[D][A044] Dortmund - Kassel

Duitse autosnelwegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Jeroen » di 15 aug 2017, 20:27

^^ Op verbindingsbogen in Duitsland geldt zelden een aanvullende Vmax. En in de meeste klaverlussen en semi-directe verbindingsbogen kun je toch al niet harder dan 50 km/h doorheen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Chris » do 24 aug 2017, 13:32

Gisteren is begonnen met de bouw van een nieuwe Baustelle om een brug te vervangen op de A44 bij Kassel. Het is de derde Baustelle over een afstand van 5 kilometer. Er komt een 4-0 verkeersvoering, daarvoor moest het bestaande kunstwerk eerst versterkt worden. Het gaat om een circa 62 meter lange brug van de A44 over de trambaan en een fietspad, direct ten westen van het Kreuz Kassel-West. De werkzaamheden duren tot midden 2020.

800 meter westelijker zijn momenteel al werkzaamheden om een brug over een spoorlijn te vervangen. Iets oostelijker is de versmalling voor de Fuldatalbrücke Bergshausen.

Wel absurd dat het vervangen van zo'n klein kunstwerk 3 jaar moet duren. In Nederland kan dat in 3 maanden.
Afbeelding

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Rogier » do 24 aug 2017, 14:23

^^

Of 2 weekenden in Belgie, waarbij bij de E313 een paar onderdoorgangen naast de weg hebben gebouwd en vervolgens doormiddel van mammoetwagens hebben ingereden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Coen Tunnel » do 24 aug 2017, 14:39

Chris schreef:Het gaat om een circa 62 meter lange brug van de A44 over de trambaan en een fietspad, direct ten westen van het Kreuz Kassel-West. De werkzaamheden duren tot midden 2020.

[...]

Wel absurd dat het vervangen van zo'n klein kunstwerk 3 jaar moet duren. In Nederland kan dat in 3 maanden.
Stelletje incompetente prutsers. :evil:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door mavas » do 24 aug 2017, 19:53

Om moedeloos van te worden. Wanneer krijgen we nou eens positief nieuws te horen uit Duitsland????
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Hajo » vr 25 aug 2017, 16:53

^^ Niet. Ik erger mij er niet meer aan. Zolang de Duitsers dit normaal blijven vinden en het blijven accepteren, zal er niets gebeuren.

Ze bekijken het maar: als ze het nodig vinden Baustellen in te richten zonder naar eventuele overlast en vertragingen te kijken, zolang ze het normaal vinden bruggen die in feite op instorten staan in gebruik te houden en drie jaar te doen over de vervanging van een eenvoudig viaductje... :facepalm: :roll: Ze zoeken het maar uit.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Chris » vr 13 okt 2017, 19:35

De ene Baustelle verdwijnt, de volgende komt er voor terug - 500 meter verderop!

Ten westen van het Kreuz Kassel-West zijn momenteel twee Baustellen, eentje die net begonnen is en eentje die eind dit jaar klaar is. Maar zodra die klaar is, wordt begonnen met de volgende brugvervanging, minder dan 500 meter oostelijker. De Baustelle van de vorige brugvervanging begon al ter hoogte van deze brug. Deze Baustelle gaat 3 jaar duren, dus tot 2021.

Dus op een stuk Autobahn van 2,5 kilometer wordt 6 jaar lang gewerkt aan drie brugvervangingen. Had dat nou niet in één keer gelijktijdig gekund? Nu heb je twee keer zo lang forse verkeersoverlast.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Chris » do 14 dec 2017, 18:54

Een groot probleem op de A44, bij de sloop van een viaduct aan de westkant van Kassel is een betonnen deel in de Baustelle gestort en heeft daarbij de andere brughelft ook beschadigd. De A44 is richting Kassel voor onbepaalde tijd afgesloten. Een statische calculatie wordt momenteel doorgevoerd om te kijken of de brug nog veilig is. Men rekent op een dagenlange afsluiting.
  • Im Zuge der Abbrucharbeiten der ersten Brückenhälfte wurde durch ein unkontrolliert abgestürztes Betonteil im abgesperrten Baustellenbereich die Notunterstützung der zweiten Brückenhälfte beschädigt.
Het gaat om de rechter brug op de afbeelding in de vorige post.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door waldo79 » vr 15 dec 2017, 13:26

Wat zijn de consequenties voor het verkeer?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Chris » vr 15 dec 2017, 14:18

Het verkeer wordt via het onderliggend wegennet omgeleid. Gisteravond stond er 20 kilometer stilstaand verkeer op de A44, momenteel nog zo'n 12 kilometer. Op omleidingsroutes moet ook met meer dan een half uur vertraging gerekend worden. Er is geen alternatieve Autobahn in de buurt, via snelwegen moet je omrijden via Hannover of Gießen.

Er is nog niet veel verduidelijking. Hessenschau komt met deze foto:
Afbeelding
Via: http://www.hessenschau.de/panorama/a44- ... g-100.html

HNA heeft deze foto:
Afbeelding
Via: https://www.hna.de/kassel/kreis-kassel/ ... 52633.html

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Chris » vr 15 dec 2017, 17:05

Men is nu bezig de beschadigde brugpijler te repareren. Vermoedelijk kan de A44 volgende week woensdag weer geopend worden.
  • Die bauausführende Firma hat bereits mit den Sanierungsarbeiten begonnen. Die Arbeiten werden im Schichtbetrieb über 24 Stunden durchgeführt. Sollten die auszuführenden Arbeiten reibungslos verlaufen, wird eine Verkehrsfreigabe für Mittwoch den 20.12.2107 anvisiert.
Op de A44 staat nu een Dauerstau. Al het verkeer wordt er bij de aansluiting Kassel-Bad Wilhelmshöhe afgeleid. Dit is een trompetaansluiting die op een verkeerslicht met 1 rijstrook voor rechtdoor uitkomt. De wachttijd voor dit verkeerslicht varieert tussen 1 en 2 uur.

Het probleem is dat er geen goede alternatieven zijn. Als je een afrit eerder neemt kost het ook zo een uur extra en moet je bovendien nog dwars door Kassel, aangezien Kassel geen ringweg heeft. Om de file op de A44 zelf te vermijden moet je er eigenlijk niet later dan bij Breuna er af en vanaf daar de reis via het onderliggend wegennet vervolgen. Maar dat betekent 40 kilometer binnendoor om de A7 te bereiken, over wegen die veel dorpspassages hebben.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door SnarfFlevoland » vr 15 dec 2017, 18:13

Wat een ongeloofelijke blunder van de uitvoerdende firma. Zoiets kan en mag niet gebeuren. Maar ja, het is Duitsland. Daar kan wat dat betreft alles. :facepalm:

Kort nadat het ongeval is gebeurd schreef een bekende van me die bij Hessen Mobil werkt al, dat ik maar beter niet de A44 op zou moeten rijden. Niet veel later hoorde ik op de radio dat de geadviseerde omleiding via de A33 en A2 verloopt. Vond ik nogal een enorme omweg. Er zijn inderdaad maar weinig tot geen fatsoenlijke alternatieven. Ik ken het OWN vanaf afrit Bad Wilhelmshöhe een beetje en dat is richting oosten verre van optimaal. Veel alternatieven voor de drukke Korbacher Str. heb je echter niet. Persoonlijk zou ik via Altenbauna rijden en bij Baunatal de A49 weer op, maar dan heb je al uren in de file gestaan voor de afrit.

In zuidelijke richting zou je vanaf afrit Zierenberg (of Breuna) en de B450 nog via Fritzlar en Homberg (Efze) kunnen rijden en daar de A7 weer op gaan. Dat zijn goed uitgebouwde wegen zonder al te veel bochten en dorpspassages. In noordelijke of oostelijke richting wordt het echter een stuk lastiger. Als je vanaf Zierenberg de B251 pakt of vanaf Warburg de B7, dan kom je ook midden in de stad Kassel uit. Je moet dan door het centrum, anders kom je niet over de Fulda. Kort ten noorden van de stad is er verder geen brug. Dan moet je door tot Hannoversch Münden en dan bij Hedemünden de A7 op, wat eveneens een enorme vertraging betekend.

Komende vanuit Nederland kan je in oostelijke richting niks anders dan grootschalig via de A2 omrijden of in zuidelijke richting via de A3 of A45, waarbij de A45 ook een kleine hel is met heel veel wegwerkzaamheden en rijstrookversmallingen.

Al met al is dit wel een tijdelijk vrij grote ramp voor het wegennetwerk. Door gebrek aan fatsoenlijke alternatieven kan men niet zonder de A44.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op vr 15 dec 2017, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Chris » vr 15 dec 2017, 18:18

Het probleem is de lengte van de wachtrij op de A44. Die begint al voor de aansluiting Zierenberg. Als je dan 2 uur later eindelijk onderaan de afrit Bad Wilhelmshöhe staat, maakt het niet zo veel meer uit welke route je kiest, je hebt dan alle vertraging zo'n beetje al gehad.

Veel mensen gaan er bij Zierenberg af (dan heb je al eventjes vast gestaan) maar rijden vervolgens in een fuik op de B251 bij het verkeerslicht in Ehlen. Vanaf de afrit heb je een quasi vrije rechtsaffer, de afritten hebben geen verkeerslichten. Maar dat loopt daarna vast in Ehlen. Google Maps laat zien dat de vertraging hier ook significant is.

Eigenlijk moet je er dan uiterlijk bij Breuna af en dan niet richting Kassel willen, maar parallel ten zuiden van de A44. Maar daar zijn geen echt voor de hand liggende doorgaande wegen. Dat is het nadeel van dat de A44 al wat ouder is, de Bundesstraßen er parallel aan zijn weinig opgewaardeerd.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door SnarfFlevoland » vr 15 dec 2017, 18:32

^^
Ik betwijfel of het echt nuttig is om bij Breuna de snelweg te verlaten of toch kort in de file aan te sluiten en dan bij Zierenberg ten zuiden van de A44 te blijven. Als ik nu op de filekaart kijk, is het tot Zierenberg nog zo min of meer filevrij. Richting Würzburg kan je de A44 echter ook al bij Diemelstadt verlaten en dan via Bad Arolsen, Waldeck, Fritzlar en Homberg (Efze) naar de A7 rijden, maar dan ben je ook een hele poos op het OWN.

De L3215 via Schaufenburg ten zuiden van de A44 lijkt het nog vrij aardig te doen. Dan zou je via het Baunatal de A49 op kunnen rijden. Opzich valt de schade dan nog enigsinds te overzien, maar wellicht is het een kwestie van tijd, voordat de L3215 ook beter ontdekt wordt.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Chris » vr 15 dec 2017, 18:54

Het vrachtverkeer wordt vanaf de aansluiting Zierenberg naar de A49 bij Fritzlar gestuurd. Dat is via de B450, dan hoef je maar door twee kleine bebouwde kommen. Het meeste autoverkeer is waarschijnlijk bestemmingsverkeer in de regio Kassel, dan is de B450 naar Fritzlar wel een eind om, vandaar dat veel mensen de B251 richting Kassel pakken, of aansluiten in de rij tot Bad Wilhelmshöhe.
  • Der Schwerverkehr wird ab der AS Zierenberg über die neu eingerichtet Umleitungsstrecke - U 1 - zur A 49 AS Fritzlar geführt. Kurzfristig wird an der AS Zierenberg noch eine provisorische Lichtsignalanlage aufgestellt, um den von der Autobahn abgeleiteten Verkehr zu bewältigen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Chris » di 19 dec 2017, 16:15

De A44 is vanmiddag weer opengesteld voor het verkeer.
Link

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door mavas » di 19 dec 2017, 16:44

Het zoveelste incident op een autobahn, en nog steeds is de prioriteit bij de politiek niet hoog.

Ik vrees dat als het zo doorgaat en er zelfs een brug in verkeer instort met meerdere doden tot gevolg, en het internationaal in het nieuws komt, niemand echt harder gaat lopen in Duitsland. :(
Enkele jaren geleden is in Keulen die metro- of tramtunnel ingestort, daarna is er voor mijn gevoel ook niet veel veranderd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door SnarfFlevoland » do 21 dec 2017, 0:43

^^
Zelf met doden en heel veel aandacht van de (internationale) media verwacht ik geen grote omkeer. Men zal eerder nog meer snelwegstukken gaan sluiten of beperken, om zo het risico op ongelukken te voorkomen. Er moet echt een ander politiek beleid gevoerd worden ten opzichte van infrastructuur. Zolang dat er niet is kan er zelfs een meteoriet inslaan, want er zal toch niet spontaan veel aan infrastructuur gedaan worden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door GuteFahrt » zo 29 jul 2018, 15:22

Is er iemand die weet waar -tegenwoordig- de A44 begint ten oosten van Dortmund? Op de wegenwiki en op foto's schijnt dat t.h.v. :AS: DO-Holzwickede te zijn. Volgens OSM en actueel kaartmateriaal en GM is het vanaf :KP: Dortmund/Unna. De B1 loopt daar tot aan dit knooppunt... :?

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door duikgek89 » zo 29 jul 2018, 15:36

Als ik het goed in het hoofd heb is dat bij Kreuz Dortmund Unna en is de B1 tot dat knooppunt een Kraftfahrstraße en geen Autobahn. Dat stuk heeft ook een limiet van 120km/h vanaf ongeveer afrit naar de Leni-Rommel-Straße. Als er niet eerder antwoord op komt zal ik er van de week op letten, dan kom ik er toch langs.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door GuteFahrt » zo 29 jul 2018, 15:45

^^ Sowieso het laatste wordt bevestigd door foto's van 12 (!) jaar geleden. Die vond ik op Autobahnatlas-Galerie->Bundesstraßen->B1 Dortmund-West - Holzwickede (deel 3&4).

Destijds T.h.v. Leni-Rommel-Straße (K7) ( :AS: DO- Brackel/Aplerbeck):

Afbeelding

:G1: borden t.h.v. :AS: Holzwickede:

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door duikgek89 » zo 29 jul 2018, 16:22

In mijn herinnering staan de Autobahnborden nu verder. Maar ik kan me vergissen. Ik hou mijn ogen van de week open.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door GuteFahrt » zo 29 jul 2018, 16:58

^^ Ben benieuwd.

Wat ik verder nog wel interessant vond, het deel tussen Geseke en Büren heeft na de Tweede Wereldoorlog als snelweg-noodvliegveld gediend. Dat onderwerp is op dit forum wel ter sprake geweest, maar kan me niet herinneren dat de A44 daarbij ook is genoemd (maar kan het mis hebben).

Het wordt op OSM nog steeds zo aangeduid.

Verder, nog even in de A40 draad gekeken en het is dus de bedoeling om het gedeelte westelijk van :KP: Dortmund/Unna om te nummeren naar A40.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door duikgek89 » zo 29 jul 2018, 21:32

GuteFahrt schreef: zo 29 jul 2018, 16:58Verder, nog even in de A40 draad gekeken en het is dus de bedoeling om het gedeelte westelijk van :KP: Dortmund/Unna om te nummeren naar A40.
Naar mijn mening is de nummering van de A44 een complete puinzooi. Als je bij Venlo de Nederlandse A67 de grens over volgt en in Duitsland nergens afslaat kom je bij Dreieck Kassel Süd uit. Dat had, uitgezonderd het stukje stadsweg in Dortmund, gewoon allemaal hetzelfde nummer moeten hebben, bij voorkeur A42.
De huidige A42 had dan A40 moeten zijn, dan had de volgorde ook geklopt.
Nog mooier: De A38 ook A42 noemen, dan heb je de A42 van Venlo naar Leipzig met een stukje B1(ik had liever B42 gezien!) stadspassage en een stukje dubbelnummering tussen Kassel Süd en Drammetal.

De A44 zoals die nu loopt... Je komt bij Aachen de grens over en sta je een stuk verder bij Mönchen Gladbach ergens in de Pampa. Vind je dan het andere deel tussen een paar andere koeien dan kom je tot een ander stuk veld bij Ratingen, om na een stuk offroad weer wat A44 te vinden dat uiteindelijk B227 word om in Essen ook weer ten einde te komen... Eerst achter Dortmund kom je het nummer dan weer tegen... En bij Bochum klooit men dan nog wat met de A448. En als er nouschot in zat om het af te maken, maar dat duurt, als het al gebeurt, ook weer eeuwig + uitloop.

Komt nog bij: Als je al die rommel stukjes aan elkaar knoopt dan is dat nog geen logische doorgaande route, vanaf Jüchen kun je beter via de A46 en A1 naar Unna rijden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door GuteFahrt » ma 30 jul 2018, 0:07

Zit wat in. Moeten alleen wel wat meer snelwegen nog omgenummerd worden dan. Alle losse stukjes tot Essen wat nog ietsje 'vaster' wordt na voltooiing bij Heiligenhaus, plus de A44 Kassel - Herleshausen. Die laatste kan dan de A38 wel overnemen. (?)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door duikgek89 » wo 01 aug 2018, 12:44

Ik heb beter opgelet dit keer. De vorige keer zat ik fout.
Als je Dortmund uit gaat is de weg nog de B1, met prominente indirecte verwijzingen naar de A44. De snelweg en het nummer A44 beginnen vanaf de aansluiting Holzwickede/vliegveld.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door marcel » wo 01 aug 2018, 16:27

Vanaf ongeveer 2003 staat op kaarten het stuk Holzwickede - A1 als B1 i.p.v. A44. Blijkbaar is men er al die tijd nog niet aan toegekomen de borden daadwerkelijk te vervangen en wellicht wordt de weg juist weer tot A40 opgewaardeerd en is het niet meer nodig.

Met de B1 Bochum-Dortmund is het andersom: (tientallen?) jaren stond deze weg op kaarten als A40 terwijl er in werkelijkheid nog gele borden stonden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door SnarfFlevoland » wo 01 aug 2018, 22:35

Niet alleen de A44 is een rommeltje... de A46 kan er ook wat van. :roll:
GuteFahrt schreef: zo 29 jul 2018, 15:22 Is er iemand die weet waar -tegenwoordig- de A44 begint ten oosten van Dortmund? Op de wegenwiki en op foto's schijnt dat t.h.v. :AS: DO-Holzwickede te zijn.
Inderdaad loopt de snelwegstatus vanuit het oosten door tot Holzwickede, in beide rijrichtingen. Overigens is dat niet meer Dortmund, aangezien Holzwickede een eigen gemeente is in Kreis Unna. Iets verderop ligt echter ook Dortmund-Wickede, wat mogelijk voor wat verwarring zorgt. En om het nog compleet te maken heb je ten zuiden van Werl, waar het Sauerland begint, nog Wickede an der Ruhr.
marcel schreef: wo 01 aug 2018, 16:27 Met de B1 Bochum-Dortmund is het andersom: (tientallen?) jaren stond deze weg op kaarten als A40 terwijl er in werkelijkheid nog gele borden stonden.
Sinds de laatste renovatie is dat stuk A40 al als autosnelweg bewegwijzerd tot de stadsgrens van Dortmund, kort voor de Westfalenhallen.
duikgek89 schreef: wo 01 aug 2018, 12:44 De snelweg en het nummer A44 beginnen vanaf de aansluiting Holzwickede/vliegveld.
Naja, vliegveld... Dortmund is m.b.t. aantal passagiers toch nog de derde luchthaven van NRW. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door GuteFahrt » wo 01 aug 2018, 22:48

SnarfFlevoland schreef: wo 01 aug 2018, 22:35
Inderdaad loopt de snelwegstatus vanuit het oosten door tot Holzwickede, in beide rijrichtingen. Overigens is dat niet meer Dortmund, aangezien Holzwickede een eigen gemeente is in Kreis Unna. Iets verderop ligt echter ook Dortmund-Wickede, wat mogelijk voor wat verwarring zorgt. En om het nog compleet te maken heb je ten zuiden van Werl, waar het Sauerland begint, nog Wickede an der Ruhr.
Je hebt helemaal gelijk. Foutje van mij. Holzwickede en Dortmund-Wickede staan op hetzelfde bord daar. Ik bedoelde in ieder geval :AS: Holzwickede.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][A044] Dortmund - Kassel

Bericht door Chris » ma 06 aug 2018, 14:59

Over de K16 (Google Maps: L3124) komt een overkapping om neerstortend puin van de Fuldabrücke bij Kassel tegen te houden.

Vorig jaar heb ik daar nog foto's gemaakt:
Chris schreef: zo 13 aug 2017, 19:52
Het brugdek van onderen.
Afbeelding
A44 Fuldatalbrücke Bergshausen Kassel-6 by European Roads, on Flickr

panorama.
Afbeelding
A44 Fuldatalbrücke Bergshausen Kassel-8 by European Roads, on Flickr

Plaats reactie