[D][A001] A1 Heiligenhafen - Hamburg - Köln - Saarbrücken

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Chris » do 24 feb 2011, 22:12

Voor het Westhofener Kreuz rijden "maar" 105.000 voertuigen per etmaal. We hebben zat 2x3-snelwegen in Nederland die daar nog 50% meer verwerken.

Wat is de snelheidslimiet op dat stuk eigenlijk?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door SnarfFlevoland » do 24 feb 2011, 22:25

Chris schreef:Wat is de snelheidslimiet op dat stuk eigenlijk?
Daar heb ik eigenlijk nog niet echt op gelet. Ik dacht bij Westhofener Kreuz zelf 100 km/h, maar onbeperkt zou ik ook best mogelijk zijn. Autobahnatlas-online geeft in ieder geval niet meer de max. snelheid aan. Jammer.
Chris schreef:Voor het Westhofener Kreuz rijden "maar" 105.000 voertuigen per etmaal. We hebben zat 2x3-snelwegen in Nederland die daar nog 50% meer verwerken.
Toch komt hier dagelijks een hoop fileleed voor. Vooral omdat het verkeer bij AS Schwerte niet weg kan en er een terugval file (wat is eigenlijk het Nederlandse woord voor Rückstau?) is op de A1. Geloof mij: Je wilt niet op de B236 rijden richting Schwerte in de namiddag spits. Voor de laatste 500 meter ben je zomaar een half uur kwijt. En omdat het verkeer op de B236 zelf al niet weg kan, blijft al het verkeer dat vanaf de A1 komt gewoon bij de verkeerslichten staan, ook al gaan deze lichten op groen.

Een ding is duidelijk dat aan AS Schwerte heel snel iets moet gebeuren! Dat de B236 van 2 rijstroken naar 1 rijstrook terugvalt is geen eens het echte probleem. Dat ritsen gaat heel snel, maar vervolgens de enorme file op de B236 die door geheel Schwerte voert laat een enorme impact achter op alle aansluitende wegen en vooral op de A1.

Ook op de zondag avond staat er vaak ten zuiden van AK Dortmund-Unna een behoorlijke file op de A1. Waarom? Overbelasting? Altijd een ongeluk? Wegwerkzaamheden zijn er in ieder geval niet.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Chris » vr 25 mar 2011, 18:24

Hamburger Abendblatt schreef:A 1: Schon im Oktober 2012 ist die Strecke wieder frei

Voraussichtlich wird der dreispurige Ausbau der A 1 zwischen Bremen und Hamburg zwei Monate früher fertig als geplant.

Der dreispurige Ausbau der Autobahn 1 zwischen Bremen und Hamburg wird einem Medienbericht zufolge voraussichtlich zwei Monate früher fertig als geplant.

Nach derzeitigem Stand kann die Strecke im Oktober 2012 komplett freigegeben werden, wie der Hörfunksender Hit-Radio Antenne Niedersachsen am Freitag berichtete. Nach etwas mehr als der Hälfte der Bauzeit seien schon fast 70 Prozent der Arbeiten abgeschlossen, sagte der Geschäftsführer der zuständigen Projektgesellschaft A 1 Mobil, Lutz Hoffmann, dem Sender.

Die Bauarbeiten seien sechs bis acht Wochen vor dem Zeitplan. Zudem seien alle alten Brücken über der 73 Kilometer langen Strecke bereits abgerissen worden. „Unser Neubauprogamm ist weit fortgeschritten, so dass früh in der zweiten Jahreshälfte dieses Jahres alle Brücken fertiggestellt sein werden“, sagte Hoffmann. Für Brückenbauarbeiten werde es dann keine Vollsperrungen mehr geben.

Seit August 2008 wird die A 1 zwischen Bremen und Hamburg dreispurig ausgebaut. Nach den ursprünglichen Plänen sollten die Bauarbeiten Ende Dezember 2012 abgeschlossen werden.
De werkzaamheden voor de verbreding van de A1 tussen Hamburg en Bremen liggen voor op schema. Zoals het er nu naar uit ziet hebben we over 1,5 jaar 2x3 rijstroken tot beschikking.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Chris » do 31 mar 2011, 20:58

Ibbenbürener Volkszeitung schreef:Letzte Klippe vor dem sechsstreifigen Ausbau der A 1

Münster - Die Bezirksregierung Münster hat jetzt den Planfeststellungsbeschluss zum sechsstreifigen Ausbau der Autobahn 1 zwischen der Dortmund-Ems-Kanal-Brücke (bei Kilometer 105,5) und dem Autobahnkreuz Münster-Süd (bei Kilometer 100,83), der auch den Bau der neuen Anschlussstelle bei Münster-Amelsbüren beinhaltet, gefasst.
http://www.ivz-online.de/lokales/muenst ... r_A_1.html
Weer een stukje van de verbreding van de A1 tussen Münster en Dortmund is dichterbij gekomen. Het gaat om circa 5 kilometer tussen het Kreuz Münster-Süd en de brug over het Dortmund-Emskanaal. Deze brug is vorige maand al herbouwd geopend met een ruimtereservering voor 6 rijstroken. Ook komt er een nieuwe aansluiting Münster-Amelsbüren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Chris » zo 24 apr 2011, 18:25

Vanochtend ben ik over de A1 Bremen - Hamburg gekomen. Het is een baustelle van 72,5 kilometer, bestaande uit 12 bau-abschnitte. 6 daarvan zijn voltooid met 2x3, de rest nog niet. Ze zijn steeds ongeveer 6 km lang. De maximumsnelheid op het gehele traject variëert van 80 tot 100 km/h. Het schiet dus totaal niet op. Vanochtend was het nog rustig met 0 vrachtverkeer, maar doordeweeks moet dit een zeer vervelende rit zijn. De linkerrijstrook is erg smal, ik zou er niet graag een vrachtwagen inhalen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door SnarfFlevoland » ma 25 apr 2011, 0:24

^^
Tja, als je er niks te zoeken hebt, dan raad ik je sterk af om daar langs te gaan. De radio praat maar al te vaak over onheil op de A1 tussen Bremen en Hamburg. Als ik een beetje Roadtrips zou maken voor m'n plezier, dan nam ik toch echt lekker een binnendoor weggetje om de lange wegwerkzaamheden te omzeilen. Niet zozeer voor de file in het weekend, alswel voor de saaie weg en de langzame Vmax. Op een binnendoor weggetje stelt 100 km/h veel meer voor als op de Autobahn! 8-)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Chris » ma 25 apr 2011, 14:56

Ik ga woensdag terug de B75 eens proberen. Die loopt parallel aan de A1 via Rotenburg (Wümme). Vorige keer heb ik al eens de route via Oldenburg - Bremerhaven - Stade gedaan maar dat is me wat teveel binnendoor.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Chris » wo 27 apr 2011, 16:04

Net dus de B75 genomen als alternatief. Er zijn een paar dorpjes waar je wat moet afremmen, met name Tostedt en Scheeßel. Bij Rotenburg ligt een mooie bypass. Ik denk toch niet dat het sneller is, wel relaxter. Er zitten een paar lange rechte stukken tussen en er reed niet veel vrachtverkeer. Rond Tostedt zitten echter wel twee naaiflitspalen. Je moet echt opletten hoe snel je daar mag, want uit het wegbeeld kan je het niet zien. Ik werd bij één geflitst, ik zag de flitspaal wel aankomen (in Duitsland wordt je van voren geflitst), en ik dacht; Vmax zal wel 70 zijn. Was dus 50. Ik reed 68 op de teller (plm 63 gecorrigeerd). Afijn, ik zie de boete wel komen, zal wel niet zo heel hoog zijn.

Ik kwam bij Stuckenborstel de A1 weer op, en dan volgt er richting Bremen nog één bau-abschnitt. Het stagneerde wel, zeker op de rechterrijstrook stond het bij vlagen stil en een hoop Duitsers durven niet links omdat het te smal is. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik dat niet 6 keer heb gehad, want de hoeveelheid vrachtverkeer op de A1 is echt gigantisch. Ten westen van Bremen geldt een inhaalverbod en het duurde 40 kilometer (van Dreieck Stuhr tot voorbij Wildeshausen) voordat ik die enorme kolonne voorbij was. :|

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door T-hijs » do 23 jun 2011, 8:21

Kan iemand mij vertellen wat de actuele stand van zaken is op het traject van Osnabrück naar Hamburg? Binnenkort ga ik op vakantie in Denemarken, en dan mag ik de mooie A1 afrijden vanaf Osnabrück tot Heiligenhafen/Puttgarden...
Alvast bedankt!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Chris » do 23 jun 2011, 9:50

Er wordt alleen gebouwd tussen Bremen en Hamburg. Dit zijn een stuk of 6 segmenten waar je steeds 80 mag over twee zeer smalle rijstroken. Veel mensen durven daar niet in te halen. Je hebt dus steeds 6 kilometer smal en werkzaamheden, dan 6 km 3 rijstroken, en weer 6 km werkzaamheden, etc. Nergens tussen Bremen en Hamburg mag je sneller dan 100 km/h!

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door T-hijs » do 23 jun 2011, 12:19

Dank u! Dat is te overzien, zeker gezien het feit dat we op zondag rijden en rond een uur of 4 willen vertrekken. Dan zouden we rond 7 uur bij Bremen moeten zijn, waardoor ik verwacht dat het nog niet al te druk zal zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Chris » di 12 jul 2011, 10:52

A1 Hamburg - Bremen

Derwesten bericht dat de baustelle tussen Hamburg en Bremen één van de dodelijkste van Duitsland is. In de afgelopen 2 jaar (sinds augustus 2009) zijn er 18 doden gevallen, bij in totaal 3.000 aanrijdingen - gemiddeld 4 per dag.

A1 Osnabrück - Münster

De overheid van Nordrhein-Westfalen heeft aangegeven de A1 niet te willen verbreden tussen de grens met Niedersachsen en Münster. In principe staan ze wel achter de verbreding naar 2x3 rijstroken, maar een PPS-project wordt als te riskant gezien voor de lange termijn.

http://www.derwesten.de/leben/auto-und- ... 60284.html

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Snelwegenkenner » do 14 jul 2011, 13:28

Chris schreef:A1 Hamburg - Bremen

Derwesten bericht dat de baustelle tussen Hamburg en Bremen één van de dodelijkste van Duitsland is. In de afgelopen 2 jaar (sinds augustus 2009) zijn er 18 doden gevallen, bij in totaal 3.000 aanrijdingen - gemiddeld 4 per dag.
18 doden? Veel te veel. :(

:down:

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door nederland24 » do 14 jul 2011, 18:28

Het gemiddelde aantal aanrijdingen per dag is ook wel schrikbarend hoog. :neenee: In Nederland zou dat gemiddeld veel lager uitpakken. Hoe komt dat?

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door mhkamp » do 14 jul 2011, 18:34

nederland24 schreef:Het gemiddelde aantal aanrijdingen per dag is ook wel schrikbarend hoog. In Nederland zou dat gemiddeld veel lager uitpakken. Hoe komt dat?
Het is een uitermate druk stuk wat eigenlijk al jaren eerder verbreed had moeten worden.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door keokiracer » do 14 jul 2011, 18:40

^^ Maar dat lijken mij nog steeds meer ongevallen dan bijv. de A28 A'foort - Utrecht, of om bij werkzaamheden te blijven de Waalbrug bij Ewijk. Hoe komt dát? Slecht aangegeven e.d.?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door mhkamp » do 14 jul 2011, 18:54

Neu, in de baustelles meestal 80 (soms 60), en daarbuiten 100km/h.

Maar in de baustelles is de linkerbaan 2 meter breed, dus marge heb je niet.

Dat ziet er dus zo uit:
Afbeelding
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door nederland24 » do 14 jul 2011, 18:56

Wegwerkzaamheden in Nederland zijn fijner om mee te maken in Nederland dan in Duitsland. In Nederland vind ik het niet erg om wegwerkzaamheden tegen te komen. In Duitsland hoop ik ze niet tegen te komen. Misschien is dat het verschil? :dontknow: Volgens mij rijden de Duitsers ook harder en gevaarlijker tijdens wegwerkzaamheden.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Groningen » do 14 jul 2011, 19:13

nederland24 schreef:Wegwerkzaamheden in Nederland zijn fijner om mee te maken in Nederland dan in Duitsland.
Logisch he? :mrgreen:

Ik denk dat het deels ook komt omdat de werkzaamheden in Duitsland vaak:
1) Een langer traject betreffen;
2) Langer duren;
3) De stroken in de baustelles smaller zijn dan hier in NL.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door waldo79 » do 14 jul 2011, 20:05

Volgens mij rijden de Duitsers ook harder en gevaarlijker tijdens wegwerkzaamheden.
Waar haal je deze tegeltjeswijsheid vandaan? Bij wegwerken in NL kun je vaak wel harder dan 90 er doorheen. In D moet je een enorme waaghals zijn om dat te doen 8-)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Coen Tunnel » vr 15 jul 2011, 0:29

waldo79 schreef:
Volgens mij rijden de Duitsers ook harder en gevaarlijker tijdens wegwerkzaamheden.
Waar haal je deze tegeltjeswijsheid vandaan? Bij wegwerken in NL kun je vaak wel harder dan 90 er doorheen. In D moet je een enorme waaghals zijn om dat te doen 8-)
Inderdaad, mijn ervaring is dat Duitsers juist wel vrij netjes de Vmax bij werkzaamheden aanhouden.
mhkamp schreef:Neu, in de baustelles meestal 80 (soms 60), en daarbuiten 100km/h.

Maar in de baustelles is de linkerbaan 2 meter breed, dus marge heb je niet.
Die auto op jouw foto heeft meer dan voldoende marge. Ik heb met zoiets zelf geen problemen en als het moet haal ik dan ook gewoon vrachtauto's en auto's met caravan in. Goed in beide buitenspiegels kijken en je kunt prima in het midden rijden, tussen de lijnen, en je hebt met een gewone auto (althans, met mijn niet zo heel grote auto - een Suzuki Swift) echt ruim voldoende marge. Je ziet echter dat veel mensen zulke smalle rijstroken niet gewend zijn, of niet aandurven, en daarom ruim onder de geldende Vmax op de (bredere) rechterstrook blijven sukkelen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door captain007 » vr 15 jul 2011, 8:39

^^ Ik denk dat het probleem meer zit in het feit dat sommige truckers hun vrachtwagen niet altijd recht (kunnen) houden en dan kan het ineens wel heel erg krap worden kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Pino » vr 15 jul 2011, 9:33

In het algemeen kun je denk ik wel zeggen dat zo'n Duitse Baustelle best gaat, maar dat je foutmarge behoorlijk verkleind wordt. Waarbij het niet uitmaakt of het gaat om een stuurfout van jouzelf of die van iemand op de rijbaan naast je; je weet dat die marge ontbreekt en dat rijdt niet comfortabel. Wat misschien ook wel de reden is dat mensen min of meer automatisch op of rond de maximumsnelheid rijden, in ieder geval overdag als er veel verkeer is.

Toch blijf ik me in Duitsland verbazen over de tijd dat werkzaamheden duren. In Nederland hebben we in een paar jaar tijd de A2 tot aan Den Bosch verbreed. In Duitsland blijft een A61 voor het gevoel een grote Baustelle, en dat al zeker een jaar of tien (zoniet langer). Ik zou het eens moeten doorrekenen, maar ik ben ervan overtuigd dat er in Duitsland meer wegwerkzaamheden per kilometer autosnelweg zijn dan elders in West-Europa. En dat komt dan vooral door de bouwsnelheid, of beter: het gebrek daaraan. Misschien scheelt dat geld in de vorm van bouwkosten, maar aan langgerekte werkzaamheden zitten ook maatschappelijke kosten. Niet in het minst die van verkeersdoden die terug te voeren zijn op werkzaamheden. Daar mogen ze in Duitsland wel eens iets aan gaan doen.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Peter » vr 15 jul 2011, 10:10

Het Duitse probleem speelt met name in de westelijke helft volgens mij. Oude betonwegen en wegen in stedelijke gebieden (met veel viaducten, geluidswallen, etc) kosten veel tijd om om te bouwen. Je kunt niet alle viaducten tegelijk vervangen (zonder volksoproer). De verbreding van de A4 bij Leiden lijkt daar wat op en die duurt ook vele jaren. De A4 (A12-A44) is ook in 4 trajecten uitgebouwd over 20 jaar, vanwege geld, plannings en vergunningsredenen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Pino » vr 15 jul 2011, 16:13

Een A1 tussen Bremen en Hamburg, of een A61 tussen Erfttal en Ludwigshafen, dat zijn toch geen wegen op een oud RAB-alignement of door onmogelijke stedelijke gebieden. De tijd die men daar nodig heeft lijkt veel meer op inefficientie. En misschien gaat dat dan inderdaad terug op geldgebrek zoals we dat in Nederland ook hebben gezien. Maar dat soort beleid kan worden omgegooid; ook dat hebben we in Nederland gezien. Zoals wij in Nederland op een gegeven moment zijn gaan investeren omdat de maatschappelijke kosten uit de klauwen liepen, dat kunnen ze in Duitsland ook. Maar kennelijk zijn de ergernis van trage Baustellen en doden op Baustellen niet voldoende om de Duitse analyse om te laten slaan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door Chris » vr 15 jul 2011, 16:20

De A1 is tussen Hamburg en Bremen in 1936 opengesteld, het is één van de oudste autobahnen van Duitsland. De verbreding gaat hier juist relatief snel, 72 kilometer in 4 jaar tijd. Kijk maar hoe lang ze al met de A2 bij Hamm aan het klooien zijn. Al 10 jaar?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door vynkce » wo 28 sep 2011, 15:44

Volgens de kaarten op Autobahn-atlasonline zou het deel A1 dat in aanleg is tussen Dockweiler (118) en Brück (117) openen in augustus 2011. Weet er iemand of dit ook daadwerkelijk zo gebeurd is?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door boe! » wo 28 sep 2011, 16:24

Nee, is nog niet open.

Afgelopen vrijdag is dit artikel verschenen in de Volksfreund en daarin wordt gesproken van een eindsprint qua werkzaamheden: als het weer geen roet in het eten gooit gaat dit wegvak nog dit jaar open.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door vynkce » wo 28 sep 2011, 16:38

Bedankt!

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D][A001] verbredingen en aanleg

Bericht door waldo79 » vr 30 sep 2011, 13:20

En hoe zit het in Nordrhein - Westfalen?

Plaats reactie