Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door duikgek89 » ma 20 aug 2018, 10:12

Peter schreef: ma 20 aug 2018, 8:40 Het is niet altijd duurder. Het geeft je de kans om met vliegmaatschappijen (en de goedkoopste tijden) te vliegen, die niet in een consortium zitten (maar je verliest de service en compensatie als je een aansluiting mist; maar dat speelt niet als je 1-2 dagen overstaptijd hebt). Soms heb je wel een stop van 20-23 uur, waar je de stad kan zien en je bagage toch wordt doorgezet. Als je de stopover als deel van je vakantie ziet is het geen verloren tijd. Ik heb wel eens 14 uur op Bangkok airport gezeten. Het regende echter met bakken de hele tijd, dus ik had geen zin de stad in te gaan. Tijdens 13 uur op Dubai heb ik dat wel gedaan. Toevallig regende het daar die dag niet. ;)

Er zijn niet zoveel grote hubs meer over, waar je een visum (anders dan een visum on arrival van 10 euro of zo) nodig hebt als EU-burger.
Het idee van mij is dus ook die stopover als deel van de vakantie te zien. Plan je er genoeg tijd tussen dan is de kans dat je de volgende vlucht mist en daar zelf voor opdraait ook niet enorm groot. Het nadeel is minder tijd op je bestemming.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8655
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Hajo » wo 21 nov 2018, 23:30

Ik zet dit maar even hier neer, want wie weet vliegen we over 50 jaar of zo wel zo:

www.trouw.nl/home/deze-uitvinding-kan-v ... ~a2e20494/

Wie weet...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Chris » wo 12 dec 2018, 11:43

Interessante video over de opkomst van zeer lange vluchten. De meeste lange vluchten van rond 20 uur zijn pas in de laatste 3 jaar geïntroduceerd. De lage brandstofprijs is een belangrijke factor of dit economisch is of niet, want zo'n vliegtuig verbruikt ook meer brandstof op een zeer lange vlucht omdat alle brandstof aan boord mee moet en dus extra gewicht = hoger verbruik.

Link

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door jelger » wo 12 dec 2018, 12:23

Een dergelijk lange reis is uit te houden vanaf een bepaald comfortniveau. Een gewone economy class stoel is op een 12-uurs vlucht al een redelijke marteling (die ik zelf al te vaak heb ondergaan, zij het vrijwillig :roll: ) laat staan op een 20-uurs non-stop vlucht. De reis NZ-NL in twee delen (overstap bv halverwege in Singapore, of andere kant uit, LA) is in 1 ruk met dus een overstap ook een opgave met 2x12 uur en een paar uur benen strekken etc. De toekomst zit denk ik niet in zulke lange non-stop vluchten met de huidige mate van concurrentiedruk en dus lage prijzen, en daarmee comfort concessies voor het gros van de zetels.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Non-stop lijnvluchten tussen Europa en Australië

Bericht door Peter » wo 12 dec 2018, 13:11

De vluchten zullen hoofdzakelijk business class zijn met wellicht een deel Comfort+ economy. Voor grote bestemmingen renderend genoeg, omdat je er minstens 2 keer een halve werkdag mee bespaart. Er zijn nu ook al (middel)lange bestemmingen waar meer dan 50% van de stoelen business class is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Plaats reactie