb je dat probleem natuurlijk niet (en zo gebeurde het dat wij met twee enorme stoffige rugzakken, waar we een redelijke hoeveelheid vloeistoffen maar van hadden weggegooid, afgepeigerd na een drie-weekse overland trip een business class-cabine instapten om maar niet het rondje Amsterdam-Düsseldorf-Amsterdam te hoeven maken).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » ma 01 mei 2017, 21:41

duikgek89 schreef:Je had ook met de trein naar Antwerpen kunnen reizen, dan had je er op de terugweg volgens mij wel in Amsterdam vandoor kunnen gaan? Of stuurt men op Schiphol je bagage ook automatisch door naar de Thalys?
Met de trein van Zwolle naar Antwerpen reizen en weer terug van Schiphol naar Zwolle is ook niet goedkoop, en bovendien hadden we nooit tijdig in Antwerpen kunnen zijn, daar we om 08:30 vanaf Antwerpen de Thalys moesten hebben. Dat red je simpelweg niet. Dan rij ik liever naar Antwerpen en parkeer ik daar de auto. In Antwerpen moesten we bovendien nog langs het internationale loket om daar de Thalys-kaartjes af te halen. Formeel kun je zonder een afgestempeld Thalys-kaartje niet inchecken, al heb ik op Schiphol bij zo'n incheckzuiltje mijn boarding pass gehaald en de koffers ook zelf ingecheckt, dus niemand heeft er om gevraagd of naar gekeken. Wat wel zou kunnen is dat als het Thalys-kaartje niet wordt aangemaakt, het niet mogelijk zal zijn om in te checken voor de daadwerkelijke vluchten.

De bagage wordt niet doorgestuurd, die check je op Schiphol pas in en op de terugweg haal je die op Schiphol ook weer af.
Pino schreef:Maar met de deal voor het parkeren klinkt het niet heel slecht.
Voor de parkeergarage onder Antwerpen-Centraal geldt een speciaal tarief voor treinreizigers. Ook met de Thalys als deel van een vliegticket heb je daar recht op. Je moet alleen even langs het (internationale) loket om je parkeerkaartje te laten valideren en dan betaal je het speciale tarief. Ideaal. Voor mij is het naar Antwerpen maar drie kwartier langer rijden dan naar Schiphol, en volgens de loketbediende waren er zeer veel Nederlanders die zo reisden, vooral vanuit Rotterdam en zuidelijker. Maar met meer dan € 150 verschil per retourticket kon het vanaf Zwolle ook prima uit.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Peter » di 02 mei 2017, 5:39

De foto's zijn van "Residence" denk ik. First is een nog ruimer uitgevoerde versie dan Business gewoonlijk, maar geen kabine. Voor vluchten langer dan 8 uur of nachtvluchten is het wel heel fijn als je in "full recline" kan liggen. Ik kan niet langer dan 30 minuten "zitttend" slapen in een stoel die niet plat kan. Niet alle vliegtuigen hebben de Full-Recline in business, ook niet lange afstanden. Ik vlieg liefst Emirates of Lufthansa vanuit India, die dat wel hebben (voor Emirates alleen op Dubai-Adam).

Om een onduidelijke reden is Emirates business van Bangalore naar Amsterdam en terug standaard 1000 Euro duurder dan de route andersom, waardoor ik meestal Lufthansa kies. Wie 4 keer in het jaar vliegt op dezelfde route, kan de kaartjes ook andersom kopen, zeker bij flexibele reistijden van business. Soms blokkeert de airline site dat of staat er in de voorwaarden dat je niet in het land van bestemming mag wonen bij een returnticket, maar via externe boekingsites lukt het meestal wel.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Hajo » do 16 aug 2018, 23:42

Singapore Airlines start op 11 oktober de lijndienst tussen Singapore en Newark Liberty International Airport bij New York. Dit is de langste rechtstreekse vlucht ter wereld. De vluchten zullen worden uitgevoerd met de Airbus A350-900ULR (Ultra Long Range), waarvan de maatschappij er zeven in bestelling heeft.

De stoelen krijgen een configuratie met 67 stoelen in Business Class en 94 stoelen in Premium Economy. De reguliere Economy Class ontbreekt.

Bron: Luchtvaartnieuws.nl

De vluchtduur bedraagt circa 18 uur en 45 minuten, aldus Singapore Airlines. Negentien uur dus zeg maar. Hoe breng je die tijd in hemelsnaam door? Eten (meerdere maaltijden neem ik aan), enkele films kijken, slapen. En dan heb je nog tijd over... :|

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door verfmeer95 » vr 17 aug 2018, 0:25

Het is beter dan 10 uur vliegen, twee uur op een luchthaven dolen en dan weer 10 uur vliegen, wat nu het geval is. Als je naar de andere kant van de wereld wilt ben je gewoon altijd lang bezig.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door jelger » vr 17 aug 2018, 7:06

Ik ben wel eens met SIA naar Newark gevlogen, vanaf Amsterdam, wat toen de tussenstop was voor deze route. Die vervalt dan nu zeker (als ie nog bestaat).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » vr 17 aug 2018, 8:15

^^ Die route bestaat niet meer. Momenteel vliegt Singapore Airlines niet op Newark.

Wel bestaat Singapore-New York (JFK) met tussenstop in Frankfurt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » vr 17 aug 2018, 8:23

verfmeer95 schreef: vr 17 aug 2018, 0:25 Het is beter dan 10 uur vliegen, twee uur op een luchthaven dolen en dan weer 10 uur vliegen, wat nu het geval is. Als je naar de andere kant van de wereld wilt ben je gewoon altijd lang bezig.
Precies, en zeker omdat de toestellen alleen maar Business en Premium Economy hebben is er voldoende ruimte aan boord. Als ik toch al lang in het vliegtuig zit, laat me dan nog maar wat langer zitten, dan zijn we er ook in één keer van af.

Ik ben in april dit jaar van Bogotá naar Amsterdam gevlogen, met een tussenlanding in Cartagena waar je het vliegtuig niet mag verlaten, en alles bij elkaar was ik zo'n 13 uur onderweg, in een gewone Economy-stoel in een vanaf Cartagena vrijwel volle B787-9 (294 zitplaatsen).

Dan is zo'n directe vlucht van 19 uur in Premium Economy ook wel te doen als je nou eenmaal tussen die beide steden moet reizen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » vr 17 aug 2018, 9:31

^^ Denk ik ook. En het maakt het mogelijk je slaap wat natuurlijker in te plannen en toch goede slaap te pakken. Ik slaap vrij redelijk in vliegtuigen (dubbel als ik wat meer naar voren mag zitten), maar zelfs op een vlucht van twaalf uur zit je dan nog een beetje te klooien met slaap pakken. De eerste paar uur is er van alles gaande met service, de laatste twee uur ook. Als je dan ook nog een film wilt mee pakken omdat je nog niet zo moe bent, blijft er op die vluchten eigenlijk alweer te weinig tijd over om te slapen. Een langere vlucht zou je wat meer de ruimte moeten geven om slapen, eten/drinken en vermaak wat beter in een natuurlijk ritme in te plannen.

Als slapen aan boord daarentegen niet je ding is, zou het voor je lichaam wel eens beter kunnen zijn om toch die 2x10 uur te pakken met twee uur tussendoor op een luchthaven. Zorgt voor afwisseling en lichaamsbeweging.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door duikgek89 » vr 17 aug 2018, 10:25

Ik ben dus de persoon die niet kan slapen. Hooguit een beetje wegdoezelen, zelfs tijdens nachtvluchten. Dan zijn lange vluchten echt niet fijn, zeker i.g.v. nachtvluchten want dan kom ik compleet gesloopt aan...

En 20 uur (block-block) opgevouwen (of op zijn minst opgesloten) zitten in een sardineblik met vleugels. Gruwelijk lijkt me dat.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » vr 17 aug 2018, 10:45

Het enige voordeel dat dan overblijft is dat je sneller in een echt bed zult kunnen crashen om terug een dag-nachtritme op te kunnen bouwen. Aan boord de tijd ook maar een beetje gebruiken voor een beetje wandelen en spieren in beweging hebben.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Hajo » vr 17 aug 2018, 11:16

^^ Eens. Er worden speciale maaltijden geserveerd en op het in-flight scherm worden oefeningen getoond om fit te blijven, aldus Singapore Airlines.
Coen Tunnel schreef: vr 17 aug 2018, 8:15 Die route bestaat niet meer. Momenteel vliegt Singapore Airlines niet op Newark.
Wel vanaf 11 oktober aanstaande dus. Rechtstreeks, zonder tussenstop, vanaf Singapore. ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » vr 17 aug 2018, 11:31

^^ Dat is mij bekend, ik lees Luchtvaartnieuws ook regelmatig. Ik doelde er op dat de verbinding SIN-AMS-EWR niet meer bestaat, maar dat er nog wel een verbinding SIN-FRA-JFK is. Dat er straks een rechtstreekse vlucht SIN-EWR is, daar gaat de discussie nu toch ook over? :)

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door sanderl » vr 17 aug 2018, 11:56

Deze route is niet nieuw. Tot 2013 werd er ook al rechtstreeks gevlogen tussen Singapore en Newark.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Lekkere Kwal » vr 17 aug 2018, 12:05

^^ ik had ook al een sterk deja vu gevoel, want het is ook een bekend feitje in de geschiedenis van de A340 die nu met stille trom lijkt te verdwijnen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door SnarfFlevoland » vr 17 aug 2018, 16:12

Coen Tunnel schreef: vr 17 aug 2018, 8:23Dan is zo'n directe vlucht van 19 uur in Premium Economy ook wel te doen als je nou eenmaal tussen die beide steden moet reizen.
Dan mogen ze op dergelijke vluchten wel gratis anti-trombose-spuiten uitdelen, of je moet regelmatig je stoel uitkomen, anders lijkt me dat niet heel erg gezond. :roll: Verder ben ik het wel met je eens, het is beter 19 uur direct te vliegen, als 2x 10 uur met tussenstop. Opzich zouden langzamerhand ook nog wel snellere toestellen ontwikkeld kunnen worden, maar het grotere publiek is dat niet bereid te betalen. Dan blijf je op zulke lange trajecten ook met 19 uur vliegtijd zitten.
duikgek89 schreef: vr 17 aug 2018, 10:25 En 20 uur (block-block) opgevouwen (of op zijn minst opgesloten) zitten in een sardineblik met vleugels. Gruwelijk lijkt me dat.
First Class kan ik me dat nog wel voorstellen, maar Economy zou ik ook geen pretje vinden. ;) Maar goed, als ik zelf vlieg heb ik ook niet zoveel beenruimte als ik niet steeds in de roerpedalen wil staan (en geen eens een toilet, moet desnoods in een fles plassen), maar op z'n laatst na 4,5 uur moet ik toch wel landen om bij te tanken en heb genoeg te doen plus 180-graden panorama uitzicht. Dat is toch wat anders. :p
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » vr 17 aug 2018, 16:18

SnarfFlevoland schreef: vr 17 aug 2018, 16:12
Coen Tunnel schreef: vr 17 aug 2018, 8:23Dan is zo'n directe vlucht van 19 uur in Premium Economy ook wel te doen als je nou eenmaal tussen die beide steden moet reizen.
Dan mogen ze op dergelijke vluchten wel gratis anti-trombose-spuiten uitdelen, of je moet regelmatig je stoel uitkomen, anders lijkt me dat niet heel erg gezond. :roll:
Speciaal voor deze lange vlucht komt Singapore Airlines met voedzame en hydraterende maaltijden, wordt de cabineverlichting aangepast zodat je beter kan slapen en zijn er via het inflight entertainmentsysteem speciale oefeningen te volgen om beter fit te blijven: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... e-vluchten

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Palance » vr 17 aug 2018, 17:30

duikgek89 schreef: vr 17 aug 2018, 10:25 Ik ben dus de persoon die niet kan slapen. Hooguit een beetje wegdoezelen, zelfs tijdens nachtvluchten.
En 20 uur (block-block) opgevouwen (of op zijn minst opgesloten) zitten in een sardineblik met vleugels. Gruwelijk lijkt me dat.
Ik ben ook geen vliegtuigslaper. En een tussenstop breekt wel lekker de reis op. Toen ik jaren geleden naar Nieuw-Zeeland vloog had ik opzettelijk een lange overstap in Singapore ingepland (van 15 uur): Vroeg aankomen, even opfrissen in een airporthotel, en daarna de stad verkennen om dan ‘s avonds laat nog 12 uur naar Auckland te vliegen. Zo duurde de reis bijna 40 uur, maar dat was bewust.
Op de teurgreis was de overstap 4 of 5 uur ofzo, dus ben ik toen het vliegveld niet afgeweest.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door duikgek89 » vr 17 aug 2018, 22:47

SnarfFlevoland schreef: vr 17 aug 2018, 16:12
duikgek89 schreef: vr 17 aug 2018, 10:25 En 20 uur (block-block) opgevouwen (of op zijn minst opgesloten) zitten in een sardineblik met vleugels. Gruwelijk lijkt me dat.
First Class kan ik me dat nog wel voorstellen, maar Economy zou ik ook geen pretje vinden. ;) Maar goed, als ik zelf vlieg heb ik ook niet zoveel beenruimte als ik niet steeds in de roerpedalen wil staan (en geen eens een toilet, moet desnoods in een fles plassen), maar op z'n laatst na 4,5 uur moet ik toch wel landen om bij te tanken en heb genoeg te doen plus 180-graden panorama uitzicht. Dat is toch wat anders. :p
Lijkt me zeker wat anders. Ik weet niet of je er iets mee kunt, maar...

Wat plassen betreft, mannelijke droogpak duikers gebruiken soms condoomkatheters in combinatie met een speciale plasklep om zo naar buiten je ding te kunnen doen. Zo'n ding zou je met vliegen ook kunnen gebruiken en dan i.c.m. een fles die je later in het toilet leegt.
Vrouwelijke droogpak duikers gebruiken dan een She-P (ontwikkelt door een Nederlandse vrouw), ik heb gelezen dat sommige vrouwelijke zweefvlieg piloten dat ook gebruiken.
Gliders are like giant greenhouses in the bright sun – we need a lot of hydration, so having relief options is a must for long flights. Most modern gliders have the relief outlet inside the cockpit that vents outside, so it is just a matter of putting She-P on and adding a hose to connect to the built in glider relief system. Worked like a charm on my flight!
Vlada, Canada

Palance schreef: vr 17 aug 2018, 17:30
duikgek89 schreef: vr 17 aug 2018, 10:25 Ik ben dus de persoon die niet kan slapen. Hooguit een beetje wegdoezelen, zelfs tijdens nachtvluchten.
En 20 uur (block-block) opgevouwen (of op zijn minst opgesloten) zitten in een sardineblik met vleugels. Gruwelijk lijkt me dat.
Ik ben ook geen vliegtuigslaper. En een tussenstop breekt wel lekker de reis op. Toen ik jaren geleden naar Nieuw-Zeeland vloog had ik opzettelijk een lange overstap in Singapore ingepland (van 15 uur): Vroeg aankomen, even opfrissen in een airporthotel, en daarna de stad verkennen om dan ‘s avonds laat nog 12 uur naar Auckland te vliegen. Zo duurde de reis bijna 40 uur, maar dat was bewust.
Op de teurgreis was de overstap 4 of 5 uur ofzo, dus ben ik toen het vliegveld niet afgeweest.

Ik kan me ook voorstellen dat ik dan iets zou doen als FRA - ALA - BKK/HKG - Australië / Nieuw Zeeland met telkens een dag of twee ertussen. Dat is wel een lange reis, maar dan zijn de individuele vluchten nog niet zo verschrikkelijk.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Egbert » zo 19 aug 2018, 8:32

duikgek89 schreef: vr 17 aug 2018, 10:25 Ik ben dus de persoon die niet kan slapen. Hooguit een beetje wegdoezelen, zelfs tijdens nachtvluchten. Dan zijn lange vluchten echt niet fijn, zeker i.g.v. nachtvluchten want dan kom ik compleet gesloopt aan...

En 20 uur (block-block) opgevouwen (of op zijn minst opgesloten) zitten in een sardineblik met vleugels. Gruwelijk lijkt me dat.
Het is wel premium economy he? Als je op seatguru het plaatje van de A350-900 van SIA bekijkt en een beetje de nieuwe layout eroverheen legt dan zet je 12 rijen PE op het stuk waar nu 15 economy rijen zijn, en de PE stoelen zijn anders. Dus het is iets meer dan opgevouwen zitten.
Laatst gewijzigd door Egbert op ma 20 aug 2018, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » zo 19 aug 2018, 9:52

duikgek89 schreef: vr 17 aug 2018, 22:47Ik kan me ook voorstellen dat ik dan iets zou doen als FRA - ALA - BKK/HKG - Australië / Nieuw Zeeland met telkens een dag of twee ertussen. Dat is wel een lange reis, maar dan zijn de individuele vluchten nog niet zo verschrikkelijk.
Leuk als je de tijd en het geld hebt voor meerdere losse tickets en bereid bent om vier keer in te checken met al je bagage en door security te gaan en vervolgens weer te wachten tot je kan vertrekken.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Hajo » zo 19 aug 2018, 10:35

Op 1 mei vorig jaar beschreef ik hoe dat werkt met die punten om goedkoop luxe te vliegen. Ik had het beschreven zoals ik het had begrepen. Na nu blijkt, klopt dat niet helemaal.

Er was enkele jaren geleden inderdaad sprake van een bug in het centrale computersysteem van Alaska Airlines en haar partner airlines. Het werkte als volgt: je kocht via de website van AA een duur retour ticket, first class bijvoorbeeld, van New York naar Anchorage v.v.. Daarbij meldde je ook aan als frequent flyer, nadat je de tickets had betaald ontving je de punten voor deze beide vluchten nog vóórdat je gevlogen had op je punten rekening. En nu komt de truc: na ontvangst van je punten, annuleerde je de hele trip. Uiteraard kreeg je netjes je geld terug. Maar de punten die je voor je ticket ontving, werden niet geannuleerd! Doe dat een paar keer, ook bij andere AA partner airlines, en je had op een gegeven moment tienduizenden, zo niet honderdduizenden punten bij elkaar zonder ook maar een meter gevlogen te hebben. Je had zo dus een aardig startkapitaal aan punten opgebouwd. 8-)

Deze bug is inmiddels gedicht, bovenstaande wijze lukt niet meer. Je moet je punten nu op normale wijze vergaren en bij elkaar sparen en je ontvangt ze pas als je ook daadwerkelijk hebt gevlogen.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Peter » ma 20 aug 2018, 8:40

Coen Tunnel schreef: zo 19 aug 2018, 9:52
duikgek89 schreef: vr 17 aug 2018, 22:47Ik kan me ook voorstellen dat ik dan iets zou doen als FRA - ALA - BKK/HKG - Australië / Nieuw Zeeland met telkens een dag of twee ertussen. Dat is wel een lange reis, maar dan zijn de individuele vluchten nog niet zo verschrikkelijk.
Leuk als je de tijd en het geld hebt voor meerdere losse tickets en bereid bent om vier keer in te checken met al je bagage en door security te gaan en vervolgens weer te wachten tot je kan vertrekken.
Het is niet altijd duurder. Het geeft je de kans om met vliegmaatschappijen (en de goedkoopste tijden) te vliegen, die niet in een consortium zitten (maar je verliest de service en compensatie als je een aansluiting mist; maar dat speelt niet als je 1-2 dagen overstaptijd hebt). Soms heb je wel een stop van 20-23 uur, waar je de stad kan zien en je bagage toch wordt doorgezet. Als je de stopover als deel van je vakantie ziet is het geen verloren tijd. Ik heb wel eens 14 uur op Bangkok airport gezeten. Het regende echter met bakken de hele tijd, dus ik had geen zin de stad in te gaan. Tijdens 13 uur op Dubai heb ik dat wel gedaan. Toevallig regende het daar die dag niet. ;)

Er zijn niet zoveel grote hubs meer over, waar je een visum (anders dan een visum on arrival van 10 euro of zo) nodig hebt als EU-burger.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Plaats reactie