[D][A057] Goch - Köln

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

duikgek89
2x2 autosnelweg

[D][A057] Goch - Köln

Bericht door duikgek89 » wo 22 jul 2009, 7:16

Ik reed net over de BAB57 vanaf Meerbusch. Het was nog droog en vrij rustig. Signalering stond op Vmax 80. Eerst dacht ik van misschien staat er net na een bocht ineens file of is er iets gebeurt waardoor de rijbaan vol ligt of deels dicht zit. Allemaal niet het geval. Normaal zie je daar wel vaak 120kmh op de signalering staan. 80kmh was echt erg weinig, ik reed 100 (moe en in D staat een beperking er, i.t.t. NL, meestal niet voor niks...) en er waren er genoeg die zich van de 80 echt helemaal niks aantrokken en ruim boven 100kmh reden.

Maar goed, die 80 was wel erg langzaam en er was niks aan de hand, kan het kloppen dat het de laagste snelheid is en dat deze vanwege storing getoond werd?
Warm of koud is een kwestie van referentie.

boe!
2x5 autosnelweg

Re: Kapotte signalering BAB57 Meerbusch - Krefeld?

Bericht door boe! » wo 22 jul 2009, 7:25

Ik weet dat er gisteren in die regio waarschuwingen waren vanwege zware regenval en wateroverlast. Misschien was deze snelheidsbeperking nog een overblijfsel daarvan.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » wo 22 jul 2009, 7:35

Zou kunnen, hoorde het ook op de radio en bij Arnhem was het gisteravond ook behoorlijk slecht weer. Ik dacht aan een storing door het weer. In de verkeersinformatie werd er echter niks meer gemeld (alleen werkzaamheden op de BAB40 ergens). Er lag ook geen rotzooi op de weg en de weg was op het moment droog.

Een stukje verder, bij Alpen ongeveer, kwam ik wel in een gigantische plensbui terecht, je kon echt niet harder als 100kmh rijden omdat je punt 1 niks zag en punt 2 de weg meer op een zwembad leek...

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » wo 22 jul 2009, 19:15

^^
Ik ben daar recent ook langsgekomen en vond het de aangegeven Vmax van 80 km/u ook erg laag. Als volgende bord vervolgens ook nog uitstaat, is geloofwaardigheid al snel nul als je daar de volgende keer langskomt...

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » do 23 jul 2009, 13:20

Klopt ja, de volgende signalering stond gewoon uit. Inderdaad raar.
Ik heb het wel vaak op 120 zien staan maar ik moest nu toch echt 2x kijken voordat ik geloofde dat er 80 stond. Maar het staat er dus al langer? Dan lijkt een storing me wat onwaarschijnlijk.

Toch is het niet te hopen dat ze Nederlandse ambities hebben voor wat betreft het geluid en het milieu, al zou het natuurlijk om een proef kunnen gaan voor Bösinghoven, Oppum, Linn, Bockum, Uerdingen en Gartenstadt.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 07 aug 2009, 10:21

Even iets anders. Wat mij opvalt aan de BAB57 als ik daar overheen kom dat veel mensen tussen de Nederlandse grens en Moers als gekken voorbij scheuren. Laatst nog zelfs iemand gezien die bijna op een voorganger knalde. Die moest heel hard op zijn remmen trappen hij stuiterde letterlijk net niet op de voorganger die gewoon 120 a 130 reed. Ik vind het best een gevaarlijke snelweg. Ook op de BAB33 zie ik naar Bielefeld mensen ook knoerhard rijden, maar ze zijn voorzichtiger als dat stuk op de BAB57.

De BAB60 van St. Vith naar Kreuz Wittlich is ook heel rustig, maar daar rijden mensen toch gematigder. Misschien komt dat wel door de hoogte verschillen. Ook de BAB62 is uitgestorven op veel punten, maar ook daar niet zo hard als op de BAB57. En zo kan in nog wel wat rustige snelwegen in Duitsland opnoemen.

Waar ik eigenlijk uit wil komen is dat mij op is gevallen dat er gewoon op de BAB57 veel idioten die veel te hard rijden, dan veilig is. Ja, je mag er onbeperkt, dus ze overtreden geen enkele regel, maar het is daar op diverse punten super gevaarlijk.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 07 aug 2009, 10:36

Het zijn vast bestuurders met NL-platen die daar als ware doodsidioten op de BAB 57 rijden :hypocrite:
Het klopt wel dat er goed doorgetrapt wordt op die weg, maar het is dan ook zeker tot aan uitrit 5 heel erg rustig.

En wat jij ziet is een momentopname, daar kun je niet de conclusie uittrekken dat er altijd supergevaarlijk (wat dat ook moge zijn) wordt gereden :idea:

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 07 aug 2009, 10:37

waldo79 schreef:En wat jij ziet is een momentopname, daar kun je niet de conclusie uittrekken dat er altijd supergevaarlijk (wat dat ook moge zijn) wordt gereden :idea:
Dat probleem heb ik hier vaker gezien ;)

Op basis van één of twee keer gigantisch in de file staan betekent nog niet dat die weg altijd een drama is...

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 07 aug 2009, 10:38

^^In NL zie ik ook dagelijks een aantal linke manoeuvres gebeuren. Dat gaat goed, dankzij de oplettendheid en vergevingsgezindheid van de medeweggebruikers.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 07 aug 2009, 15:28

Chris schreef:Op basis van één of twee keer gigantisch in de file staan betekent nog niet dat die weg altijd een drama is...
Ehm... de BAB2 is een drama. :P Niet voor niks 3000 ongelukken per jaar. :schrikreactie: Maar goed back to the point... :P
waldo79 schreef:En wat jij ziet is een momentopname, daar kun je niet de conclusie uittrekken dat er altijd supergevaarlijk (wat dat ook moge zijn) wordt gereden
Dat klopt, maar over de BAB57 kom ik ook wel eens als ik met mijn neef meega. Dan zie je daar ook veel idioten rijden. En inderdaad dat zijn vaak auto's met NL kentekens. En weet je wat de Nederlandse douane vind waar NL voor staat? Nette Leute! :lol:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » vr 07 aug 2009, 18:32

Frans, je overdrijft het een beetje, maar je hebt ook een beetje gelijk. Er rijden daar inderdaad wel een aantal idioten die daarheen gaan om hard te rijden, maar over het algemeen valt het goed mee, en zeker tot Rheinberg (dat is zo uit m'n hoofd de eerder genoemde afrit 5) is er geen klap te doen en kan je best doorrijden.
Als je goed oplet kun je op die weg prima 160 of, in goede omstandigheden met een goede auto en ervaren chauffeur, 200kmh rijden.

Het gevaar zijn die paar kaaskoppen die in het westen van het land wonen, nooit in Duitsland komen en zodra ze eens in Duitsland komen ineens vol op het gas gaan terwijl ze thuis bijna nergens harder kunnen als 100 zonder gepakt te worden te worden door de trajectcollecte, of 20kmh omdat er file staat. En als ze dan net de grens over gaan dan willen ze eerst flink opschieten tot ze 200km later de tank leeg hebben en tot de conclusie komen dat ze al moe zijn en ze nog 800km moeten rijden. Of op de terugweg, men is bijna thuis en gaat gas geven om het laatste stukje sneller te rijden. In beide gevallen realiseert men zich niet hoe lang je nodig hebt om van 200kmh terug naar 130kmh te gaan, en in het tweede geval realiseren ze zich dat niet en zijn ze bovendien erg vermoeid.
Dan is er ook nog een andere groep en dat is de groep die naar Duitsland gaat om te racen, die zijn zo druk bezig met de naald in de hoek krijgen dat ze vergeten dat ze VER vooruit moeten kijken...

Na Kreuz Kamp-Lintfort wordt het vaak wel wat drukker, maar ook Lintford - Köln kent rustige tijden en daar kun je ook best doorrijden.

Ik herinner me nog dat er vroeger harder gereden werd. Mijn ouders reden daar toen vaak 180 a 200kmh en dan zag je nog auto's voorbij komen waarbij het leek of je stil stond, maar toen was er nog minder verkeer op die weg... Ik rij daar, als de omstandigheden het toelaten en ik fit ben, meestal 160. Is daar echt geen probleem.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » vr 07 aug 2009, 18:39

SnarfFlevoland schreef:Ehm... de BAB2 is een drama.
Ach nee, daar is het stokpaardje weer... En we kunnen er nu dus nog aan toevoegen "op de A57 rijden alleen maar gekken"? Nee, Frans, aan je waarnemingsvermogen zal 't niet liggen, maar je conclusies zijn wel weer eens veel te kort-door-de-bocht.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 07 aug 2009, 19:34

duikgek89 schreef:Het gevaar zijn die paar kaaskoppen die in het westen van het land wonen, nooit in Duitsland komen en zodra ze eens in Duitsland komen ineens vol op het gas gaan terwijl ze thuis bijna nergens harder kunnen als 100 zonder gepakt te worden te worden door de trajectcollecte, of 20kmh omdat er file staat. En als ze dan net de grens over gaan dan willen ze eerst flink opschieten tot ze 200km later de tank leeg hebben en tot de conclusie komen dat ze al moe zijn en ze nog 800km moeten rijden. Of op de terugweg, men is bijna thuis en gaat gas geven om het laatste stukje sneller te rijden. In beide gevallen realiseert men zich niet hoe lang je nodig hebt om van 200kmh terug naar 130kmh te gaan, en in het tweede geval realiseren ze zich dat niet en zijn ze bovendien erg vermoeid.
En daar sluit ik mij geheel bij aan! ;)
Seat Ibiza schreef:Ach nee, daar is het stokpaardje weer... En we kunnen er nu dus nog aan toevoegen "op de A57 rijden alleen maar gekken"? Nee, Frans, aan je waarnemingsvermogen zal 't niet liggen, maar je conclusies zijn wel weer eens veel te kort-door-de-bocht.
De BAB57 ga ik zeker niet bestempelen dat er alleen maar gekken rijden. Dat neemt echter niet weg dat als we over de BAB2 zouden praten, het wel een ellendige weg is met 3000 ongelukken per jaar.

P.S. Dat ik een beetje overdrijf over de BAB57 heb je wel een beetje gelijk in, maar dat lokt hier wel eventuele meerdere reacties uit... :twisted:

JeroenF1
autoweg

Bericht door JeroenF1 » ma 10 aug 2009, 23:12

SnarfFlevoland schreef:P.S. Dat ik een beetje overdrijf over de BAB57 heb je wel een beetje gelijk in, maar dat lokt hier wel eventuele meerdere reacties uit... :twisted:
Niet heel veel. ;)
Sinds maart 2015 tevens achter het stuur gezien.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.

Rene
Secretaris

[D][A057] Spitsstrook Keulen Longerich -> Bickendorf

Bericht door Rene » za 28 mei 2011, 22:19

[url=http://www.wdr.de/themen/_config_/kurznach/index.jhtml?ofs=40]wdr.de[/url] (28-5-2011) schreef:Standstreifen auf A 57 soll Verkehr entlasten

Um Staus auf der A 57 bei Köln zu verhindern, dürfen Autofahrer künftig teilweise den Standstreifen benutzen. Der Landesbetrieb Straßenbau NRW nahm am Dienstag (24.05.11) eine Anlage in Betrieb, die Autofahrern anzeigt, wann die zusätzliche Fahrspur freigegeben ist. So solle vor allem der morgendliche Verkehr entlastet werden, teilte die Behörde mit. Betroffen ist der Abschnitt zwischen den Anschlussstellen Köln-Longerich und Köln-Bickendorf in Fahrtrichtung Köln. Bevor der Standstreifen dort freigegeben werde, kontrollierten Kameras, ob die Spur frei von Hindernissen sei. Die Anlage bei Köln ist die zweite ihrer Art in NRW. Gute Erfahrungen seien bereits auf der A 4 zwischen Merheim und Refrath gemacht worden, teilte der Landesbetrieb weiter mit. Weitere Anlagen sind auf der A 45 bei Hagen und auf der A 43 bei Bochum geplant.
[url=http://www.wdr.de/themen/_config_/kurznach/index.jhtml?ofs=40]wdr.de[/url] (28-5-2011) schreef:Spitsstrook op de A57 moet het verkeer ontlasten

Om files op de A57 bij Keulen te voorkomen, mogen weggebruikers in de toekomst gedeeltelijk de vluchtstrook gebruiken. Het Landesbetrieb Straßenbau NRW nam afgelopen dinsdag (24-5-11) een installatie in bedrijf, die weggebruikers duidelijk maakt wanneer de extra rijstrook beschikbaar is. Zo moet vooral de ochtendspits ontlast worden, zo werd door de dienst meegedeeld. Het betreft het gedeelte tussen de aansluitingen Köln-Longerich en Köln-Bickendorf in de rijrichting Keulen. Voordat de vluchtstrook daar vrijgegeven wordt, wordt met camera's gecontroleerd of de rijstrook vrij is. De installatie bij Keulen is de tweede van haar soort in Noordrijn-Westfalen. Op de A4 tussen Merheim en Refrath zijn reeds goede ervaringen opgedaan; in de toekomst zijn verder nog spitsstroken gepland op de A45 bij Hagen en op de A43 bij Bochum.
Het succes van de Nederlandse spitsstroken nu ook in NRW aan het doorsijpelen ?
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Chris
Moderator

Re: [D][A057] Goch - Köln

Bericht door Chris » vr 22 jun 2012, 17:56

Strassen.NRW schreef:A57: Standstreifen wird zum Fahrstreifen

Jetzt ist es soweit: Der Landesbetrieb Straßenbau Nordrhein-Westfalen wandelt den Standstreifen auf der A57 zwischen der Anschlussstelle Bickendorf und dem Autobahnkreuz Köln-Nord zum Fahrstreifen um. Am Samstag (23. Juni) stellen die Straßenbauer zwischen 8 und 15 Uhr die neuen Schilder auf und ändern die Fahrbahnmarkierungen. In dieser Zeit müssen sich die Autofahrer in Richtung Krefeld einen von sonst zwei Fahrstreifen teilen. Danach können hier die Autofahrer über drei Fahrstreifen nach Norden fahren.
In aanvulling op de spitsstrook richting zuiden (zie post van René hierboven) wordt nu de vluchtstrook in noordelijke richting tussen Köln-Bickendorf en het Kreuz Köln-Nord omgebouwd tot permanente rijstrook. Dit is mogelijk een trend in Nordrhein-Westfalen, recent zijn ook al twee trajecten van de A59 bij Bonn op deze manier verbreed.

Chrysa
autoweg

Re: [D][A057] Spitsstrook Keulen Longerich -> Bickendorf

Bericht door Chrysa » vr 22 jun 2012, 18:04

Rene schreef:*Nieuwsbericht met vertaling*
Het succes van de Nederlandse spitsstroken nu ook in NRW aan het doorsijpelen ?
Dat verklaart wel de wegwerkzaamheden toen ik op excursie was naar Xanten,maar zijn de spitsstroken tot de grens?

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 22 jun 2012, 18:51

Betroffen ist der Abschnitt zwischen den Anschlussstellen Köln-Longerich und Köln-Bickendorf in Fahrtrichtung Köln.
Niet bij Xanten dus, alleen een stukje in het noorden van Köln.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » vr 22 jun 2012, 21:31

Nu bij Krefeld nog... Maar beter gaan ze zich niet te Nederlands gedragen maar gewoon de weg uitbouwen.

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » vr 29 jun 2012, 13:33

SnarfFlevoland schreef:Even iets anders. Wat mij opvalt aan de BAB57 als ik daar overheen kom dat veel mensen tussen de Nederlandse grens en Moers als gekken voorbij scheuren. .
Ik schat dat het zal liggen aan dat veel mensen denken dat na de grens al gelijk het stedelijke Roergebied is(zien mensen toch als herkenningspunt), maar dat is bij deze weg duidelijk nog niet door het zien van de afstanden op de afstandsborden. Dat valt dan tegen en daarom willen ze snel bij het Roergebied zijn en dit nietszeggend stuk zeer snel achter zich laten door hard te crossen. Op de A60 of de A62 speelt dat gevoel minder.

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » vr 29 jun 2012, 14:43

^^ Lijkt me eerder dat Nederlanders in eigen land gefrusteerd zijn geraakt door de te lage snelheidslimieten en daardoor zich net over de grens even laten gaan. En het stuk van de A57 tussen de grens en Moers leent zich daar uitstekend voor.
Als je iedere dag over de kaarsrechte A2 met 100 van Amsterdam naar Utrecht moet rijden omdat het anders zo "gevaarlijk" is wil je wel eens een keer iets anders.
Laatst gewijzigd door Willem op vr 29 jun 2012, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » vr 29 jun 2012, 15:05

Precies.
En als ex-dagelijkse A57 rijder had ik het idee dat het eigenlijk nog wel meeviel... Het ergste zijn domoren die maar 90 gaan rijden en niet in de spiegel kijken, echt lompe hardrijders zie je niet zo heel veel meer hoor.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 29 jun 2012, 16:08

@Snelwegenkenner: Die uitspraak van mij is inmiddels drie jaar oud. Destijds had ik ook nog geen rijbewijs. Inmiddels heb ik meerdere malen over de A57 gereden en ik moet eerlijk zeggen dat het daar allemaal wel meevalt.
duikgek89 schreef:Het ergste zijn domoren die maar 90 gaan rijden en niet in de spiegel kijken, echt lompe hardrijders zie je niet zo heel veel meer hoor.
Mee eens. Dat heeft zich de laatste jaren wel wat veranderd. Gelukkig maar. Nu alleen de langzame vogels nog die vergeten in de spiegel te kijken. Maar goed, uiteindelijk zijn wel allemaal maar mensen...

Een paar weken geleden kreeg ik namelijk op de A3 een Nederlander bijna in mijn bumper. Een dikke nieuwe BMW. En die automobilist wilde zijn auto natuurlijk even uitproberen in Duitsland. Echt totaal als een idioot kwam hij bij mij achterop gevlogen. Zelf reed ik circa 160 km/h. Toen zag ik plots op een brug voor mij de 'bumperkleef' camera's staan. Toen dacht ik: "Oh, als jij zo gemeen naar mij toe bent, ben ik gemeen terug." Ik bleef links rijden (rechts reden verderop nog wat langzamere auto's) en toen FLITS! is die BMW achter mij mooi op de foto gekomen. Hoeveel afstand hij op mij heeft gehouden weet ik niet. Maar enkele meters. Het was namelijk héél krap. Dat betekend een leuke geldboete inclusief flink wat punten in Flensburg én een rijverbod van minimaal één maand. Daarna ben ik naar rechts gegaan en liet em voorbij. Kijk... zo pak je tuig aan. :mrgreen:

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » za 06 apr 2013, 20:49

*Stof*

Afgelopen woensdag de BAB57 van de grens tot aan Köln afgereden (en ook weer terug).

Van Noord naar zuid:
Venlo wordt in deze hoek goed aangegeven:
Afbeelding

Onduits:
Afbeelding

Dubbelnummeringen zijn zeldzaam:
Afbeelding

Noodbrug Dormagen:
Afbeelding

dWiSta in functie:
Afbeelding

Doet pijn aan de ogen, zo fel:
Afbeelding

Zicht op de Colonius Fernmeldeturm in Keulen:
Afbeelding

Volledige serie:
Grens - Keulen
Keulen - Grens
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » za 06 apr 2013, 21:39

Bedankt voor de serie. Deze weg heb ik ook gehad, al was het stuk tussen grens en Kamp Lintfort in de stromende regen, waardoor ik slecht de weg kon zien. :kwaad:
Op het eerste stuk kun je wel lekker gassen, omdat het door erg landelijk gebied loopt en de afritten zitten over het algemeen relatief ver uit elkaar (zeker voor Nederlandse begrippen). Jammer dat Nijmegen vanaf Koln niet niet verder wordt gecontinueerd.

Tim
expressweg

Bericht door Tim » za 06 apr 2013, 23:23

Wat vind je onduits aan dat vorkbord?
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » za 06 apr 2013, 23:31

^^ Rechtdoor bestemmingen. Normaal staat daar alleen de volgende afrit.
WeFo Lidnummer 0010.

marcel
expressweg

Bericht door marcel » za 06 apr 2013, 23:37

Leuk, ik zie dat bij Kreuz Köln-Nord mijn foto van 1988 erachter zit ...
(ik kwam er trouwens alleen achter omdat ik in de sourcecode onmouseover zag staan)

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » za 06 apr 2013, 23:42

^^ Ah die is van jou. Mooi, dan kan ik er even de maker bij zetten (als je wilt dat ik hem verwijder, geef dat aan ajb).
WeFo Lidnummer 0010.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » za 06 apr 2013, 23:46

mhkamp schreef:^^ Rechtdoor bestemmingen. Normaal staat daar alleen de volgende afrit.
Bij knooppunten komen rechtdoorbestemmingen wel voor.