Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » vr 28 apr 2017, 12:33

https://flightlevel.be/54182/qantas-van ... -en-perth/

Vanaf maart 2018 begint Qantas met een non-stopverbinding tussen London en Perth, waarop de Boeing 787-9 (Dreamliner) wordt ingezet. Na een tussenlanding in Perth waar het vliegtuig wordt bijgetankt gaat het nog verder naar Melbourne. Dit is de eerste directe lijnvlucht tussen Europa en Australië, in andere gevallen was/is er altijd een tussenlanding buiten Australië. Nu wordt er dus non-stop van Europa naar Perth gevlogen Ook vluchten vanaf Rome, Parijs en Berlijn staan in de planning.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op vr 28 apr 2017, 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Directe lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » vr 28 apr 2017, 13:34

Die tussenstops buiten Australië zijn van oudsher een handige manier om reizigers vanuit Europa centraal op te vangen en dan te verdelen over vluchten naar de grote Australische steden. Op vergelijkbare tijdstippen laat je iets van vijf vluchten uit Europese hoofdsteden aankomen op je overstappunt, en 90 minuten later vertrekken er weer vijf vluchten naar Melbourne, Sydney, Brisbane, Perth en Adelaide (dit alles uiteraard ook in de omgekeerde richting).

Met deze rechtstreekse vlucht boek je vanzelfsprekend een behoorlijke tijdswinst tussen London en Perth. Ben echter benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen op andere routes. Men wil kennelijk t.z.t. Perth ook rechtstreeks gaan bedienen vanuit andere Europese hoofdsteden, maar rechtstreekse vluchten naar de andere grote steden in Australië zullen nog niet mogelijk zijn. Zal een vlucht via en een tussenstop in Perth, wat toch behoorlijk uit de route ligt naar de Australische oostkust, sneller zijn dan de nu gangbare stop/overstap in Dubai of het Verre Oosten?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Directe lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Chris » vr 28 apr 2017, 13:54

London - Brisbane is direct toch wel 2.000 kilometer verder dan London - Perth. Sydney en Melbourne zijn bijna 2.500 kilometer verder.

Als je een rechte lijn trekt valt het ook pas op hoe groot Australië is. Als je naar Perth vliegt ga je over Iran en het uiterste zuiden van India. Als je naar Brisbane zou vliegen vanuit London ga je over Mongolië en oostelijk van de Filippijnen langs.

Ik heb geen ervaring met zeer lange intercontinentale vluchten, maar in hoeverre is een rechtstreekse verbinding van 17-18 uur achter elkaar fijner dan één of twee tussenstops?

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Directe lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door sanderl » vr 28 apr 2017, 13:56

Via Perth: 17.205 km
Via Dubai: 17.142 km
Via Singapore: 16.912 km
Rechtstreeks: 16.904 km

Scheelt allemaal niet zo heel veel. De oude route via Dubai blijft ook gewoon beschikbaar in combinatie met partner Emirates. Qantas gaat daarnaast van Perth een hub maken waar ze ook de kleinere plaatsen in Australië kunnen verbinden met de genoemde vluchten richting Europa. Voor die plaatsen is er het grootste voordeel. Daarnaast is het marketingtechnisch ook wel handig dat je kunt zeggen dat je de eerste bent die Australië rechtstreeks met Europa verbindt.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Directe lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Seat Ibiza » vr 28 apr 2017, 14:29

Coen Tunnel schreef:Vanaf maart 2018 begint Qantas met een rechtstreekse verbinding tussen London en Perth, ...
Ik denk dat je een non-stop verbinding bedoelt. In luchtvaartterminologie is dat namelijk niet hetzelfde.
Een rechtstreekse vlucht is een vlucht met een eventuele tussenlanding maar zonder overstap. En een non-stop vlucht is een directe vlucht zonder tussenlanding of overstap.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Directe lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » vr 28 apr 2017, 15:00

^^ Non-stop inderdaad, ik zal het aanpassen. :top:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Directe lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » vr 28 apr 2017, 15:10

Chris schreef:Ik heb geen ervaring met zeer lange intercontinentale vluchten, maar in hoeverre is een rechtstreekse verbinding van 17-18 uur achter elkaar fijner dan één of twee tussenstops?
Dat zal vooral ook afhangen van het comfort aan boord. Mijn langste vluchten tot nu toe duurden iets meer dan 10 uur (Amsterdam-Seattle en terug), maar in een goed modern vliegtuig is dat best uit te houden. Ik zat toen in een comfortabele gloednieuwe A330-300, met een ruimere 2-4-2-stoelopstelling.

Of de B787 die Qantas gaat inzetten echter zo ideaal is voor zulke lange vluchten durf ik te betwijfelen. Naar het schijnt is de 3-3-3-stoelopstelling van het toestel vrij krap.

Twee tussenstops lijken me wat veel; vrijwel alle grote Australische steden zijn met één overstap in bv. Dubai, Singapore, Hong Kong, Shanghai of Kuala Lumpur te bereiken. Het voordeel van een non-stop vlucht vanaf Londen is vooral voor die verbinding; de tickets zijn duurder dan voor verbindingen met een overstap en reizigers van/naar andere Europese luchthavens zullen nog steeds een overstap moeten maken. Dan is vliegen met een overstap op een goede luchthaven als Dubai of Singapore vermoedelijk interessanter.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » vr 28 apr 2017, 16:01

Zelf een paar keer naar Australië gevlogen op de klassieke wijze via Zuid-Oost Azië. Dat is een zit van zo'n 12 uur voordat je daar je tussenstop hebt, en dan was ik wel blij om even echt rond te kunnen lopen. Of zwemmen, want Singapore heeft een airside zwembad en dat is wel even lekker ontspannend. Voor de rest zijn het vluchten waar je, als het goed is, wel enige tijd kunt slapen. Door de combinatie van slaap, lange zit en tijdsverschil ben je ieder tijdsbesef op een gegeven moment wel kwijt. Net zomin als ik het verschil niet zal ervaren tussen een trip van 24 uur en 27 uur (als totaal van vlucht- en overstaptijd), kan ik ook moeilijk inschatten hoe ik een zit van nog eens zes uur langer zou ervaren.

Mogelijk zal veel afhangen van de tijdstippen waarop je vliegt. Een vlucht waar je eerst lange tijd wakker bent, waarna je zo'n twee uur voor aankomst weer wakker wordt, laat zich nog wel managen. De extra lengte van de vlucht is als het ware slaap die je er aan het einde bij plakt, en misschien is dat zelfs een voordeel tegenover vluchten van 10-12 uur, waar je slaap moeilijker in te plannen is. Een vlucht met vertrek in de avond, waarbij je na het wakker worden nog een enorm stuk te gaan hebt, lijkt me daarentegen vreselijk.

Wat betreft de indeling van de (economy) cabine: ze hebben de stoelen smaller gemaakt, maar tegelijkertijd krijg je meer beenruimte dan in andere toestellen. Weet zo vlug niet wat ik liever zou hebben. Ik las al het commentaar "op weg naar Melbourne is dit nog steeds een vlucht met één tussenstop en die maak ik dan liever in Dubai, zodat ik A380-stoelen krijg, dan in Perth met een B787."

EDIT: de vluchttijden zijn ruwweg dat je richting Australië vroeg in de middag vertrekt en dan ook vroeg in de middag aankomt. En dat je vroeg in de avond uit Perth vertrekt en dan 's ochtends vroeg in London aankomt. Het eerste kan ik wel in een redelijk slaapritme brengen, het tweede lijkt me dramatisch. Maar dat geldt evenzeer voor de huidige vluchten met aankomst vroeg in de ochtend én nog ergens in tussenstop laat in de avond (Zuid-Oost Azië) of in de nacht (Midden-Oosten).
Laatst gewijzigd door Pino op vr 28 apr 2017, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Vinny » vr 28 apr 2017, 16:28

Wat je zegt klopt denk ik wel. Ik vond het fijner om te vliegen met Emirates naar India dan met KLM (Air France) naar Sint Maarten. De eerst genoemde luchtvaartmaatschappij biedt gewoon meer luxe en comfort tijdens de vlucht. En met de hedendaagse prijsvechters heb ik steeds meer het idee dat vliegtuigen op luchtbussen zijn gaan lijken dan op vliegende cruiseschepen... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » vr 28 apr 2017, 16:52

Het commentaar dat werd gemaakt zag op het verschil tussen twee Qantas-vluchten: een 787-vlucht via Perth en een A380-vlucht via Dubai. Ook met KLM zie je wel vaker verschil tussen verschillende vluchten. Op hun grote intercontinentale vluchten zijn ze wat meer geneigd zich voor je uit te sloven dan op de vluchten naar minder glorieuze intercontinentale bestemmingen. Waaronder Sint Maarten, maar bijvoorbeeld ook een Almaty. Zeker op de routes naar Azië en Australië bestaat een zekere wedloop tussen luchtvaartmaatschappijen wie je met het meeste comfort / prettige gevoel naar dat deel van de wereld brengt. Emirates en KLM doen daar vrolijk aan mee, waar ze je op andere vluchten gewoon het gevoel 'luchtbus' geven.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Hajo » za 29 apr 2017, 18:37

De langste vlucht überhaupt is Doha (Quatar) - Auckland (Nieuw-Zeeland): 17 uur en 40 minuten.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Longest_flights

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Egbert » za 29 apr 2017, 21:20

^^ Waar is de concorde als je hem nodig hebt :roll:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Chris » za 29 apr 2017, 21:22

^^ Daarop inhakend, deze vond ik wel interessant:
Link

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Directe lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Palance » zo 30 apr 2017, 8:43

Chris schreef:Als je een rechte lijn trekt valt het ook pas op hoe groot Australië is.
Toen ik van Singapore van/naar Nieuw-Zeeland vloog, duurde het ruim 4,5 uur om Australië (diagonaal) over te vliegen.
Ik heb geen ervaring met zeer lange intercontinentale vluchten, maar in hoeverre is een rechtstreekse verbinding van 17-18 uur achter elkaar fijner dan één of twee tussenstops?
Ik prefereer zelf een overstap op zo'n lange sfstand. Kun je nog even echt wandelen en echte frisse lucht happen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door duikgek89 » zo 30 apr 2017, 17:22

^^ Lijkt mij ook. Maar goed, tot nu was mijn langste vlucht "slechts" 9 uur van München naar New Jersey.

Het verschilt bij mij overigens ook per vlucht hoe makkelijk ik het kan volhouden. In die oude Amerikaanse rammelkast, met de nepgrijns-service, een slecht werkend entertainment systeem en slecht eten, was ik het voor de Atlantische oceaan al spuugzat. Op de terugweg van New York naar Frankfurt met Lufthansa in een vrij nieuwe A380 had ik het gevoel dat de 6 uurtjes zo voorbij waren.

Maar hoe representatief dat is? Op een vlucht van ca 06 uur vanaf Frankfurt met Lufthansa, die ik meerdere malen genomen heb, was ik het de ene keer na een half uur al spuugzat, de andere keer vloog de tijd voorbij. Met KLM vanaf Amsterdam naar diezelfde bestemming hetzelfde effect.

17 uur lijkt mij erg lang, maar of je jezelf nu 12 uur of 17 uur verveelt? Als je na 12 uur vliegen weer in moet stappen voor nog een keer 6 uur lijkt me dat ook geen prettig gevoel. Dan opteer ik, mits een comfortabel vliegtuig met voldoende beenruimte, goed eten en goede service aan boord, toch om die 17 uur in één keer uit te zitten. Dan ben je er tenminste vanaf.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Palance » zo 30 apr 2017, 19:17

Toen ik naar Nieuw-Zeeland vloog, was ik al lang blij dat ik na 12 uur het toestel uit kon en nog een dagje Singapore kon verkennen. Terug was de overstap korter, en dan vallen die laatste 12 uren behoorlijk tegen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » zo 30 apr 2017, 20:38

duikgek89 schreef:17 uur lijkt mij erg lang, maar of je jezelf nu 12 uur of 17 uur verveelt? Als je na 12 uur vliegen weer in moet stappen voor nog een keer 6 uur lijkt me dat ook geen prettig gevoel. Dan opteer ik, mits een comfortabel vliegtuig met voldoende beenruimte, goed eten en goede service aan boord, toch om die 17 uur in één keer uit te zitten. Dan ben je er tenminste vanaf.
Ik neig daar ook naar. Bovendien speelt zeker op de route Australië - Europa een rol dat je met die lange zit tenminste wat beter kunt plannen wanneer je wilt slapen. Als je overstapt in Zuid-Oost Azië, valt die overstap laat in de avond en valt het moment dat je dan uiteindelijk gaat slapen (na een eerste maaltijd op de vlucht naar Europa) weliswaar laat op je interne klok, maar niet onhandig om alvast een beetje over te schakelen. Maar een overstap in Dubai is om 2 uur 's nachts (dus later op je Australische klok) waarna de resterende vluchttijd naar Europa te kort is om nog redelijke slaap mee te pakken. Een non-stop vlucht van 17 uur stelt je in staat het voor jou optimale moment te pakken waarop je wilt gaan slapen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Palance » zo 30 apr 2017, 20:49

Ik slaap toch vrijwel niet in vliegtuigen, dus voor mij is het geen argument :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Vinny » zo 30 apr 2017, 20:56

Bij zulke reizen slaap ik het liefst helemaal niet. Het schijnt ook best funest te zijn om maar 4 of 5 uurtjes te slapen, zeker als je uit je REM-slaap gehaald wordt. Daar krijg je makkelijk een jet-lag van.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door duikgek89 » zo 30 apr 2017, 21:11

Palance schreef:Toen ik naar Nieuw-Zeeland vloog, was ik al lang blij dat ik na 12 uur het toestel uit kon en nog een dagje Singapore kon verkennen. Terug was de overstap korter, en dan vallen die laatste 12 uren behoorlijk tegen.
Ah, ik had niet door dat je ook lange overstaptijden, zoals onderweg nog een uitstapje maken, mee wilde tellen. Dan ziet het er voor mij al heel anders uit. Bij overstappen denk ik meestal aan uit het vliegtuig, op het vliegveld even wachten en hop in het volgende vliegtuig.

Kortere afstanden vliegen en dan steeds wat tijd ertussen in een andere stad lijkt me wel wat. Maar is voor zakelijke reizen doorgaans waarschijnlijk geen goede optie, tenzij je ook in die andere steden moet zijn. Je baas uitleggen dat je een week de tijd neemt om naar Australië te komen omdat je onderweg andere steden uitgebreid wil vergelijken zal nog niet meevallen denk ik.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Pino » zo 30 apr 2017, 22:20

Vinny schreef:Bij zulke reizen slaap ik het liefst helemaal niet. Het schijnt ook best funest te zijn om maar 4 of 5 uurtjes te slapen, zeker als je uit je REM-slaap gehaald wordt. Daar krijg je makkelijk een jet-lag van.
Van een nacht moeten doorhalen ook. Het is uiteindelijk toch allemaal kiezen tussen verschillende kwaden en een slaapje in een vliegtuig blijft altijd behelpen, zelfs in full recline business class in een geluidsarme 787. Maar ook tegen die achtergrond is er wel het een en ander te zeggen voor die ene lange vlucht. Namelijk dat die je keuzemogelijkheid wanneer je die poging tot slapen wilt wagen en hoe lang je zou willen slapen maximaliseert.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Vinny » zo 30 apr 2017, 22:33

Dan is het waarschijnlijk wat persoonlijk het fijnst voelt. Ik kan niet zo goed slapen als ik me niet comfortabel voel, en ik heb dan ook bewust ervoor gekozen om voor lange vluchten te kiezen voor zo wakker mogelijk blijven. Ik heb eigenlijk nooit last van een jet-lag als ik na aankomst het betreffende nacht/dag ritme volg. Als ik op zaterdag vlieg ben ik om maandag 09:00 gewoon weer bij de les en voel me dan prima in staat om buisnessmeetings bij te wonen. Na een slapeloze nacht van zaterdag op zondag ben ik op zondag in principe net zo brak als na een hele nacht uitgaan - maar ik ben dan toch vrij dus lekker belangrijk. Eventjes doorbijten en daarna altijd wel fris geweest.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Hajo » zo 30 apr 2017, 23:50

De langste vlucht die ik ooit gemaakt heb, was er een van 13 uur. Hoewel door de nacht, kon ik de slaap niet vatten. Ik slaap slecht in een vliegtuig. Daarom kies ik er op lange vluchten voor onderweg in een hotel te overnachten. Zo vloog ik enkele jaren geleden bijvoorbeeld van Schiphol naar LA en pas de volgende dag door naar Honolulu. Dat had ook met een overstaptijd van 2 - 3 uur gekund.

Als je op een lange vlucht dan toch aan boord wilt slapen, is dit wellicht een optie:
https://www.emirates.com/english/flying ... class.aspx
8-)

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Egbert » ma 01 mei 2017, 7:06


Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Coen Tunnel » ma 01 mei 2017, 8:43

^^ De First Apartments en First Suites van Etihad zijn inderdaad nog een stuk luxer dan wat Emirates te bieden heeft:

Afbeelding

Afbeelding

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Lekkere Kwal » ma 01 mei 2017, 10:15

^^ niet alleen dat, in de meest luxe variant krijg je ook een ontvangst in een eigen verblijfsruimte met butler op de luchthaven inclusief diner met de kok die komt vertellen wat hij heeft gemaakt. Aan boord krijg je ook een butler toegewezen die alles voor je regelt:
Link

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door duikgek89 » ma 01 mei 2017, 11:57

Zo'n bed lijkt me ideaal om goed uitgerust aan te kunnen komen. Zeker als je zakelijk onderweg bent kun je na zo'n vlucht waarschijnlijk ook vrij vlug aan het werk.

Alleen het decadente eromheen hoeft van mij niet zo...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Willem » ma 01 mei 2017, 12:14

Lekkere Kwal schreef:^^ niet alleen dat, in de meest luxe variant krijg je ook een ontvangst in een eigen verblijfsruimte met butler op de luchthaven inclusief diner met de kok die komt vertellen wat hij heeft gemaakt. Aan boord krijg je ook een butler toegewezen die alles voor je regelt:
Hoeveel betaal je voor zo'n vijfsterrenvlucht?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Wesso » ma 01 mei 2017, 12:24

Tja, een spa, en pyjama doordrenkt met zeewierextract en een beautykit met eau de toilette lijken mij ook wat over de top. Ik vond het al fantastisch om slapend op een deinende veerboot in Zweden te komen...

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Lekkere Kwal » ma 01 mei 2017, 14:00

Willem schreef:Hoeveel betaal je voor zo'n vijfsterrenvlucht?
Valt mee:
Afbeelding
Bij de kolom 'The Residence' dus, dat is met slaapkamer. First Class is enkel zo'n grote afsluitbare stoel. Kan je ook een leuke auto voor kopen.
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op za 21 apr 2018, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie